aanjager alles of niets idem temperatuur
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 04 januari 2009 03:17 PM

Hallo, ik heb sinds een paar weken een xsara 1.6i uit 1998 gekocht met airco. Nou is het probleem dat de aanjager het alleen maar “vol gas” doet en dat de temperatuur zeer lastig tot niet in te stellen is.
Airco aan of uit maakt niets uit voor de temperatuur of “uitblaassnelheid”, het is dus alles of niets.

Nou heb ik iets gelezen over een module die stuk was oid, maar dit ging meer over aanjagers die ALLEEN maar voluit blazen. De mijne heeft twee standen: uit en vol uit!

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is en of ik dit makkelijk zelf kan maken.

Alvast bedankt, Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 04 januari 2009 03:27 PM
  [ # 1 ]

waar kan ik die weerstand vinden?
En nee, de knop van de temperatuur gaat niet zwaar.

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 04 januari 2009 03:58 PM
  [ # 2 ]

bijrijderskant onderin? Is dat onder het dashboard ergens in de vorm van een kastje? Hoe kom ik daar?

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 04 januari 2009 04:16 PM
  [ # 3 ]

Lijkt meer op de module. deze zit op de ventilatorvoet, het hele zootje vervangen voor een xantiaventilator(dat is dezelfde) en alles is weer ok.

Profiel  
 
tosh51
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-2008

- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
Gepost: 04 januari 2009 11:26 PM
  [ # 4 ]

blower

Hallo Giel,

Van de blower zal de oorzaak in de moduul van de fan zelf liggen,
hij is los te koop maar wel duur, ongeveer 130 Euro, terwijl een
kompleet nieuwe fan zo’n 40 euro meer kost Sad  het scheeld wel extra
werk.
Heb je wat betreffende de temp reg. de sonde rechtsboven de radio
al eens stof vrij gemaakt Confused: Paneeltje eraf klikken en je kunt er zo bij.
Deze is van invloed op de binnentemperatuur Exclamation  Om het fijn af te stellen
blijft bij type 1 een beetje een probleem; hier ben ik zelf ook al eens aan
de gang geweest Smile Bij de nieuwere Xsara’s is dit veel beter te regelen Exclamation

Succes, Tosh51

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2009 09:22 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 05 januari 2009 09:34 PM
  [ # 6 ]

Zijn deze dan niet bij een sloop te verkrijgen voor een lager bedrag?

Heeft iemand toevallig een afbeelding van die module zodat ik op zoek kan, of is het niet te missen?

Giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27941
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2009 09:39 PM
  [ # 7 ]

Lees deze ook even door:
 

Foto’s zijn in mijn topic te vinden:
 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook