Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ach, misschien is het idd ook wel andersom. In elk geval is het belangrijk dat de choke instelling klopt. Vooral bij koud weer.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:Ach, misschien is het idd ook wel andersom..
Ja, zo kan ik ook tips en advies geven…............
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
In de motorfietswereld komt de bevriezing van de carbuarateurs nogal eens voor:
PRO FST is een toevoeging voor je brandstof wat helpt met starten in de winter en carburateurbevriezing helpt voorkomen:
check: http://www.hvmparts.nl/pdf/HVM brochure correctie 06.pdf
(laatste product in dit pdf-document)
Er zijn ook mensen die een kwart litertje spiritus toevoegen op 20 liter brandstof om dit verschijnsel tegen te gaan.
Schijnt een oude maar goed werkzame oplossing te zijn….
Ook kun je proberen met aluminiumbuis een verwarmingsslang aan te leggen tussen uitlaat en carburateur zodat deze kan worden verwarmd met warme lucht.
Ook schijnen er verwarmingselementen te koop te zijn die in de vlotterkamer worden gemonteerd om de brandstof voor te verwarmen.
Van een Duitse site:
http://211611.homepagemodules.de/t510263f11740886-Vergaservereisung-Problem-und-Loesungen.html
Isopropanol does the trick. Hier erg duur en in Duitsland goed verkrijgbaar en betaalbaar. Een keer een 5-liter verpakking halen en flink wat winters doorkomen met de GS/A…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Even een andere insteek, Spuit de binnenkant van de verdeelkap eens in met wd40. En ook de buitenkant en de bougiekabels. Stottert de auto daarna niet meer was het een vocht probleem. Is het niet over dan is het wat anders(duh!)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
waterman771 schreef:Midfriesland schreef:Ach, misschien is het idd ook wel andersom..
Ja, zo kan ik ook tips en advies geven…............
Wat maakt dit nou uit mensen? De kern is dat de choke goed afgesteld moet zijn ivm de koude lucht. Of is dát soms óók onzin?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Midfriesland schreef:waterman771 schreef:Midfriesland schreef:Ach, misschien is het idd ook wel andersom..
Ja, zo kan ik ook tips en advies geven…............
Wat maakt dit nou uit mensen? De kern is dat de choke goed afgesteld moet zijn ivm de koude lucht. Of is dát soms óók onzin?
Nee , dat is geen onzin.
Maar ik denk niet dat dit het probleem is. Wat je er verkeerd aan kan afstellen is dat je de kabel te strak hebt afgesteld maar dan krijgt ie minder lucht maar meer brandstof waardoor ie harder gaat lopen.
En dat doet ie dus niet , hij doet het helemaal niet meer.
Jongens, allen bedankt tot zover.
De monteur in kwestie waar ik wederom was voor PC-reparaties heeft nog wat geklust aan de GSA.
Hij heeft met hittebestendige folie een soort onderbakje gefabriceerd voor onder de uitlaat waar de “verwarmde"lucht wordt aangezogen.
Verder vond hij dat er veel druk op het carter stond en heeft hij de “buisjes” wat schoon gemaakt -?-
En nog wat aan de chokeafstelling gedaan.
Op zich reed mijn GSA toen opeens wel weer beter, maar het is opeens ook minder koud hier.
Zal me morgen nog even op de elektronica storten en een bus WD40 op alles spuiten haha.
Verder zal ik dat spiritusding even onthouden, dat kan geen kwaad neem ik aan?
OV is geen optie hoor, die PR-wagen moet daar naartoe natuurlijk. Of ik moet een PR-trein regelen haha.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.