Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Die deksel lekt niet hoor.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
het gaat hem hier over dit prachtig onderdeel:
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
garagestmarien schreef:Zie ik dat nou goed, dat die deksel maar met twee schroefjes vast zit? Of boutjes.
2 M8 bouten van 10 cm. Dat houd wel hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Lekt-ie nou daar of ergens anders?
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als de keering gaat lekken gaat het water naarbinnentoe en komt in eengootje met een gaatje erin. Daar lekt het.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zitten die boutjes dan niet te strak? Ik zeg maar wat hoor.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Neen. Het lekt niet aan het grote deksel hoor.Maar op mijn foto zie je dat rubber ding zitten,welk als dit kapot is, er water in die binnenring krijgt.
In die ring zit een gaatje wat naar buiten komt via een kanaal,dus als de pakking kapot is of weggeduwd word door de één of andere rede,dan lekt er water in dat gootje wat er dan langs buiten uitvloeit.
Een hele stomme vraag misschien - zit er een thermostaat in het circuit die wellicht niet open gaat, en waardoor de druk ver bóven de ontworpen maximale druk uitkomt?
Of is zulks voldoende “afgezekerd” door bijv. een thermometer in de korte kringloop, of wat dan ook?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Normaal niet,want via het thermostaathuis zit er een darm naar het vaatje,tenzij dit gaatje verstropt zit,maar ik denk het niet want de persoon die de motor geasembleerd heeft weet dit maar al te goed.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
karel schreef:Een hele stomme vraag misschien - zit er een thermostaat in het circuit die wellicht niet open gaat, en waardoor de druk ver bóven de ontworpen maximale druk uitkomt?
Of is zulks voldoende “afgezekerd” door bijv. een thermometer in de korte kringloop, of wat dan ook?
Ik denk niet dat je dan met 200 km/h kan rijden zonder dat de boel dan vrij heet wordt
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Waterman.Heb jij die keramische ring nu gebruikt,bij uw laatste montage van de impeller?? Het probleem met deze ringen is dat de binnendiameter er van, 1mm te klein is,dus 21 mm. De verdikking op de tussenas,waar de impeller tegen aansluit,is 22 mm dik!Dus als de ring tegen die verdikte rand geperst word,gaat die zowiezo breken.Maar dat wist je zeker al?Wat ik zou doen,want die ring aanpassen is ook niet gemakkelijk,is op de as, een rvs ringetje plaatsen van 1,5 mm lang en met de buiten diameter van die verdikking op de as,dus 22mm.
dan klemt de impeller daar tegen en kan de ring niet kapot geduwt worden. Heb je de mogelijkheid om nieuwe keramische ringen te laten maken,zou ik een binnen diameter van 23 mm laten maken,opdat die ring gegarandeerd over die verdikking van de as gaat,dan kan ie niet kapot,maar sluit wel aan tegen het loopvlak van de pakking.De impeller iets dieper uit frezen was ook een oplossing,maar als de ring er dan met een bestendige lijm er in geglued word,ben je nogsteeds niet 100% zeker dat hij diep genoeg zit.Met een diameter van 23 mm,ben je zeker dat de keramiek er over zit.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, ik heb op dit moment géén keramische ring in de waterpompschoep.
Overigens zijn de juiste montage voorschriften voor de keramische ring al enige tijd bekend bij mij
Maar goed, de Sm is nu bij walter. Ik ben erg benieuwd wat we gaan vinden bij demontage van de schoep.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
jep de belgen zullen het wel weer oplossen hé
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik gok er op dat de pakking door gewreven is,iets anders kan ik mij ni voorstellen
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vandaag is de nieuwe afdichting binnengekomen, uit de USA. Ik heb em direct naar Walter doorgestuurd. Helaas laten de weersomstandigheden in het Vlaamse land een uitgebreide testrit niet toe, en buiten onder de auto gaan liggen is ook een slecht plan…
even geduld dus
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste