Ik zit er over te denken om een interieur uit een serie 2 in mijn serie 1 1979 in te bouwen. Het interieur wat er nu in zit is compleet gaar, echt alles. En ook nog in die vieze bruine kleur.
Ik kan voor een prikkie een compleet interieur (1988) krijgen en vraag me af of dit te doen is.
Niet alleen stoelen, achterbank en de rest van de bekleding maar ook het dashboard met kabelboom e.d.
Is e.e.a. makkelijk over te zetten? Passen de stekkers van bijvoorbeeld de serie 2 achterlichten op die van een serie 1. En verder het elektrische gedeelte bij de motor, contactslot e.d.? Zijn daar nog moeilijkheden te verwachten?














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De stoelen en achterbank zijn de enige delen die zonder probleem zullen passen in jouw cx. Deurpanelen wordt al lastiger. Dashboard en draadboom kun je niet gebruiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Deurpanelen zouden te doen moeten zijn, volgens mij. Die zijn niet anders tussen een S1 en S2. Het dashboard heeft wel verschillende afmetingen in het montagemateriaal. Draadbomen heb ik geen verstand van.
Past het dashboard in de auto niet of passen de aansluitingen niet over en weer.
Werkt de kilometerteller van een 88-iger elektronisch i.p.v met tellerkabel?














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De hele elekriek van een serie 2 is anders, net als de bediening van de kachel en het ventilatiegebeuren. Geen enkele serie 2 stekker past op een serie 1 draadbundel uit het bouwjaar van jouw cx.
Het dash past niet, en de aansluitingen komen dus op geen enkele wijze overeen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oh ja, nog vergeten te zeggen: Ik heb al deuren van een serie 2 compleet met el. ramen, spiegels ed. in de auto zitten. Vandaar de vraag of de kabelboom ook overgezet kan worden want dan kan ik dat spul in/aan die deuren ook elektrisch bedienen.
Als ik nou ook de complete ventilatorunit ook overbouw, is het dan geen kwestie van een paar gaatjes boren om de bevestiging van bovenstuk en onderstuk van het dashboard te realiseren? Ik neem aan dat de carosserieen van serie 1 en 2 eigenlijk niet veel verschillen.
Zit ik natuurlijk altijd nog met die evt. elektronische kilometerteller die er in zit of is die ook mechanisch bij de serie 2?
De kilometerteller/snelheidsmeter van een S2 is ook mechanisch.
Het dashboard overbouwen kan wellicht, hoewel ik er geen ervaring mee heb. Maar recent kwam ik nog een S2 prestige tegen met een compleet S1 interieur…
De kabelboom wordt denk ik de grootste uitdaging. Volgens mij kun je er beter eentje zelf (laten) maken. Als je er nog aan wilt beginnen, vééél succes.
Citroën CX 25 GTI TURBO 2, C’est Démon!
Surf eens naar: http://www.citroen-cxclub.nl/
Ex DS 21 Pallas (1969)
Ex CX 25 GTi T2 (1987)
Ex XM V6 Exclusive Aut. (1998)
Maar recent kwam ik nog een S2 prestige tegen met een compleet S1 interieur…
Zeg waterman771: als interieur S1 in S2 past zou andersom ook moeten kunnen…toch?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Edwin van Seggelen schreef:De kilometerteller/snelheidsmeter van een S2 is ook mechanisch.
Het dashboard overbouwen kan wellicht, hoewel ik er geen ervaring mee heb. Maar recent kwam ik nog een S2 prestige tegen met een compleet S1 interieur…
De kabelboom wordt denk ik de grootste uitdaging. Volgens mij kun je er beter eentje zelf (laten) maken. Als je er nog aan wilt beginnen, vééél succes.
Sorry, mijn internet is wat van slag…
Het dash van een S1 heeft aan montageboutjes kleinere afmetingen. Je zou dus moeten gaan boren en de oversized gaten met plaatwerkringen op moeten vangen, maar of de hele montagepunten overeenkomen, dat weet ik niet.














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mrah schreef:Maar recent kwam ik nog een S2 prestige tegen met een compleet S1 interieur…
Zeg waterman771: als interieur S1 in S2 past zou andersom ook moeten kunnen…toch?
Dat zeg ik toch ook? Ik zeg enkel dat het dashboard en de elektriek niet met elkaar overeenkomen. Dus…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik zou even op zoek gaan naar een serie 1 donor of onderdelen, en dan dat interieur over zetten. klopt interieur/exterieur tenminste. en stuk makkelijker!!
vroege s1 met s2 interieur…..... ? brrrrrr….... !
maar wat je wil.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje