Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
even paar mooie Xsara’s voor je opgezocht via autotrader
de kleur sprak me wel aan
zandvoorta schreef:Als het kan, HDi, alleen al voor de zuingiheid, TD is daar niet echt een kampioen in
Persoonlijk vind ik de HDi ook geen zuinigheidswonder. Daar hoef je je belissing niet op te baseren. Zeker gezien het tempo van Bram
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
M&M schreef:zandvoorta schreef:
Ik gedraag mij toch altijd
Hoe krijg je die ban nu weer voor elkaar
Menno.
‘k zou het niet weten…. :neenee
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
cocico schreef:We hebben vroeger een ZX Tentation Turbo D gehad. Die rijdt bij mijn oom nog altijd rond, en soms rijd ik er ook mee. Lekkere auto, en da’s het goeie nieuws voor Bram: er zit Airbag op! Ook de stoelen zijn zalig: veel zijdelingse steun en zo (ik denk dat het sportstoelen zijn met een specifieke fluwelen bekleding)...
Als je zo’n auto kan proefrijden zou ik dat eens doen!
http://aebergon.club.fr/Citroen/page_Citroen_ZX_Tentation_Athena_97.htm
Wajo (en anderen)....ik ben net even langs Topcars langs geweest (ik ken die man al jaren) en ben er eens in gaan zitten, in de Xsara HDI.
Zit (voor mij dan) voor geen meter
Er zit zo’n zelfde hoogte verstelling in als in de Xantia…..gaat wel een stukje omhoog maar kan niet naar achteren gekanteld worden (Waardoor je dus meer steun krijgt onder je bovenbenen) zoals met de BX stoel….en heeft een erg korte zitting ook…korter dan een ZX, zover ik me herinner.
En tsjongejonge zeg…..wat zit DIE motorruimte VOL
ABS, Airco en die HDI motor…..lijkt wel een BX tzd-turbo, je kunt bijna nergens bij…als je dan de kap van Renz zijn Xantia opendoet, kun je er zowat in STAAN, zoveel ruimte….en dus makkelijker sleutelen, lijkt me.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar IK ben zeer te spreken over de 1905 TD motor…..sterk genoeg, zeker voor een ZX of Xsara, lijkt me.
Die Gris-gabion Xantia TD die ik toen had, was mij ook snel genoeg….zelfs Renz heeft toen nog overwogen om hem van me over te nemen.
(maar hij had wel al aardig wat ervaring….380.000 km en dat vond ie iets teveel)
Wat ik nog niet gedaan heb is, in een nieuw type Xantia (II) gaan zitten en eens kijken hoe die stoel mij bevalt.
Dat ga ik zeker ook 1 dezer dagen even doen.
Want God…..wat een heerlijke reisauto is die Xantia (geen KWAAD woord over de BX hoor, Pas op !! ).....en vooral die vering van de 1.9 D van Renz….daar waren (en zijn) denk ik nog heel wat Xantianen stinkend jaloers op (ik noem geen namen hoor, Rene )
Blijkbaar heeft Chyparse toendertijd, bij de Xantia-meeting in 2003….een wonder verricht bij zijn Xantia…..bollen zijn ook opgeboord…..maar nu, na alweer 30.000 km’s veert hij zoals ik me een DS herinner.
Ik heb trouwens *geluiden* gehoord uit Afghanistan….dat een sergeant aldaar interesse heeft in zijn Xant.
Daarom ook wil ik weleens weten hoe de ervaringen zijn met die HDI’s.
En ja Cocico….dat was ik zeker eens van plan….in een luxe ZD TD gaan rijden (en die stoel testen).
zandvoorta schreef:M&M schreef:zandvoorta schreef:
Ik gedraag mij toch altijd
Hoe krijg je die ban nu weer voor elkaar
Menno.
‘k zou het niet weten…. :neenee
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?p=100726&highlight;=#100726
BTW: De bans n.a.v. dit draadje zijn tijdelijk.
Afz : de Fuhrer
(Ban’s…wie nog meer dan ?)
Geweldig Andre…..welkom bij de *Ban-club van Ex Xantianen*.
Lidmaatschap is gratis.
Ga je nu weer terug naar hem…..als je ban is opgeheven ?
(update: ik zie het al…ene Netraam)
Nou….op DIT forum heb ik vorig jaar eenzelfde draad geopend (en Erik vond dat best….effe testen trouwens of ie daar NOG zo over denkt ...GAS IS OM OP TE KOKEN !)....maar het zijn en blijven Citrofielen, de ene rijd liever met LPG en de ander liever met een (turbo) diesel…..net zoals er verschillend wordt gedacht over diverse type’s Citroen’s…...daar ga je toch geen prominente (en sympathieke) leden als Andre een ban voor geven ??
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ehhh, beetje erg OT hier maar goed.
Maar het zit je nog wel hoog bram merk ik
Maar dit was volledig mijn eigen schuld hoor dus tsja, moet jeroen wel gelijk geven met z’n ban. Gas is een beetje explosief op het xantiaforum
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:Ehhh, beetje erg OT hier maar goed.
Maar het zit je nog wel hoog bram merk ik
Nu jij door hem bent geband…(wat een zin )....deed me dat weer even denken aan ruim een jaar geleden ja.
Maar dit was volledig mijn eigen schuld hoor dus tsja, moet jeroen wel gelijk geven met z’n ban.
Gas is een beetje explosief op het xantiaforum
Tsja….al bood hij mij geld toe…..(en zou die ban alsnog worden opgeheven) ik kom er NOOIT meer naar terug…..te kinderachtig voor woorden.
Op DIT forum is nog nooit iemand geband vanwege zoiets (ik kan het me tenminste niet herinneren)...ligt gewoon aan de Admin zelf (en dus de persoon).....Erik en ik zien elkaar zo af en toe en kunnen prima door 1 deur…al geef ik toe dat ik soms ook niet zo *gemakkelijk* ben hoor. ops:
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Maar weer snel on Topic voordat de boel springt…......
@Bram
Waarom doe je de BX Turbo d weer weg eigenlijk?
IK ben zeer te spreken over de 1905 TD motor…..sterk genoeg, zeker voor een ZX of Xsara, lijkt me.
Ik ook. Maar het prijsverschil tweedehands tussen een HDi en deze motoren wordt steeds kleiner. En een HDi rijdt wel een heel stuk beter. Beter gezegd nog beter!
Het zou interessant zijn als iemand zich hier zou melden met een Hdi en heel veel problemen. Gevoelsmatig heb ik het ook niet zo op met al die electronica/ computergestuurde gedoe en zeker niet als het in een Citroën zit. Maar tot nu toe hoor ik alleen maar positieve geluiden over de PSA HDi motor.
Jeroen
In onze Picasso zit een HDi en we rijden er nu al 4,5 jaar mee: motorisch nog geen enkel probleem gehad, en de HDi is een fijne motor zonder meer. De ZX Turbo D die we hiervoor hadden was kleiner en had evenveel PK + sportstoelen, da’s echt een leuk racebakje!
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Bram schreef:
Wat ik nog niet gedaan heb is, in een nieuw type Xantia (II) gaan zitten en eens kijken hoe die stoel mij bevalt.
Dat ga ik zeker ook 1 dezer dagen even doen.
Type 2 stoelen zitten misschien iets beter dan type 1 maar het is niet echt een groot verschil, dan zul je denk ik over moeten op activa stoelen of zo. En vergeet niet dat een xantia erg zwaar is voor de wb. Misschien is een leuke xsara of 306 een betere optie als je er dan een goede stoel in laat monteren. Worden aangepaste stoelen niet vergoed door je zorgverzekering?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
cocico schreef:De ZX Turbo D die we hiervoor hadden was kleiner en had evenveel PK + sportstoelen, da’s echt een leuk racebakje!
Klopt ja…ik ben vorig jaar wezen proefrijden met een ZX TD ergens in Brabant….voordat ik de ZX 1.9 D kocht.
Het grint spatte van het erf af toen ik optrok !
toniclight schreef:@Bram
Waarom doe je de BX Turbo d weer weg eigenlijk?
Nou….of hij wel of niet weggaat ligt eraan wat Renard zaterdag wel of niet kan vinden….zie ook dit draadje :
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=162977&postdays=0&postorder=asc&start=150
En Andre :
Worden aangepaste stoelen niet vergoed door je zorgverzekering?
Nee…..d.w.z. niet bij auto’s die ouder zijn dan 3 jaar (dacht ik)....wel heb ik een aangepaste stoel in huis gekregen…..kan aan alle kanten onhoog, omlaag, kantelen…en naar links en rechts draaien….en het meeste nog elektrisch ook.
Heb ‘t ook even opgezocht: een ZX SX Turbo D 5d. weegt leeg 1109kg.
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
een Xantia TD is dan toch de beste oplossing en HP vering en Turbod. wel wat zwaarder maarja als je daar wat langer mee kunt rijden dan met de huidige bx’en.
Kan er niet zo’n bx gti stoel in een xantia :
Dan is dè auto voor Bram een Xantia Activa 2.1TD (de Exclusive weegt zo’n 1356 kg)