Hallo, even een vraagje, mijn kop is 0,5mm gevlakt is er dan een dikkere koppakking nodig?
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Daar hebben ze flink wat afgehaald dan…..
Was ie echt zo krom, of hadden ze geen zin om de kop goed in te spannen?
Voor andere dikte koppakking kun je het beste even de dealer benaderen. Die hebben daar vast info over. Het bedrijf waar je de kop hebt laten vlakken moet het ook weten…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Is dat echt zo veel 0,5 mm ???
De monteur die mijn koppakking vervangd heeft de kop laten vlakken.
Ik dacht juist dat het heel weinig was.
C3 Pluriel 2003
Die is inderdaad te bestellen, kreeg bij mijn koppakking wissel de vraag van is de kop gevlakt of niet.
Dat was wel een 1.4Tu blok.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Wat voor een motor? TU benzine?
Je kan de dikte van de kop opmeten en dan bepalen welke dikte er tussen moet, de nominale dikte en minimale dikte staat in de vraagbaak.
Bij een diesel is het een ander verhaal, daar bepaalt de uitsteekhoogte van de zuigers de dikte van de koppakking.
Het gaat om mijn MB ops:
Ik denk dat ik toch voor de normale koppakking ga omdat ik veel lees over minder compressie als de pakking te dik is en de mb met zijn giga carburateur zowiezo al een slechte koude starter is.
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas