5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
rijtest: Citroën C5 Tourer Hydraulisch [+ video]
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 06 augustus 2008 04:28 AM
  [ # 61 ]

Helemaal niet dramatisch! Een 2.0 is al geen lawaaischopper, bovendien is een C5 prima geisoleerd…

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 augustus 2008 10:06 AM
  [ # 62 ]

Mijn C5 zit ook in die orde van toerental bij 120…..

En je merkt het eigenlijk alleen maar aan het beschikbare koppel als je gas bij geeft en aan de stand van de toerenteller.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 augustus 2008 11:42 AM
  [ # 63 ]

Als je eenmaal met een C5-III met 6 bak gereden hebt, dan pas merk je hoe fijn het is om laag toerental te hebben…....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 06 augustus 2008 08:57 PM
  [ # 64 ]

Het leek mij een beetje nerveus eigenlijk….
Ik vind het wel lekker als een motor een beetje met laag toerental op de achtergrond zoemt… (V6 achtig gecruise zeg maar)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
PhoenixNL
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007

- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Gepost: 08 augustus 2008 12:49 AM
  [ # 65 ]
BXidioot_rijdtXM schreef:

Leuk filmpje, mooie muziek. kreeg wel een stijve nek van het op z’n kant kijken.
Als op 1.20 de mistlampen aangaan (die naast de knipper in de bumper) lijkt het net alsof het is dat de lamp bestuurderszijde het niet doet. Kapotte lamp of is het kijkhoek? Zie bijvoorbeeld 1.35.


Dat met die mistlamp was mij ook opgevallen Very Happy als je even een aantal seconden verder kijkt zie je dat ie het gewoon niet doet.

Mooie auto en leuke test

Citroën C3 1.6 e-HDi 2011

Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 augustus 2008 01:46 PM
  [ # 66 ]

Puntje van kritiek blijft de wat ongevoelige, lichte besturing. Het gevoel met de voorwielen zou wat duidelijker aanwezig mogen zijn.

Interessant, want bv bij een DS of CX is er ook totaal geen gevoel met de voorwielen. Diravi compenseert dit kunstmatig door te centreren (wat ik fantastisch vind werken overigens) maar je krijgt nog steeds totaal geen feedback. Is de besturing in de C5 nou juist hiermee vergelijkbaar, of toch anders/slechter?

Leuke review overigens, hoop dat we hier nog meer van gaan zien. En vergelijkingen met oude Citroens lijken me ook leuk (ik bied me bij deze aan als bestuurder Very Happy).

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2008 02:02 PM
  [ # 67 ]

Het gevoel is anders. Kunstmatiger zou ik zeggen. Daarbij komt het stuur niet erg lekker terug naar de middenstand na een bocht. dat is bij Cx en Ds veel fijner geregeld.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7813
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 augustus 2008 02:21 PM
  [ # 68 ]

Dat viel me ook al op toen ik in de non-bollenversie reed Yuri, het stuur komt niet vanzelf terug naar de middenstand. Niet erg prettig als je dat gewend bent..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 14 augustus 2008 01:11 PM
  [ # 69 ]

Als je Diravi gewend bent kun je al helemaal niet meer in een andere auto rijden. De eerste keer in een gehuurd busje reed ik bijna tegen een boom omdat het stuur gewoon bleef staan.  Very Happy

PS. Bedankt voor de uitleg Waterman, dit vermoedde ik inderdaad al.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 817
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 11 oktober 2008 12:43 PM
  [ # 70 ]

filmpje is perfect, mooi met DOF gespeeld, schuine gekanteld vind ik juist mooi, om dat je dan een lijnenspel met de weg, de auto en het landschap krijgt. Bovendien is het veergedrag mooi in beeld gezet. Draait ook prima, geen schokkende beelden, maar goed ik heb dan ook niet zo’n gare windows bak maar ik draai Mac OS X. Dus dat is mijn tip Smile

Ik heb een C5 Tourer Comfort besteld, kan hem over anderhalve week ophalen. Door dit filmpje en review alleen maar meer zin in de wagen gekregen.

Wat me opvalt is dat het veer gedrag toch nog zo goed uit de bus komt. In CitroExpert heb ik al twee keer kunnen lezen dat het veersysteem nauwelijks verschil maakt met de stalen veren variant. En dat het alleen handig is omdat de wagen op constante hoogte blijft…

Ik vind het wel jammer dat Citroen die vering steeds stugger maakt (zo begrijp ik het van verschillende reviews, behalve deze). Volgens mij is die sport stand niet zo duur om te maken. Maak dan ook een extra comfort stand als je meer publiek wilt trekken. Zwevers tevreden, de gemiddelde Audi rijder tevreden, de racers tevreden.

Profiel  
 
schon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 02-04-2006

- C5 2.0HDI 140pk millenium
Gepost: 05 januari 2009 03:41 PM
  [ # 71 ]

veer bollen

hoe is het mogelijk veel mensen zijn weg van deze vering waarom dan toch een gewone veren paket eronder zetten
heb je dan geen naam hoog te houden????
daarom rijden er zoveel citroens rond om de uitstekende vering
snap dan ook niet dat je daar op moet bezuinigen???

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 januari 2009 03:48 PM
  [ # 72 ]

Re: veer bollen

ik zou zeggen rij eens met de wokkelversie en geef dan je mening…

ik vind hem na 3250 km nog steeds geweldig rijden… :smt203

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 05 januari 2009 05:31 PM
  [ # 73 ]

Gister nog 200km in een PHII C5 gestuurd maar echt stug geveerd is ie niet. Heel erg soepel en deinend juist, alleen geen ‘zweef’ gevoel zoals je bv in de bx en xantia wel had, het uitveren gaat wat stroever dan inveren.

Vond mijn saxo ineens weer een stuiterbak daarna, terwijl dat toch echt ook best soepel geveerd is voor een staalgeveerde voiture.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 05 januari 2009 10:01 PM
  [ # 74 ]

Re: veer bollen

ronama schreef:

ik zou zeggen rij eens met de wokkelversie en geef dan je mening…

ik vind hem na 3250 km nog steeds geweldig rijden… :smt203

Collega van me heeft een wokkelbak.
Onlangs liep hij (gewend aan DS en Xantia) er flink op te mopperen: Hij had zijn aanhangertje met puin bij de eerste drempel laten staan…

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 05 januari 2009 10:09 PM
  [ # 75 ]

Re: veer bollen

tja ik heb geen trekhaak dus dat probleem speelt niet. Wink

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook