1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Achterbank verwijderen…ehmm…ok..
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 09 juni 2005 08:08 PM

Niet zo handig…van de 6 torx schroeven (die ik trouwens onder de wd40 heb gespoten) breken er 3 af.
Nu moet ik de restanten wegslijpen en opnieuw tappen..damn dat krijg je als je ff snel iets wil doen.. Sad

Rien

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 09 juni 2005 08:11 PM
  [ # 1 ]

hm… mijn oplossing was altijd om de bank gewoon met de resterende schroeven vast te zetten en er verder niet meer over na te denken

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 10 juni 2005 12:19 AM
  [ # 2 ]

Tsja..is ook zo wat…ik denk dak toch maar ff ga boren en tappen..ik kan er niet tegen om het zo er weer op te doen.

Rien

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 10 juni 2005 12:21 AM
  [ # 3 ]

Dat is weer zo’n standaard kwaaltje van de BX Laughing

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 10 juni 2005 12:22 AM
  [ # 4 ]

och.. ik heb wel ergere dingen afgesbroken… kopbouten enzo. daar kun je niet zeggen van “ach met 2 kopbouten minder doet ie ‘t vast ook nog wel”...
Wink

Maar met wat minder schroefjes zit de achterbank ook nog best vast

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 10 juni 2005 12:34 AM
  [ # 5 ]
Harm schreef:

och.. ik heb wel ergere dingen afgesbroken… kopbouten enzo. daar kun je niet zeggen van “ach met 2 kopbouten minder doet ie ‘t vast ook nog wel”...

Kopbouten afgebroken !!  Shocked  Shocked  Shocked

Rien

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 10 juni 2005 12:36 AM
  [ # 6 ]

Ach… maar 2 hoor Smile

En precies zodat er niks meer uit het blok stak, dus nog netjes ook!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 juni 2005 01:46 AM
  [ # 7 ]

Re: Achterbank verwijderen…ehmm…ok..

KuikenXXL schreef:

Niet zo handig…van de 6 torx schroeven (die ik trouwens onder de wd40 heb gespoten) breken er 3 af.
Nu moet ik de restanten wegslijpen en opnieuw tappen..damn dat krijg je als je ff snel iets wil doen.. Sad

Rien

Met kruipolie had het misschien wat beter gegaan. WD40 is een smeermiddel en roestoplosser schijnt er ook in te zitten maar het kruipt *voor* *geen* *meter*!
Dat is wel waar je hier baat bij zou hebben gehad, al is smering van de schroefdraad ook vrij essentieel omdat je de verroeste klonterige uiteindjes helemaal door de draad heen moet draaien. Onthouden voor de volgende keer….

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 juni 2005 02:03 AM
  [ # 8 ]
KuikenXXL schreef:

Tsja..is ook zo wat…ik denk dak toch maar ff ga boren en tappen..ik kan er niet tegen om het zo er weer op te doen.

Rien

Wat ben je nou toch allemaal aan het doen met mijn Ex-TGD break ? Wink

En (offtopic)....hoe bevalt hij verder ?

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 10 juni 2005 02:04 AM
  [ # 9 ]

Tsja..ik had ook aan de onderkant schroeven moeten schoonborstelen met de staalborstel en daarna oliën..maja..ff snel he..eigen schuld.


Rien

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 juni 2005 03:42 AM
  [ # 10 ]
KuikenXXL schreef:

Tsja..ik had ook aan de onderkant schroeven moeten schoonborstelen met de staalborstel en daarna oliën..maja..ff snel he..eigen schuld.
Rien

Daar kom je helemaal niet bij.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 10 juni 2005 10:18 PM
  [ # 11 ]

@Karel Ow…ok..omdat ik door de gaatjes de straat zag dacht ik dat dat ook wel te bereiken zou zijn haha.

@Bram…bevalt mij prima…ik moet erg wennen aan het veercomfort..ik heb altijd Duitsers gereden en hier moet ik me af en toe even blijven realiseren dat het een auto is en geen boot.
Ik pb je verder wel even hoe of wat.

Rien

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 juni 2005 11:38 PM
  [ # 12 ]
KuikenXXL schreef:

@Karel Ow…ok..omdat ik door de gaatjes de straat zag dacht ik dat dat ook wel te bereiken zou zijn haha.

Klopt, de gaatjes kun je zien maar de schroefeindjes liggen boven het achtersubframe zodat je er echt niet bijkomt.
Beetje goed mikken met een kruipoliespuitbus is het beste wat je zou kunnen proberen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 juni 2005 11:41 PM
  [ # 13 ]
KuikenXXL schreef:

...ik moet erg wennen aan het veercomfort..ik heb altijd Duitsers gereden en hier moet ik me af en toe even blijven realiseren dat het een auto is en geen boot.

Misschien begrijp je nu wat ik tegen je zei, toen ik hem aan je stond te verkopen…..dat het zo’n beetje de BEST geveerde BX is, die ik ooit heb gehad. Smile
je zou eens in mijn huidige tzd-turbo moeten stappen en het verschil voelen. Surprisedops:
Alleen de Xantia van Renz veert nog zachter….maar ja….dat is helemaal een echte Zwever, waar ie best trots op is. Laughing

Profiel  
 
KuikenXXL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005

- ZX 1.8 Break aura
Gepost: 11 juni 2005 12:40 AM
  [ # 14 ]

@Karel…tsja ik kan nu weinig meer met die afgebroken uiteindes…iemand sugereerde al om er een boutje op te lassen en dan het geheel eruit draaien..maar ik begin gewoon met uitboren met een boor maatje 2 en zo in een paar stappen groter totdat ik bijna op het draad zit en dan “zou” ik de resten moeten kunnen verwijderen.

@Bram…ligt dan dan puur aan de bollen of is het het geheel van bollen hoogte regelaars en pomp?

Rien

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 11 juni 2005 02:08 AM
  [ # 15 ]
KuikenXXL schreef:

@Bram…ligt dan dan puur aan de bollen of is het het geheel van bollen hoogte regelaars en pomp?

Rien

Tsja…..al sla je me dood Wink .....daar ben ik na 14 jaar HP rijden nog steeds niet helemaal achter.
Ik ken de historie van jouw BX in zoverre….dat ik weet dat er gewoon onderhoud (vooral motor e.d.) is gepleegd.
Maar volgens mij is er aan het veersysteem weinig gebeurd, de afgelopen paar jaar.

Maar aangezien hij (jouw TGD) zo verdraait goed veert…..zou ik daar (voorlopig) niks aan laten doen. Exclamation
Ik ben al diverse malen met mijn BX’en en ene Xantia naar zowel Chyparse als Rene Spaan geweest (LHM en bollen controle)....maar soms kwam hij daar harder geveerd vandaan, dan voor die controle ! Shocked

Je hebt de kans….dat als je hetzelfde laat doen als ik nu gedaan heb bij deze BX…....(spoelolie erin….alle bollen weer op druk brengen, LHM-vat reinigen….enz..)....dat hij dan wellicht minder goed veert dan ervoor. Confused

Dat zou niet moeten…..maar ik heb die ervaring dus wel gehad.
Alleen mijn blauwe tzd-turbo….die is 2,5 jaar geleden bij Rene Spaan gedaan…..en die veerde echt zalig daarna !

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook