Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Niet zo handig…van de 6 torx schroeven (die ik trouwens onder de wd40 heb gespoten) breken er 3 af.
Nu moet ik de restanten wegslijpen en opnieuw tappen..damn dat krijg je als je ff snel iets wil doen..
Rien
hm… mijn oplossing was altijd om de bank gewoon met de resterende schroeven vast te zetten en er verder niet meer over na te denken
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Tsja..is ook zo wat…ik denk dak toch maar ff ga boren en tappen..ik kan er niet tegen om het zo er weer op te doen.
Rien
Dat is weer zo’n standaard kwaaltje van de BX
och.. ik heb wel ergere dingen afgesbroken… kopbouten enzo. daar kun je niet zeggen van “ach met 2 kopbouten minder doet ie ‘t vast ook nog wel”...
Maar met wat minder schroefjes zit de achterbank ook nog best vast
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Harm schreef:och.. ik heb wel ergere dingen afgesbroken… kopbouten enzo. daar kun je niet zeggen van “ach met 2 kopbouten minder doet ie ‘t vast ook nog wel”...
Kopbouten afgebroken !!
Rien
Ach… maar 2 hoor
En precies zodat er niks meer uit het blok stak, dus nog netjes ook!
Re: Achterbank verwijderen…ehmm…ok..
KuikenXXL schreef:Niet zo handig…van de 6 torx schroeven (die ik trouwens onder de wd40 heb gespoten) breken er 3 af.
Nu moet ik de restanten wegslijpen en opnieuw tappen..damn dat krijg je als je ff snel iets wil doen..Rien
Met kruipolie had het misschien wat beter gegaan. WD40 is een smeermiddel en roestoplosser schijnt er ook in te zitten maar het kruipt *voor* *geen* *meter*!
Dat is wel waar je hier baat bij zou hebben gehad, al is smering van de schroefdraad ook vrij essentieel omdat je de verroeste klonterige uiteindjes helemaal door de draad heen moet draaien. Onthouden voor de volgende keer….
Ich bin ein Breaker
KuikenXXL schreef:Tsja..is ook zo wat…ik denk dak toch maar ff ga boren en tappen..ik kan er niet tegen om het zo er weer op te doen.
Rien
Wat ben je nou toch allemaal aan het doen met mijn Ex-TGD break ?
En (offtopic)....hoe bevalt hij verder ?
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Tsja..ik had ook aan de onderkant schroeven moeten schoonborstelen met de staalborstel en daarna oliën..maja..ff snel he..eigen schuld.
Rien
KuikenXXL schreef:Tsja..ik had ook aan de onderkant schroeven moeten schoonborstelen met de staalborstel en daarna oliën..maja..ff snel he..eigen schuld.
Rien
Daar kom je helemaal niet bij.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
@Karel Ow…ok..omdat ik door de gaatjes de straat zag dacht ik dat dat ook wel te bereiken zou zijn haha.
@Bram…bevalt mij prima…ik moet erg wennen aan het veercomfort..ik heb altijd Duitsers gereden en hier moet ik me af en toe even blijven realiseren dat het een auto is en geen boot.
Ik pb je verder wel even hoe of wat.
Rien
KuikenXXL schreef:@Karel Ow…ok..omdat ik door de gaatjes de straat zag dacht ik dat dat ook wel te bereiken zou zijn haha.
Klopt, de gaatjes kun je zien maar de schroefeindjes liggen boven het achtersubframe zodat je er echt niet bijkomt.
Beetje goed mikken met een kruipoliespuitbus is het beste wat je zou kunnen proberen.
Ich bin ein Breaker
KuikenXXL schreef:...ik moet erg wennen aan het veercomfort..ik heb altijd Duitsers gereden en hier moet ik me af en toe even blijven realiseren dat het een auto is en geen boot.
Misschien begrijp je nu wat ik tegen je zei, toen ik hem aan je stond te verkopen…..dat het zo’n beetje de BEST geveerde BX is, die ik ooit heb gehad.
je zou eens in mijn huidige tzd-turbo moeten stappen en het verschil voelen. ops:
Alleen de Xantia van Renz veert nog zachter….maar ja….dat is helemaal een echte Zwever, waar ie best trots op is.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
@Karel…tsja ik kan nu weinig meer met die afgebroken uiteindes…iemand sugereerde al om er een boutje op te lassen en dan het geheel eruit draaien..maar ik begin gewoon met uitboren met een boor maatje 2 en zo in een paar stappen groter totdat ik bijna op het draad zit en dan “zou” ik de resten moeten kunnen verwijderen.
@Bram…ligt dan dan puur aan de bollen of is het het geheel van bollen hoogte regelaars en pomp?
Rien
KuikenXXL schreef:@Bram…ligt dan dan puur aan de bollen of is het het geheel van bollen hoogte regelaars en pomp?
Rien
Tsja…..al sla je me dood .....daar ben ik na 14 jaar HP rijden nog steeds niet helemaal achter.
Ik ken de historie van jouw BX in zoverre….dat ik weet dat er gewoon onderhoud (vooral motor e.d.) is gepleegd.
Maar volgens mij is er aan het veersysteem weinig gebeurd, de afgelopen paar jaar.
Maar aangezien hij (jouw TGD) zo verdraait goed veert…..zou ik daar (voorlopig) niks aan laten doen.
Ik ben al diverse malen met mijn BX’en en ene Xantia naar zowel Chyparse als Rene Spaan geweest (LHM en bollen controle)....maar soms kwam hij daar harder geveerd vandaan, dan voor die controle !
Je hebt de kans….dat als je hetzelfde laat doen als ik nu gedaan heb bij deze BX…....(spoelolie erin….alle bollen weer op druk brengen, LHM-vat reinigen….enz..)....dat hij dan wellicht minder goed veert dan ervoor.
Dat zou niet moeten…..maar ik heb die ervaring dus wel gehad.
Alleen mijn blauwe tzd-turbo….die is 2,5 jaar geleden bij Rene Spaan gedaan…..en die veerde echt zalig daarna !