Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gisteren een lange tijd met de hand aan het portier gereden omdat de deur niet meer in het slot wilde vallen, nadat de auto wat warmer werd sloot de deur weer. Wel link natuurlijk al zat ik ik de gordel.
Geen problemen met de sleutel maar met de slotvangers denk ik. Iemand tips ?? Alles al in de vaseline gezet maar nog geen resultaat.
(NB. ook met -12 werd mijn DS-je toch nog lekker warm…...... na pakweg 150 kilometer)
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Dat zal waarschijnlijk dat draaiding geweest zijn dat om de deurvanger valt.
Ik denk dat als je hier nog eens last van hebt je het beste met een fohn even dat ding warm kunt maken, er zal wellicht toch nog wat vocht in zitten. Ook zou ik daar geen vaseline gebruiken maar gewoon dik vet. Vaseline is handiger bij rubbers e.d. maar die bewegende dingen kun je beter in het vet hebben staan.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
En ijs op/in de klink wil nog wel er nog wel eens voor zorgen dat de klink net in de open stand blijft staan. Ff klink dichtduwen en geen probleem meer.
Ook heb ik een keer gehad dat er water op het interne slotmechanisme was gekomen via de ruitrubbers, die ruitrubbers zijn net te kort bij mij. Even ruitontdooier erin sproeien langs die rubber, en hij sloot weer.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het komt idd door vocht in het slot. Oude sloten (opliggende klink) hebben minder last dan nieuwe.. ops:
Bij mij ook, drie deuren die niet meer dict wilden. Heb er warm water over gegoten. Daarna WD40. Werkte tijdelijk.
Wat echt werkt is alles uit elkaar en dik in de vaseline… (moet je hele deur leeg)
Ik ga van het weekend met de lucht spuit het deel droog maken en dan met de fohn verwarmen. Dan vet erop/in spuiten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Plastic vuilnisemmerzak met heet water gevuld en (zachtjes) tegen de deurklinken en de slotvangers aangehouden.
Werkte drie deuren perfect, bij de vierde deur zak gescheurd, die deur zit voorlopig dichtgevroren en de stoelzitting is wat harder dan normaal.
Tsja het is ouderwets weer en wij als DS rijders weten uit de eerste hand hoe het 35 jaar geleden reed in de kou.[removed]emoticon(’:wink:’)
grtz
rob
bevroren sloten
dit verschijnsel deed zich bij mij ook voor. oud type deur en wat bleek, het smeersel (kettingvet) was niet vloeibaar meer bij deze temperaturen en dus rolde het kartelwiel niet meer lekker rond en ging de deur niet meer dicht.
eerst met vochtverdrijver ingespoten en toen ging het al weer goed ,daarna met wd40. Tjsa dat zijn de kwaaltjes van door rijden hé.
Het kofferbak slot is weer wat anders: gewoon slotontdooier is het beste.
veel rij plezier, ook met deze kou en als het weer dooit lekker de pekel eraf wassen hoor!
gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb dit ook gehad toen ik nog met de DS de winter door reed (deuren met inliggende klinken en dus niet de draai slotvangers). Dit was alleen bij het bijrijdersportier. Een paar kilometer mee rijden, bij bocht naar links, portier vast houden en na die paar kilometer sluitte het portier wel weer goed, waarschijnlijk door alle trillingen en een beetje warmte.
Ik ben er nooit achteraan gegaan wat er aan de hand was.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
goed dat je erbij zegt “als het weer dooit”, wastunneltje nu en je zit voor heeeeel lang opgesloten in je ds. (’:lol:’)
Ik had het vanochtend met de motor. Toen ik vanochtend op de motor wilde stappen kreeg ik de sleutel niet in het contact. Met de fohn van mijn vrouw de boel ontdooit. Op mijn werk aangekomen kreeg ik de sleutel er niet meer uit. Bij een benzine station slotontdooier gehaald en met een paar druppeltjes probleem opgelost. Echt wonderspul is het.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
kijk die wolfman is nou een echte doorzetter, die hoor je niet over zijn kacheltje. Al denk ik wel dat op zijn vroegst (eigen ervaring) met dit soort temperaturen op de motor zeer waarschijnlijk in het voorjaar je ballen pas weer een beetje ontdooit zullen zijn. Grtz
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
ff offtopic,
Rob, ik heb nadat je je DS blauw hebt gespoten nooit echt foto’s gezien om het resultaat te bewonderen.. ik iets gemist of komt dat nog?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vaak is het slotmechaniek in de deur al slecht gesmeerd. Als er dan vocht bij komt, vriest het mechanisme vast. Remedie: Ruit naar beneden draaien en flink WD40 op het mechanisme sproeien. Deurmechanisme gaat dan weer werken en bevriest niet meer…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Re: bevroren sloten
d_special schreef:.....
eerst met vochtverdrijver ingespoten en toen ging het al weer goed ,daarna met wd40. .....
WD40 is op zich zelf toch al een vochtverdrijver?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Re: bevroren sloten
camemBert schreef:d_special schreef:.....
eerst met vochtverdrijver ingespoten en toen ging het al weer goed ,daarna met wd40. .....WD40 is op zich zelf toch al een vochtverdrijver?
YEP!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat een geweldig spul he, WD40. Ik heb zo’n rood spuit-stokje ergens onder in een portier liggen Goed vasthouden!
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
die nieuwe grote bus met multi spuitmond is perfect! Het rietje zit vast!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>