Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Hey,
Dit is mijn citroen xantia activa 2.0 turbo ct, die ik in augustus 2008 gekocht heb in Amersfoort.
Dit is mijn 4e xantia, ik koop altijd schade-auto’s om ze vervolgens zelf op te knappen:
1e - beige 1.8 Bij deze auto heb ik het motorblok vervangen
2e - groene 2.0 Bij deze was de versnellingsbak naar zn grootje.
3e- groene 2.0 16v Bij deze auto zat de rechterkant in elkaar.
En nu rij ik de turbo. Er moesten een aantal dingen gebeuren aan de auto, zo heb ik de turbo vervangen en ik moet nog aan de neus werken omdat deze hier schade heeft.
Dit in kort mijn xantia, ik zou het leuk vinden om reacties te krijgen.
Groeten, Sjoerd
6-1-09
Van de week heb ik deze bumperset gekocht. moet er zelf nog bevestigingpunten op zetten en daarna in Ik moet ze nog laten spuiten in de kleur van mn auto voordat ik ze erop zet.
zoals je ziet heb ik ook een 2.0CT activa maar wat is dat “ding” op de éénna laatste foto op de alluminium luchtbuis met dat snoertje d’r aan : een soort waste gate :
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leuke hobby! Zo blijf je ook van de straat…
Groeten van een geboren Bredanaar.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
citroen23 schreef:zoals je ziet heb ik ook een 2.0CT activa maar wat is dat “ding” op de éénna laatste foto op de alluminium luchtbuis met dat snoertje d’r aan : een soort waste gate :
dat is een dump valve en de slang die boven op zit is een vaciumslang van me inlaat spruitstuk dus op moment dat ik me gas los laat krijg je psst
Netjes in de lak!
Apart gevoel he dat activa
Enneh, Ik vind em de velgen goed staan hoor, alleen met zo’n band om de velg dan moet jouw activa toch wel erg stug geveerd zijn of vangt de hydrauliek dat toch wel op?
Groetjes Rob
citroen9 schreef:dat is een dump valve en de slang die boven op zit is een vaciumslang van me inlaat spruitstuk dus op moment dat ik me gas los laat krijg je psst
Dan is het toch een blow-off valve, en geen dump valve. (door de druk weg te laten lopen bij gas los, remt de turbo minder af)
Klopt, maar wordt erg vaak door elkaar gebruikt…
Een dumpvalve heeft geen aansluiting op het inlaatspruitstuk en laat enkel druk weg die groter is dan wat de dumpvalve binnenhoudt(beetje kromme uitleg).
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Kakelbont schreef:Netjes in de lak!
Apart gevoel he dat activa
Enneh, Ik vind em de velgen goed staan hoor, alleen met zo’n band om de velg dan moet jouw activa toch wel erg stug geveerd zijn of vangt de hydrauliek dat toch wel op?
Groetjes Rob
Hey,
De hydrauliek vangt het allemaal mooi op, merk nauwelijks verschil tussen deze velgen en de origenele.
groetjes sjoerd
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Sjaak de Bollenboer schreef:citroen9 schreef:citroen23 schreef:zoals je ziet heb ik ook een 2.0CT activa maar wat is dat “ding” op de éénna laatste foto op de alluminium luchtbuis met dat snoertje d’r aan : een soort waste gate :
dat is een dump valve en de slang die boven op zit is een vaciumslang van me inlaat spruitstuk dus op moment dat ik me gas los laat krijg je psst
Doet een dump valve verder nog iets qua performance of is het voor de lol (de psst) en de verlenging van de levensduur?
Heb je trouwens je TCT gechiptuned?
Enne, waarom heb je deze velgen eronder gelegd? Ik had voor wat meer bling de orginele verchroomd eigenlijk een heel stuk mooier gevonden. Tuurlijk t blijft altijd smaak he
hey,
qua performance maakt het geen verschil. Het is inderdaad eigenlijk meer voor lol en men zegt dat de turbo er zo langer van mee gaat. Zeker weten doe ik het niet.
de auto is verder niet gechiptuned,
Je turbo wordt minder geremt.
Zit hij er niet op en je gooit je gasklep dicht zal je turbo sneller tot stoppen gedwongen worden.
Nu laat je hem in een vrijloop draaien.
Voordeel?
Ja zeker als je lekker snel doorschakelt draait je turbo sneller en pakt hij iets eerder weer op in de volgende versnelling.
Het is alleen geen dag en nacht verschil.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
dappieman schreef:Je turbo wordt minder geremt.
Zit hij er niet op en je gooit je gasklep dicht zal je turbo sneller tot stoppen gedwongen worden.
Nu laat je hem in een vrijloop draaien.
Voordeel?
Ja zeker als je lekker snel doorschakelt draait je turbo sneller en pakt hij iets eerder weer op in de volgende versnelling.
Het is alleen geen dag en nacht verschil.
dus eigelijk ist beter voor je turbo aangezien deze nu niet tot stoppen gedwongen word :
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
xantia in sneeuw :d
11-1-09
Die lampen is dat bleu vision of Xenon?
Ziet er goed uit.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
mooie wintershots! Leuk ook dat je zo met die auto’s bezig bent. Ik houd ze het liefst zo orgineel mogelijk, maar neemt niet weg dat ik je projecten knap vind!
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
paso schreef:Die lampen is dat bleu vision of Xenon?
Ziet er goed uit.
thnks!
Heb Xenonlampen erin zitten. alleen nog een beetje jammer van de mistlampen maja alles op zen tijd
gr sjoerd
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-2008
- C5 3.0 v6 exclusief
Jazzper schreef:mooie wintershots! Leuk ook dat je zo met die auto’s bezig bent. Ik houd ze het liefst zo orgineel mogelijk, maar neemt niet weg dat ik je projecten knap vind!
Hey,
ik hou ook vooral van origineel mijn voorgaande xantia,s waren dan ook allemaal standaard .
maar toen ik deze kocht dacht ik van laten we er eens iets moois van maken en als het niet mooi is kan ik um altijd weer terug naar origineel brengen .
Heb trouwens naar jouw foto gekeken, echt een sjieke break
gr sjoerd