1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Verschil tussen 1.8I en 2.0I?
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 06 januari 2009 12:32 AM

Natuurlijk de motor inhoud Very Happy

Maar past de 2.0I ook in mijn ZX?

http://link.marktplaats.nl/216662000  Dit is volgens verkoper een 2.0 I. Hij lijkt heel erg op mijn 1.8 I ??

Groetjes Harry

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 januari 2009 12:37 AM
  [ # 1 ]

welke 2 liter….


Dit is de 8 kleps versie is. De tamste dus. Overigens zijn er nog wel meer mogelijkheden…

er zijn er nogal wat;

2.0 8v 110 pk (?)  zx motor
2.0 16v 135 pk   xm motor, hufter proof
2.0 16v 155 pk   zx 16v motor meest voorkomende versie
2.0 16v 167 pk   zx 16v sterkste motor die ook in de xsara is gestopt (?)

de xm motor past er ook zonder probleem in….


Overigens zou ik nooit op die manier een blok kopen. Je hebt geen idee hoe die loopt. Verkoper kan zoveel zeggen.
Beste is zelf overbouwen uit een sloper die je hebt gekocht en dus alles netjes kan demonteren. Verder kun je toch het beste als je het blok eruit hebt de motor opengooien ( kop eraf) voor inspectie.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 06 januari 2009 12:41 AM
  [ # 2 ]

DAt zijn er nog al wat, zal ik eens na vragen

Groetjes Harry

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 januari 2009 12:45 AM
  [ # 3 ]

Nah ja, navragen… ALS het een twee liter is dan is het iig de 8v versie. De overige zien er heel anders uit en herken ik zo.

Ik vermoed dat het de 8v 2.0 is en niet de 1800 omdat die onsteking volgens mij anders zit.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 06 januari 2009 01:24 AM
  [ # 4 ]

als het al de 2.0 is heeft die 125 pk

als er geen ecu bij zit moet je die ook nog zien te vinden + kabelboom.. word best wel een klus. En nog navragen hoe het met rdw zit.. als het een 8v is zal het wel meevallen. Maar van 8v naar 16v kunnen ze moeilijk over doen meende ik.

Want dan moet je geloof ik je remmen etc ook aanpassen.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 06 januari 2009 03:12 AM
  [ # 5 ]

de nieuwere hebben 88Kw 122 pk. En de vuilere oudere versie voor 1994 133 pk.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 06 januari 2009 08:58 PM
  [ # 6 ]

heb je het nu over de 1.9 of de 2.0?

mijn 1.9 is ook 88 kw? en er is ook een vuile versie van met 130 pk…

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 06 januari 2009 09:08 PM
  [ # 7 ]

de vermogens van een 1.9 en een 2.0 zijn dacht ik het zelfde. Alleen Heeft een 2.0 wat meer koppel.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 07 januari 2009 01:45 AM
  [ # 8 ]

2.0 heeft 1 kw meer maar wel 30 nm meer koppel Smile altijd lekker en schijnt rustiger te lopen en meer hufter proof.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 07 januari 2009 01:46 AM
  [ # 9 ]

Ja kan wel. pk,s zitten niet in de cilinderinhoud maar koppel destemeer.

Profiel  
 
CTI Driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-04-2008

Gepost: 10 januari 2009 02:50 AM
  [ # 10 ]
gompy58 schreef:

welke 2 liter….


Dit is de 8 kleps versie is. De tamste dus. Overigens zijn er nog wel meer mogelijkheden…

er zijn er nogal wat;

2.0 8v 110 pk (?)  zx motor
2.0 16v 135 pk   xm motor, hufter proof
2.0 16v 155 pk   zx 16v motor meest voorkomende versie
2.0 16v 167 pk   zx 16v sterkste motor die ook in de xsara is gestopt (?)

de xm motor past er ook zonder probleem in….


Overigens zou ik nooit op die manier een blok kopen. Je hebt geen idee hoe die loopt. Verkoper kan zoveel zeggen.
Beste is zelf overbouwen uit een sloper die je hebt gekocht en dus alles netjes kan demonteren. Verder kun je toch het beste als je het blok eruit hebt de motor opengooien ( kop eraf) voor inspectie.

Er is 1 2.0 8v geleverd in de ZX namelijk de RFX (‘92-‘96) 122pk, zit ook in de Xantia, 405, 306 XSI.
De 2.0 16v is er maar in 2 smaken, de RFY/RFT 150pk en de RFS 167pk.

In principe kan je alle XU motoren inbouwen, maar zonder problemen….......... Laughing , dat hoor je zo vaak.
Ik heb al diverse conversies gedaan met een RFS motor, maar nog niet één keer een zelfde draadboom gehad. Koop overgens nooit een 16v motor die je niet hebt horen lopen of het moet een koopje zijn. Als er iets aan mankeerd kost het een hoop geld.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 10 januari 2009 02:53 AM
  [ # 11 ]

Hoe komen jullie nou toch steeds aan die 167pk???
120Kw is toch 163pk

Profiel  
 
CTI Driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-04-2008

Gepost: 10 januari 2009 02:58 AM
  [ # 12 ]

Leg dat de geleerden maar eens uit, maar ik ben het met je eens.
Misschien dat het lekkerder “bekt”.
In de boeken wordt het een 167pk genoemd.
Ook nooit begrepen waarom Toyota het een D-Cat 180 noemt, met 177pk

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 10 januari 2009 02:59 AM
  [ # 13 ]

Ja ik weet het van de boeken. Maarrrrr

Profiel  
 
CTI Driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-04-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:00 AM
  [ # 14 ]

Je doet er zelf ook aan meer, als ik je auto specs bekijk Laughing

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:00 AM
  [ # 15 ]

Nou dat is net hoe je het bekijkt want hij is ook echt 167 pk 123 kw

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook