Ik heb mijn inlaatspruitstuk gewisseld incl. de injektoren. nu loopt die niet mooi meer op benzine. Daarom wil ik ze andere weer terug zetten.
Gaan ze er makkelijk uit en waar moet ik op letten?
Ik hoor graag van jullie?
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
benzine rail los hale en dan kan je ze er zo uit trekken.
Ik zou die rubber o ringen die erin/erom zitten ff vervangen door nieuwe exemplaren.
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
oj ja als je dat doet loopt het spruitstuk vol met de benzine die nog in de gallerij zit ..
en dan loop je de kans als je start dat de bevestiging van de startmotor afbreekt omdat er wat veel benzine in een van de cylinders zit.(waterslag maar dan met benzine)
start hem dan eerst even zonder de bougies. (wel even de stekker van de bobine halen ivm eventueel vonkoverslag en daarmee brand)
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Status Quo schreef:
Ik zou die rubber o ringen die erin/erom zitten ff vervangen door nieuwe exemplaren.
Vandaag even bij de dealer geweest, ringetjes kosten per injektor 21,64€ Waren ook niet op voorraad, maar nog even niet besteld
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
ik had voor 25 euro 4 stuks… bij de lokale autohandel
maar je kan ook oude weer gebruike maar zou dan wel even checken of ze niet droog zijn of scheurtjes vertonen
@ dennis
ik heb ze losgehad bij mijn auto en als je eerst gewoon je benzine slang erafhaalt en dat opvangt in een bakje is er niks aan de hand.
gewoon de rail + injectoren uit het blok trekken die injectoren blijven wel dicht.. doen ze dat niet is er iets mis. wel eerst de boutjes van de rail verwijderen.
Gaat de rail al los dan zou ik het gewoon opvangen met een doek ofzo die benzine. Kan nooit veel zijn namelijk ( spreekt uit ervaring )
edit: als je de rail los van de injectoren trekt kan er geen benzine in je blok komen omdat de injectoren er nog in zitten. en die lekken niet als ze goed zijn.
Status Quo schreef:ik had voor 25 euro 4 stuks… bij de lokale autohandel
.
Even rond gebeld hier, niemand heeft ze
Groetjes Harry