1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Velgjes (Laatste foto’s onderaan pagina 5)
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 09 juni 2005 01:23 AM

Jaaaa mensen, zoals menig een weet heb ik een kwartet GTi velgjes die liggen te wachten om onder m’n BX geduwd te worden. Deze velgen heb ik tegelijk met m’n BX (6 maanden geleden Surprisedops: ) gekocht. Ze moesten gerestaureerd worden, en daar ben ik nu mee bezig.
Op het moment staan 2 velgen in de primer, de andere 2 moeten nog. Ze zijn alle 4 al netjes geschuurd (pokke werk zeg, wat kost dat een tijd Sad).

Het resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.

Allereerst de geschuurde velgen. Duidelijk te zien is dat de rand van de linker velg behoorlijk beschadigd is. Er zit best wel een redelijke deuk in deze velg, daarom bewaar ik deze ook tot het laatst met spuiten.

Onderstaande velg zit netjes in de primer. Er zit een beetje een dikke laag op, dus er zijn wat oneffenheden te zien. Die haal ik er binnenkort uit, en komt de volgende laag verf erover. De naafkapjes zijn ook al gespoten, maar daarvan is de foto helaas een beetje onderbelicht.

Hier nog een velg netjes in de primer. Ik kan niet wachten tot ze klaar zijn Smile

Verdere foto’s volgen naarmate de velgjes vorderen.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 09 juni 2005 01:29 AM
  [ # 1 ]

Deze velgen heb ik tegelijk met m’n BX (6 maanden geleden ) gekocht.

Ja, van zo’n vaag figuur he… leek me een oplichter Cool

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Chic
Gepost: 09 juni 2005 01:36 AM
  [ # 2 ]

Voor ik het vergeet.. Er zaten 2 banden op de velgen. Deze staan hier te koop.

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 09 juni 2005 01:51 AM
  [ # 3 ]

Beste Deur 63

Mooi werk heb je straks veel eer van Laughing , een kleine opmerking; ik zie nog steeds een “stoeprandaanrijding"zitten.

Die kun je behoorlijk onzichtbaar maken door deze lichtjes met een fijne vijl glad en de rand een beetje rond te vijlen.

Je haalt wel wat materiaal weg maar als deze gespoten zijn valt het zeer zeker minder op.

Nu gaat het nog en kun je die bewuste plek plaatselijk opnieuw in de primer zetten.

Daarna netjes aflakken

Succes Laughing

Ron

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 09 juni 2005 01:57 AM
  [ # 4 ]
r.kerstens schreef:

Beste Deur 63

Mooi werk heb je straks veel eer van Laughing , een kleine opmerking; ik zie nog steeds een “stoeprandaanrijding"zitten.

Die kun je behoorlijk onzichtbaar maken door deze lichtjes met een fijne vijll glad en een beetje rond te vijlen.

Je haalt wel wat materiaal weg maar als deze gespoten zijn valt het zeer zeker minder op.

Nu gaat het nog en kun je die bewuste plek plaatselijk opnieuw in de primer zetten.

Daarna netjes aflakken

Succes Laughing

Ron

Om eerlijk te zijn.. 3 van de 4 velgen hebben stoeprandschade. Ook een van de gespoten heeft een flinke hap eruit. dit heb ik al zo goed mogelijk recht proberen te krijgen, maar ook ik kan geen wonderen verrichten. Eigenlijk zou het geplamuurd moeten worden, maar om voor die 2 plekjes ‘n pot plamuur te gaan halen is ook weer zoiets..

Binnenkort is het weer weekend, en ga ik weer 2 dagen full time aan de velgen spenderen. Het eerste wat aan bod gaat komen zijn alle schades. ik kan proberen er een HELE dikke laag primer op te doen, kijken of dat verschil maakt (waarschijnlijk niet).

De schades die in ieder geval zichtbaar zijn, zijn behoorlijk diepe krassen.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 09 juni 2005 02:05 AM
  [ # 5 ]

Probeer het maar met een vijl werkt het beste neem maar van mij aan.

Dit geeft het meeste en mooiste effect, plamuur en of dikke primer op een velg rand niet doen Exclamation .

A. geen mooi resultaat.

B. indien ooit weer een stoprandje raakt en de plamuur komt een beetje los weet je niet wat er gebeurt met corrosie, krijg je echt van die mooie witte bloemkool plekken van.

Netjes weg vijlen valt het minste op, daarna goed in de lak.

Nogmaals succes, Ron

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 09 juni 2005 02:08 AM
  [ # 6 ]
r.kerstens schreef:

Probeer het maar met een vijl werkt het beste neem maar van mij aan.

Dit geeft het meeste en mooiste effect, plamuur en of dikke primer op een velg rand niet doen Exclamation .

A. geen mooi resultaat.

B. indien ooit weer een stoprandje raakt en de plamuur komt een beetje los weet je niet wat er gebeurt met corrosie, krijg je echt van die mooie witte bloemkool plekken van.

Netjes weg vijlen valt het minste op, daarna goed in de lak.

Nogmaals succes, Ron

Ik snap je standpunt helemaal. Plamuur is inderdaad niets.

Nu is het inderdaad een berglandschap, en dat valt behoorlijk op. Een geleidelijk verloop van de dikte van de velgrand is natuurlijk betrekkelijk onzichtbaar, tenzij je er echt op let.

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 09 juni 2005 04:07 PM
  [ # 7 ]
ZX-Cruiser schreef:

Je had kan ze kunnen laten poedercoaten, dat wordt superstrak.
*knip*

Nou, als ik klaar ben met de velgjes zijn ze ook super strak hoor Cool
Ik had ze ook inderdaad naar de velgendokter kunnen brengen, maar dat lijkt me niets. Op de eerste plaats duur (55 euro per velg, 220euro totaal), en op de tweede plaats leer ik er niets van. Ik wil gewoon alles leren wat ook maar met auto’s te maken heeft. Dus ook voorbewerken, spuiten, etc.

Verder is het natuurlijk leuk om te doen. Je begint met een 4tal best wel slechte velgen, en bij elke stap die je onderneemt worden ze mooier (als het goed is). Dat is leuk voor mezelf (vooruitgang = leuk), en ook voor jullie, aangezien jullie lekker wat foto’s hebben om naar te kijken, en foto’s kijken = cool.

Waarschijnlijk spuit ik vanavond de achterste rand van de velgen (de rand die nu de grond raakt dus. Is moeilijk om de hele velg in 1x te spuiten aangezien je ze dan niet neer kan leggen), zodat ik zaterdag de 2e laag primer erop kan doen. Ik ga er eens een beetje vaart achter zetten, want de banden die nu onder m’n bix liggen zijn ècht verrot.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 juni 2005 10:12 PM
  [ # 8 ]

@mark:
zeg dan gewoon dat je geen geld wil steken in die velgen, in plaats van zo’n lulverhaal op te hangen over willen leren…. Wink Da’s net zoiets als zeggen dat je een 14 gaat tunen omdat 1.6’en en 1.9’s niet uniek zijn

Profiel  

Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 852

Gepost: 09 juni 2005 10:28 PM
  [ # 9 ]

ojah dan kan je ook zeggen….waarom nog een BX ? koop dan meteen nieuwe citroen C4 of iets dergelijks…

jah zo kunnen we wel tijden doorgaan….maar idd zelfs doen is veel leuker dan ze doelloos weg brengen en gaaf terug te krijgen….owh wat een lol NOTT.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 09 juni 2005 10:33 PM
  [ # 10 ]

hehe nou sommige dingen zijn net zo leuk om te laten doen….

Maar ik ben ‘t er wel mee eens hoor, mijn bx is pas een keer (buiten de apk’s) bij een garage geweest

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 09 juni 2005 11:53 PM
  [ # 11 ]

Razz wie gaat er ook een BX 14 tunen

maareh.. ik heb net weer effe gespoten. alle 4 de velgen zitten nou helemaal in de primer, en liggen lekker te drogen. binnenkort maak ik een aantal foto’s.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 09 juni 2005 11:55 PM
  [ # 12 ]

ik heb net weer effe gespoten

Da’s nou nét meer info dan ik wilde weten… Wink

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 09 juni 2005 11:59 PM
  [ # 13 ]
Harm schreef:

ik heb net weer effe gespoten

Da’s nou nét meer info dan ik wilde weten… Wink

gekke vent Razz

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 10 juni 2005 12:09 AM
  [ # 14 ]
Harm schreef:

@mark:
zeg dan gewoon dat je geen geld wil steken in die velgen, in plaats van zo’n lulverhaal op te hangen over willen leren…. Wink Da’s net zoiets als zeggen dat je een 14 gaat tunen omdat 1.6’en en 1.9’s niet uniek zijn

HAHAHAHAHA LOL

maar het is een leuk projectje Mark. Je bent weer goed (creatief) bezig!  :headbang

En foto’s zijn altijd mooi om te zien. Daar leren wij ook weer wat van.
Voor degenen die dit ook willen gaan doen. Er staat een setje Gti-velgen voor €35,- ofzo op marktplaats Wink

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 10 juni 2005 12:21 AM
  [ # 15 ]

Er staat een setje Gti-velgen voor €35,- ofzo op marktplaats

Er staat één velg voor 35 euro, en een setje voor 150 euro… Smile

Profiel  

1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook