15 van de 17
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende > 
   
2.1 TD uit ‘96 van Sjors, update! Nu koppeling weer kapot :(
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 januari 2009 11:39 PM
  [ # 211 ]
sjorsh schreef:

Snelheidssensor…. Weet ondertussen overigens waar de sensor zit (dankzij Rudmer86)

Kan je daar eens een fotootje van maken? Of heb ik iets gemist in een draadje?

sjorsh schreef:

Daarna xenon er weer in, konden ze geen lichtbeeld mee krijgen bij de apk of zo.. terwijl het gecertificeerde xenon is..

Waar heb ik dat eerder gezien?  Cool

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 06 januari 2009 02:01 AM
  [ # 212 ]
par eXeMple! schreef:
sjorsh schreef:

...

Kan je daar eens een fotootje van maken? Of heb ik iets gemist in een draadje?

sjorsh schreef:

...

Waar heb ik dat eerder gezien?  Cool

Ik zal morgen even proberen een fotootje te maken! En had jij dat ook? Geen lichtbeeld of zo?

Zonet heeft de xm weer een nieuw geluidje ontwikkeld..  Crying or Very sad Lijkt bij de vering linksachter vandaan te komen. Voornamelijk bij een bochtje naar rechts, maar ook bij gewoon hobbeltjes en rijden treedt het op.. Het piept een beetje alsof er iets vast zit. Gymnastieken gaat best prima. En dan piept het ook niet. Lijkt meer op een scharnier of zo dat piept… Iemand ideetje?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 06 januari 2009 02:29 AM
  [ # 213 ]
sjorsh schreef:
par eXeMple! schreef:
sjorsh schreef:

...

Kan je daar eens een fotootje van maken? Of heb ik iets gemist in een draadje?

sjorsh schreef:

...

Waar heb ik dat eerder gezien?  Cool

Ik zal morgen even proberen een fotootje te maken! En had jij dat ook? Geen lichtbeeld of zo?

Zonet heeft de xm weer een nieuw geluidje ontwikkeld..  Crying or Very sad Lijkt bij de vering linksachter vandaan te komen. Voornamelijk bij een bochtje naar rechts, maar ook bij gewoon hobbeltjes en rijden treedt het op.. Het piept een beetje alsof er iets vast zit. Gymnastieken gaat best prima. En dan piept het ook niet. Lijkt meer op een scharnier of zo dat piept… Iemand ideetje?

Een remblokje wat blijft hangen? De kou, het blijft een frans wijf hè. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 06 januari 2009 02:51 PM
  [ # 214 ]

Ja remblokje zou wel kunnen… Zo klonk het wel een beetje. Vanochtend niets gehoord. Maar was er ook niet zo mee bezig want ik had al m’n aandacht nodig voor het sturen zonder stuurbekrachtiging..!!  Surprised Dan is een XM niet zo’n fijne auto Razz Met -10 was het echter wel starten lopen, hetzij even op 3 cilinders en met een mooie blauwe rookwolk maar goed, ze sloeg wel aan! Zonet had ik gewoon weer stuurbekrachtiging dus weet niet wat het vanochtend was..  Shocked Vering was ook erg stuiterig. Leek dus alsof de hydrauliek niet echt meedeed. Remmen werkten wel prima. Ritje was helaas niet lang genoeg om de motor echt warm te krijgen.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 januari 2009 02:55 PM
  [ # 215 ]
sjorsh schreef:

Ja remblokje zou wel kunnen… Zo klonk het wel een beetje. Vanochtend niets gehoord. Maar was er ook niet zo mee bezig want ik had al m’n aandacht nodig voor het sturen zonder stuurbekrachtiging..!!  Surprised Dan is een XM niet zo’n fijne auto Razz Met -10 was het echter wel starten lopen, hetzij even op 3 cilinders en met een mooie blauwe rookwolk maar goed, ze sloeg wel aan! Zonet had ik gewoon weer stuurbekrachtiging dus weet niet wat het vanochtend was..  Shocked Vering was ook erg stuiterig. Leek dus alsof de hydrauliek niet echt meedeed. Remmen werkten wel prima. Ritje was helaas niet lang genoeg om de motor echt warm te krijgen.

Precies de symptomen die ik had tot ik de HD-pomp verving. (Nou ja, ik? Ik stond erbij er keek er naar toen eXpelliarMus hem verving)

Starten was bij wat moeizamer vanochtend, ik had toch wel een poging of drie nodig, en wat gas bijgeven om even op toeren te laten komen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 06 januari 2009 03:00 PM
  [ # 216 ]

Dit is de eerste keer dat ik dit had met die stuurbekrachtiging.. Dus ik denk (voornamelijk: hoop) dat het hem in de vrieskou zit. Dus dat ik dat voorlopig nog niet hoef te doen! Ik moest ook wel beetje gas bij geven om het 4e cilindertje mee te laten doen. Maar ik start bijna altijd met een beetje gas bij geven..

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 januari 2009 03:20 PM
  [ # 217 ]
sjorsh schreef:

Dit is de eerste keer dat ik dit had met die stuurbekrachtiging.. Dus ik denk (voornamelijk: hoop) dat het hem in de vrieskou zit. Dus dat ik dat voorlopig nog niet hoef te doen! Ik moest ook wel beetje gas bij geven om het 4e cilindertje mee te laten doen. Maar ik start bijna altijd met een beetje gas bij geven..

Bij mij was het ook altijd in combinatie met kou. Alsof de LHM dan net iets te dik wordt voor een wat brakke HD-pomp. Bij mij was het al bij een paar graden boven nul, dan heb je er toch wat vaker last van dan bij -10.
Maar ook bij normalere temperaturen komt ze nu veel sneller, vrijwel direct, omhoog.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 januari 2009 04:54 PM
  [ # 218 ]

Dat lichtbeeld klopt. het horen twee scherpe lijntjes per lamp te zijn. deel horizontaal, deel diagonaal.

De xenons geven in het midden een bolletje…

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 06 januari 2009 06:02 PM
  [ # 219 ]
gompy58 schreef:

Dat lichtbeeld klopt. het horen twee scherpe lijntjes per lamp te zijn. deel horizontaal, deel diagonaal.

De xenons geven in het midden een bolletje…

Sjors, nu weet je bij wie ik het eerder gezien heb.  Razz

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 januari 2009 08:47 PM
  [ # 220 ]

duh duh Cool

Overigens ben ik gewoon goed gekeurd. Enige vraag kreeg ik over de leds in de stadlichten. Of dat blauwe voor wit moest doorgaan. Toen ik ja zei, was die het met me eens Laughing

Die keurmeester bij de zelfsleutel tent melde overigens dat hij het zou afkeuren.

Bij de zx had ik ovrigens pech. Afgekeurd, terwijl een ander met exact hetzelfde elders wel werd goedgekeurd… Rolling Eyes

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 06 januari 2009 09:45 PM
  [ # 221 ]

Wordt dus nog niet echt 1 beleid gevoerd over achteraf ingebouwde xenon dus..?

Wat anders: ik kon vanochtend met -10 m’n portier nauwelijks normaal open krijgen.. rechtsachter ging helemaal niet open.. Surprised Wat moet ik nu doen om te voorkomen dat ik morgen weer aan de deuren sta te sjorren? Heb net de rubbers al een beetje ingevet maar dat lijkt niet te werken, misschien moet het nog beter.. heb ook wat anti-slot-vries-spul over de deurklink gedaan, want dat vriest ook allemaal dicht.. Wat doen jullie tegen die verschrikkelijke kou? Razz

En daarnaast wou ‘t vrouwtje vanmiddag maar niet op temperatuur komen, na 25km stadverkeer nog steeds maar 65 graden water temp. 5km snelweg, toen wel 82 ofzo, maar voor een stoplicht daalde de temperatuur weer naar 70… zou dit komen omdat ik de blower maximaal had op de warmste stand?

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 06 januari 2009 10:03 PM
  [ # 222 ]
sjorsh schreef:

Wat doen jullie tegen die verschrikkelijke kou?

iek blijf binnen.  Mr. Green


heb ooit eens een flesje Glycerine gekocht bij de drogist waar ik de deurrubbers mee insmeerde, werkt perfect.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Glycerol
ook te gebruiken als glijmiddel.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 06 januari 2009 10:09 PM
  [ # 223 ]
ieksEmmu schreef:

ook te gebruiken als glijmiddel.

Andersom, is glijmiddel ook goed tegen vastvriezen van je deurrubbers? Laughing

Wat betreft temperaturen, mijn XM komt bij -10 gewoon op bedrijfstemperatuur.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 07 januari 2009 01:17 AM
  [ # 224 ]

Je kachel een half uur vol aan? Dat overleef ik niet… Bij mij is die redelijk snel warm, thermostaat goed?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 07 januari 2009 12:44 PM
  [ # 225 ]

Als je kachel vol openstaat kan het wel zijn dat jhe bedrijfstemp iets lager uitkomt, maar mijn kachels zijn altijd vet snel op temp.
En net wat Bouke zegt, na 5min is dat niet grappig meer Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
15 van de 17
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook