11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
   
Verbruik van een XM
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 05 januari 2009 07:36 PM
  [ # 151 ]

Ik rijd meestal 1050 km ongeveer op één tank. En ik ben geen rustige rijder… Dus dan verbruikt jouw XM best veel Manic..!  Surprised

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 05 januari 2009 10:37 PM
  [ # 152 ]

1050 haal ik ook ja en das met een automaat..

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 06 januari 2009 02:07 AM
  [ # 153 ]
eXaMple schreef:

1050 haal ik ook ja en das met een automaat..

Hebben wij een andere rijstijl denk je? Want dat is volgens mij best keurig met een automaat? Ik rijd op de snelweg meestal rond de 140 en ben niet als laatste weg bij het stoplicht. (ook niet als eerste, ook niet als ik het zou willen Razz) Ik tank tegenwoordig meestal net voor het lampje gaat branden. Zou nog wel 50-80 km kunnen denk ik als ik m’n best doe..

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 januari 2009 11:22 AM
  [ # 154 ]
Brian schreef:
Matthijs309 schreef:

klopt, diesel mag wel 90 graden worden. Anders is hij te koud voor een efficiente verbranding

Toch gaat de thermostaat al bij 80 graden open, waarom is dat dan?

Dan begint ie slechts te openen, dan staat hij nog niet volledig open Wink dat is pas bij 100 of 110 graden

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 06 januari 2009 12:24 PM
  [ # 155 ]
sjorsh schreef:
eXaMple schreef:

1050 haal ik ook ja en das met een automaat..

Hebben wij een andere rijstijl denk je? Want dat is volgens mij best keurig met een automaat? Ik rijd op de snelweg meestal rond de 140 en ben niet als laatste weg bij het stoplicht. (ook niet als eerste, ook niet als ik het zou willen Razz) Ik tank tegenwoordig meestal net voor het lampje gaat branden. Zou nog wel 50-80 km kunnen denk ik als ik m’n best doe..

Nou mijn rijstijl is ook echt niet de traagste hoor. Ik haal de 140 alleen bijna nooit omdat ik vaak botweg in de file sta Confused
Maar bij stoplichten kun je de meesten nog wel achter je laten hoor die diesel wil best aardig doortrekken. De eerste meters gebeurt er alleen bijna niets Wink

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 januari 2009 12:32 PM
  [ # 156 ]

Mijn 2.1TD doet zon 1 op 16~ 1 op 17 afhankelijk van het weer. Zomers rijdt hij zuiniger. Hij is nu 396k oud met een handbak, gare pomp en verstuivers dus dat gaat zo snel mogelijk vervangen worden Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 januari 2009 02:30 PM
  [ # 157 ]
Matthijs309 schreef:
Brian schreef:
Matthijs309 schreef:

klopt, diesel mag wel 90 graden worden. Anders is hij te koud voor een efficiente verbranding

Toch gaat de thermostaat al bij 80 graden open, waarom is dat dan?

Dan begint ie slechts te openen, dan staat hij nog niet volledig open Wink dat is pas bij 100 of 110 graden

Ja, maar als bij 80 graden hij al begint te openen, haalt de temperatuur dan wel de 90 graden? Waarom niet een thermostaat die pas bij 90 graden opent en dan sneller opent, zodat die ook bij 100-110 graden open staat?

Als ik hier zo de verhalen hoor, komt de temperatuur namelijk bij de meesten niet boven de 80 graden uit.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 06 januari 2009 02:35 PM
  [ # 158 ]

Bij mij net over de 80. Bij hard rijden tegen de 90 en boven de 180 boven de 90 graden..

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 06 januari 2009 03:33 PM
  [ # 159 ]

Volgens mij gaat ie pas open zelfs bij 85 Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 januari 2009 03:48 PM
  [ # 160 ]
Matthijs309 schreef:

Volgens mij gaat ie pas open zelfs bij 85 Smile

Bij een automaat al bij 80

Maar eigenlijk hoort deze discussie   hier   Wink

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 01 maart 2009 01:00 AM
  [ # 161 ]

Ik heb me voor de grap een tankbeurt ingehouden. Weliswaar op winterbanden en RON95 maar ik heb constant vroeg doorgeschakeld en me altijd aan de snelheid gehouden. Daarbovenop mijn voet muisstil proberen te hoduen met als verbruik…

68,5 liter op 795 kilometer. Dat is 1:11,6. Best netjes voor een V6.12 met meer dan 250k op de teller Wink

Met RON98 en zomerbanden kan dit een heel stuk beter!

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
keesenannetje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 16-02-2009

Gepost: 02 maart 2009 02:38 AM
  [ # 162 ]

Amai, ik heb vrij rustig gereden maar haal 1:12,5 met mijn 25 TD.
Auot weegt wel 1560 kg maar lijkt niet op de cijfers van de anderen.
Gelukkig tank ik diesel aan 82 cent de liter

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 17 maart 2009 11:20 PM
  [ # 163 ]

Ik heb vanochtend weer eens een keer een tankbeurt gedaan van bijna 100 Euro: 79,6 liter voor 970 km betekent afgerond 1:12,2.
Ik heb wel zeer rustig gereden, snel doorgeschakeld etc. maar ook weer niet als een bejaarde gereden, gewoon met het verkeer mee.

100 euro doet wel even pijn, maar ik heb het er graag voor over. Wat rijdt die XM lekker relaxed, je waant je heel ver weg van het gejakker in het dagelijkse verkeer…

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 05 mei 2009 12:42 AM
  [ # 164 ]

De XM wordt steeds zuiniger. Vanochtend 79,4 liter erbij na 1079 km maakt 1:13,6!

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 05 mei 2009 01:36 AM
  [ # 165 ]

mijn xm 2.0 turbo (wel getuned) doet gemiddelt 1:8 en zuinig 1:9 benzine

ik kan het niet mooier maken.
Vorigjaar naar zuidfankrijk met een caravan (130km/h waar toegestaan) liep hij 1:6,5. En dat vond ik niet slecht!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
 
11 van de 12
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook