Hallo jongens,
technisch inzicht heb ik zeker,
ik duik ook niet voor elk boutje en moertje achter t toetsenbord,
muziek stond aan, benodigde gereedschap lag er. en ik ben aan de slag gegaan.
(heb nooit intentie gehad carb incl spruitstuk er af te halen Weet niet hoe je daar bij komt maargoed.
En dat het lang forum word sja, ik weet niet hoor maar volgens mij moet je het leuk vinden een ander op weg te helpen. dus denk niet dat dat probleem mag zijn toch.
Jah en die radiateur is enige wat ik heb gevraagd. en daarna wat info over de keienvanger aangezien sleuteltijd toen voorbij is heb ik even gevraag voor wat meer info aangezien mijnes rot is demonteer ik hem op het moment liever niet.
en ik vind het allemaal erg pessimistisch ingesteld hoor jongens.
want A ik heb genoeg sleutel ervaring.
Heb een kreidler die onderhouden moet worden en keer tot het moertje aan uit elkaar is geweest.
heb een honda cb50 J 4-takt.
Heb een Union Gehad. ook helemaal los gehad en lopend gemaakt na 14 jaar stilstand.
en zo kan ik nog wel even door.
auto sleutelervaringen.
B20 motor van volvo helemaal los gehad en in elkaar gezet.
dus daar zal het zeker niet aan liggen,
maar het is meer dat ik dit soort klusjes niet ken. en enigzins onderschad heb kwa grootte en omvang.
en ik ga hem heus niet mollen, en ik vind het belachelijk dat ik geen GS moet kopen zonder kenteken en die 14 jaar stil staat.
want sja mischien gaat het nu moeizaam maar ik weet nu wel hoe het zit en hoe het werkt. en volgende keer gaat het stuk sneller en weet ik ook hoe het zit.
maar jongens vat dit niet op als een boosheid of ontevredenheid of iets want waardeer echt wat jullie doen echtwaar! vind het heel chil alle tips enzo.
maar als jullie mij de tips willen geven en uitleg waar ik om vraag en me mischien wat dingetjes willen vertellen of leren. zorg ik dat het voor elkaar komt!
en ik hoe niet steeds van dat het me niet gaat lukken en dat dit en dat gedaan moet worden. want ik ga me distributieriem doen, ik ga me banden vervangen. maar jongens ding voor ding. kan niet heksen en ik heb ook gewoon school en werk enzo.
En ik sluit me aan bij DR-Pallas. je leert het wel als je er mee werkt.
ik weet ook zeker dat jullie eerst keer half uur onder de motorkap hebben staan kijken van “goed wat zal ik nu eens gaan doen wat logisch lijkt” niet? nou, laat mij ook ff:P al het begin is moeilijk en het is en blijft een citroen!
DR Pallas bedankt voor je goede hulp en PFD’jes!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jasper08 schreef:....heb nooit intentie gehad carb incl spruitstuk er af te halen Weet niet hoe je daar bij komt maargoed….
O? Nou ik weet wel waar die gedachtengang vandaan komt hoor:
jasper08 schreef:heb het volgende gedaan.
je hebt bovenop je motor 4 aanvoerpijpjes lopen vanaf je carb naar je cilinders. deze gaan door een zwarte plaat met rubbers. deze afdekplaatjes moetsten los voor demontage had ik al gezien.
nou mooi die dingen los.
luchtfilter gedemonteerd.
en nog 2 van die grote stofzuiger buizen links en rechts gedemonteerd maar nu komt hij niet verder los.
Snappie?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Snap em,
maar snap je ook wat ik bedoel met me verhaal?
wil gewoon gezellige topic hebben. waar mensen die er interesse in hebben of het leuk vinden me te helpen met de dingen waar ik tegenaanloop mogen reageren.
maar ik weet niet of het komt omdat wij even slechte start hadden aan het begin van het topic of iets, maar mensen reageren nou niet echt gezellig of positief.
vind dat beetje jammer, maakt het niet gezelliger hier.
en ik heb er niks aan.
en beetje vertrouwen hallo? vind het af en toe wat ver te zoeken?
als iedereen er nou eens vanuit ging dat het me lukt!
en als ik er niet uit kom stel ik hier een vraag. en de gene die het leuk vinden om me te helpen of het interessant vinden om te volgen reageren?
goed plan?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik vind het hartstikke goed dat je er zo mee aan de slag gaat. Zelf ben ik ook nog niet zo into autotechniek en moet ook nog veel leren. Gerichte hulp van het forum is daarbij ideaal.
Dus gewoon lekker doorgaan, goed op blijven letten en blijven vragen. Zeker als het straks op cruciale zaken aankomt als de spanning van riemen enzo. Dat lijkt me nogal een precies klusje.
En laat je ondertussen vooral niet gekmaken door mensen die je maar onnozel vinden als beginneling en die je een beetje lopen klieren. Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit er gewoon ook een beetje bij hoort.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Hoi,
Als je bezig gaat met de distributie, houd er dan wel rekening mee als je gaat bestellen bij de onderdelenboer dat je 2 distributieriemen hebt. Een voor de linker en een voor de rechter cilinderkop, ze hebben ook beide een andere maat. En per type motor een andere maat per cilinderkop.
My other car is a broomstick.
Hoi,
Als je bezig gaat met de distributie, houd er dan wel rekening mee als je gaat bestellen bij de onderdelenboer dat je 2 distributieriemen hebt. Een voor de linker en een voor de rechter cilinderkop, ze hebben ook beide een andere maat. En per type motor een andere maat per cilinderkop.
Ik haal ze bij GS specialist in Epe dus denk dat t wel goed komt!
Bedankt!!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Heb ik weer!!!!
ging d’r even starten zodat ik haar in hoogste stand kon zetten! makkelijker voor de Kinnebak. nou ff alles checken of er niks in de weg lag. Starten lopen uiteraard na 15 seconde slaat ze af! en wil nu niet meer starten en heb ook geen vonk meer!
Bobine nog niet helemaal 100% gechecked maar die heeft stroom, kwam klein vonkje af toen ik kabeltjes demonteerde!
Ontsteking nagekeken. alles zit nog vast en bevestigd. Casette is heel! maar ze wil gewoon niet lopen!
Heb olyslager al geraadpleegd dus nu ff verder knooien in de hoop dat ik het ga vinden!
BTW Iemand nog een goede kinnebak op de plank liggen die die kwijt wil?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Ne pas de vonk!
Wat me ook opvalt is dat de GS niet omhoog komt zelfs niet na al het starten. of is dat niet raar?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat is niet zo heel erg vreemd. Het kan soms even duren voor er werkelijk druk op het systeem staat. Daarbij moet het zaakje ook nog werken met antieke LHM, dus helemaal optimaal zal het allemaal niet lopen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik denk dat je de cassete ontsteking weer kapot is of ergens een los contact. Ik zal dan ook de gehele verdeler vervangen door een ducelier.
Ee gave kinnenbak/keienvanger is echt niet meer te vinden. Je kunt beter die je nu hebt laten lassen.
Let op , want die van een GSA is anders , wel bruikbaar.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Eventueel heb ik nog iets waar wel iets bruikbaars van is te maken. Wel met heel veel werk!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
patje74 schreef:Eventueel heb ik nog iets waar wel iets bruikbaars van is te maken. Wel met heel veel werk!
Kun je toch net zo goed diegene die er nu onder zit klaarmaken ?
Zit ook veel werk aan.
Keienvangers met werk zijn er wel.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citro-power schreef:Ik denk dat je de cassete ontsteking weer kapot is of ergens een los contact. Ik zal dan ook de gehele verdeler vervangen door een ducelier.
De Gs met casette onsteking is een ramp. Mijn Gs had ook een casette toen ik em kocht. Ik ben er in één vakantie 2x mee komen stil te staan. Uiteindelijk heb ik er langs de kant van de weg zelfs nog een “velleman” transistorkit ingebeund. Dat hielp ons in ieder geval thuis te komen.
Nadat ik de auto aan bogaard77 verkocht had, heeft hij er die zelfde week nog een ducelier-verdeler in gezet en nooit meer één probleem gehad.
Gauw dumpen dus die casette en een knappe ducelier halen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:.....En laat je ondertussen vooral niet gekmaken door mensen die je maar onnozel vinden als beginneling en die je een beetje lopen klieren…...
Dit is nou typisch weer zo’n opmerking die kant noch wal raakt. Heeft iemand hier geroepen dat Jasper een onnozelle sukkelaar is? Volgens mij niet. Ik lees hier vooral véél tips, en een enkele welgemeende waarschuwing. En die laatste komen dus met name van Gs rijders met véél sleutelervaring.
midfriesland schreef:Zelf ben ik ook nog niet zo into autotechniek en moet ook nog veel leren…..
Juist dán zou je moeten waarderen hoe wij hier iemand van tips, trucs en waarschuwingen voorzien!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Duccelier ontsteking word al voor me klaargemaakt bij Bonhoff.
dus die krijg ik deze week. heb gekeken en de casette is heel! alle contakten zitten er op, dus moet maar eens gaan beginnen met meten.
maar zal eerlijk zeggen technisch inzicht heb ik wel redelijk maar stroom meten en begrijpen dat is voor mij heel moeilijk. dus ga me best doen.
heb vandaag eventjes inkopen gedaan voor roest enzo.
Betrefd de kinnebak. Als je als het ware de chassisbalken volgt door de kinnebak maakt hij op een bepaal moment een vrij scherpe knik naar boven toe. en die knik is bij mij zo goed als weg? dus ik weet niet of dat normaal is of niet? en als anders dus niet beter is zal ik ff aan de gang moeten met deze.
heb op t moment toch ff wat minder haast enzo. want ik denk niet dat het verstandig is met dit weer te gaan rijden. dus nog maar ff opknappen dan maar!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone