Hoi,
Weet iemand mischien ongeveer hoeveel BX’n er nog rond rijden in NL & Belgie?
Zie er hier zelden nog 1 rijden. En de break al helemaal niet meer.
Was gewoon benieuwd…....
Er was een tijd dan zag je een BX in elke straat en op elke hoek, maar die tijd is voorbij
Bob
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
ik heb er vandaag hier in heerhugowaard zeker 5 verschillende zien rijden
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik zie er zat, op de meest rare momenten.
Bij mij in de straat staan er regelmatig 4, een enkele keer 5. Twee daarvan zijn van mij, 1 van mijn moeder en 1 van een goeie maat van me
Serieus, er zijn er nog zat, hier in Leerdam en omstreken.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik zie er elke dag ook wel een paar hoor. Soms tel ik ze wel eens, meestal toch wel 4 of 5 op een dag
Toch gek dat het zo regio gebonden is.
Rij vaak tussen Hoofddorp en Almere. Dan let ik goed op, en soms zie ik er maar 1. En vaak is ie ook nog van mezelf
Harm schreef:Ik zie er elke dag ook wel een paar hoor. Soms tel ik ze wel eens, meestal toch wel 4 of 5 op een dag
een aantal jaar geleden deed ik dat ook eens voor de grap. Op een dagje van Hoensbroek naar Texel telde ik er 200 dat is wel al zeker 4 jaar geleden.
Hier in de buurt zie je er nog best wel eens een rijden, maar je ziet wel minder BXen dan bijv Golfjes 2.. De meeste BXen die je ziet rijden zien er echt niet uit!! Gedeukt, vies, wieldoploos, achterover hangend, blauw walmend en ze hebben vaak ook nog drempelvrees!! Dit zijn waarschijnlijk de BXjes die binnenkort op de sloop staan. Denk dat er de komende jaren nog veel zullen sneuvelen
Is ‘t nergens op te vragen hoeveel auto’s er van een bepaald type in Nederland rijden?
voge schreef:Hier in de buurt zie je er nog best wel eens een rijden, maar je ziet wel minder BXen dan bijv Golfjes 2.. De meeste BXen die je ziet rijden zien er echt niet uit!! Gedeukt, vies, wieldoploos, achterover hangend, blauw walmend en ze hebben vaak ook nog drempelvrees!! Dit zijn waarschijnlijk de BXjes die binnenkort op de sloop staan. Denk dat er de komende jaren nog veel zullen sneuvelen
Wij zien als BX-rijders nu precies wat GS(A)-rijders een tijd terug zagen. Het neemt met rassenschreden af, en opeens zie je ze nooit meer rijden.
Zo zal het binnenkort ook met de XM gaan, al is die natuurlijk veel minder geproduceerd.
Over het algemeen zie ik op de snelweg meer DS’sen dan BX’en, en in de stad juist wat meer BX’en.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:voge schreef:Hier in de buurt zie je er nog best wel eens een rijden, maar je ziet wel minder BXen dan bijv Golfjes 2.. De meeste BXen die je ziet rijden zien er echt niet uit!! Gedeukt, vies, wieldoploos, achterover hangend, blauw walmend en ze hebben vaak ook nog drempelvrees!! Dit zijn waarschijnlijk de BXjes die binnenkort op de sloop staan. Denk dat er de komende jaren nog veel zullen sneuvelen
Wij zien als BX-rijders nu precies wat GS(A)-rijders een tijd terug zagen. Het neemt met rassenschreden af, en opeens zie je ze nooit meer rijden.
Zo zal het binnenkort ook met de XM gaan, al is die natuurlijk veel minder geproduceerd.
Over het algemeen zie ik op de snelweg meer DS’sen dan BX’en, en in de stad juist wat meer BX’en.
De XM is pas een jaar of 5 uit productie dus dat duurt nog wel een heel tijdje hoor. En het is een heel andere auto met liefhebbers in een heel ander marktsegment. Niet dat die liefde niet gaat roesten, metoch.
Maar het aantal BXjes op de weg vermindert met de dag lijkt het wel, al zie ik af en toe nog wel eens een net exemplaar in het wild. Maar dat valt dan wel meteen op….
Toen ik net een BX had was deze net een paar jaar uit productie en waren er nog lease-BX-rijders. Ik reed toen nog “in colonne” over de snelweg: voor, achter, links, rechts reden allemaal BX-en. Dat is nu wel anders….
Ich bin ein Breaker
Nu je het er zo over hebt…...behalve de witte BX 1.9 TZI (berline)....die al sinds *mensenheugenis* op een singel bij mij op de hoek staat (en ook de eerste eigenaar is)....zie ik ze in de vrij grote stad Haarlem niet zoveel meer als een paar jaar terug.
Bram schreef:Nu je het er zo over hebt…...behalve de witte BX 1.9 TZI (berline)....die al sinds *mensenheugenis* op een singel bij mij op de hoek staat (en ook de eerste eigenaar is)....zie ik ze in de vrij grote stad Haarlem niet zoveel meer als een paar jaar terug.
Ik weet heel zeker dat er anderhalf jaar geleden nog 1 BX meer reed in Haarlem….......
Ich bin ein Breaker
rijden er nog genoeg
rond amsterdam zie ik er zat,
op de snelweg, bij mij in d ebuurt (almere) een straat verder staat een hele mooie donkerblauwe en gisteren een rode break ...
ik zit te azen op die blauwe…
Bij mij in de buurt zie ik er heel weinig
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
Ik zie geregelt een eerste serie maar verder af en toe een paar hier in Driebergen en dat zijn ook niet de mooiste exemplaren D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000
Straks word een bx ineens uniek en worden ze veel waard ( )
Totaal aantal Berichten: 771
- BX 1600 tzi automaat
laten we het hopen dan heb ik in ieder geval een goede investering gedaan D D D
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 117.000km
Citroen Jumpy 2020 6700km
Citoen C5 exclusieve 2006 172.000
Peugeot 205 generation 1997 101.000km
Peugeot 205 xad bestel 295.000