Ja dat heb ik gezien, in België is er bij mijn weten wel een Activa met TD motor geleverd Maarja, wij zijn een dieselland
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bram schreef:cocico schreef:We hebben vroeger een ZX Tentation Turbo D gehad. Die rijdt bij mijn oom nog altijd rond, en soms rijd ik er ook mee. Lekkere auto, en da’s het goeie nieuws voor Bram: er zit Airbag op! Ook de stoelen zijn zalig: veel zijdelingse steun en zo (ik denk dat het sportstoelen zijn met een specifieke fluwelen bekleding)...
Als je zo’n auto kan proefrijden zou ik dat eens doen!
http://aebergon.club.fr/Citroen/page_Citroen_ZX_Tentation_Athena_97.htmWajo (en anderen)....ik ben net even langs Topcars langs geweest (ik ken die man al jaren) en ben er eens in gaan zitten, in de Xsara HDI.
Zit (voor mij dan) voor geen meter
Er zit zo’n zelfde hoogte verstelling in als in de Xantia…..gaat wel een stukje omhoog maar kan niet naar achteren gekanteld worden (Waardoor je dus meer steun krijgt onder je bovenbenen) zoals met de BX stoel….en heeft een erg korte zitting ook…korter dan een ZX, zover ik me herinner.
hmm mag ik dan eens vragen welke Xsara dat precies was?
een berline/break heeft andere stoelen als een Coupé
en ik denk dat serie 1 en 2 ook verschil maakt.
en dan nog eens het model/luxe uitvoering
ik zit in mijn Coupé beter als de break van mijn ouders
terwijl mijn stoel helemaal basis is voor de Coupé
mijn ouders hebben een Bonheur ofzo dat was een tijdelijk actie model, maar ik weet niet meer of daar nu andere stoelen in zaten als het standaard model.
ik heb met mijn eigen stoel veel minder snel van mijn rug, terwijl in de break na uurtje al begint
dus niet alle Xsara’s over 1 kam strijken
en het kan natuurlijk ook per persoon verschillen
Die HDI bij Topcars….zie foto en link op de eerste pagina