9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
siemens xm’s! is een xm rijker! en wat problemen
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 07 januari 2009 07:11 PM
  [ # 121 ]

very angry   very angry very angry

vandaag alles geprobeerd maar de xm blijft maar op de sport stand staan.
ik kom niet in de vc!!!
dashboard er voor weg gehad om het lampje te vervangen,
het schijf systeem van auto naar sport schoongemaakt
zekeringen gecontroleerd
de vc is gerepareerd , maar het help allemaal niks!!!!

wie weet hier raad mee???
ik verlies nu langzamerhand mijn geduld al wat mee

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 07 januari 2009 11:11 PM
  [ # 122 ]

check voor de zekerheid en je eigen gemoedsrust even het kastje zoals ik je heb gemaild.

Verder zou je wellicht kunnen vaststellen welke draad op de stekker van de veercomputer voor het uitlezen is, en dan direct op de stekker uitlezen. Misschien zit er een draadbreuk in.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 08 januari 2009 12:22 AM
  [ # 123 ]
malle pietje schreef:

check voor de zekerheid en je eigen gemoedsrust even het kastje zoals ik je heb gemaild.


@Siemensazu,
kun je wel de andere computers uitlezen ?

malle pietje schreef:

Verder zou je wellicht kunnen vaststellen welke draad op de stekker van de veercomputer voor het uitlezen is, en dan direct op de stekker uitlezen. Misschien zit er een draadbreuk in.

@Malle pietje,
En als het ledje bij het aansluiten op de vc meteen fel oplicht…... wat dan ?

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 08 januari 2009 12:31 AM
  [ # 124 ]
Mark Nijenhuis schreef:
malle pietje schreef:

check voor de zekerheid en je eigen gemoedsrust even het kastje zoals ik je heb gemaild.


@Siemensazu,
kun je wel de andere computers uitlezen ?

malle pietje schreef:

Verder zou je wellicht kunnen vaststellen welke draad op de stekker van de veercomputer voor het uitlezen is, en dan direct op de stekker uitlezen. Misschien zit er een draadbreuk in.

@Malle pietje,
En als het ledje bij het aansluiten op de vc meteen fel oplicht…... wat dan ?

Dat betekent dat de computer een continu aardesignaal geeft. Ansich deed de mijne dat ook, en ging het uitlezen toch gewoon keurig, maar ik ben gewend dat de computer geen signaal geeft, en pas bij uitlezen aarde gaat maken, in de bekende pulsen 1-2, foutcodes etc.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 08 januari 2009 12:41 AM
  [ # 125 ]

die andere computer uitlezen wil ook niet echt.
ik ag het morgen weer eens proberen.
tips zijn natuurlijk erg welkom!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 08 januari 2009 01:16 AM
  [ # 126 ]
malle pietje schreef:

Dat betekent dat de computer een continu aardesignaal geeft. Ansich deed de mijne dat ook, en ging het uitlezen toch gewoon keurig, maar ik ben gewend dat de computer geen signaal geeft, en pas bij uitlezen aarde gaat maken, in de bekende pulsen 1-2, foutcodes etc.


Zou het losgooien van de aardedraad v.d. VC dan kunnen helpen om het uitlezen wel mogelijk te maken, of is dit link…?

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 08 januari 2009 01:56 AM
  [ # 127 ]

aarde draad??
ik neem aan dat het gewoon een losse draad die op een frame is geschroeft? ik heb hem bij mij namelijk niet kunnen vinden!

mark zit jij namelijk ook met het zelfde problemen als mij??

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 januari 2009 02:18 AM
  [ # 128 ]

Zou het kunnen dat er ooit een nieuwere VC in is gezet, eentje die niet meer met kastje van mp is uit te lezen?
Is maar een ideetje hoor.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 januari 2009 02:47 AM
  [ # 129 ]
siemenazu schreef:

aarde draad??
ik neem aan dat het gewoon een losse draad die op een frame is geschroeft? ik heb hem bij mij namelijk niet kunnen vinden!

mark zit jij namelijk ook met het zelfde problemen als mij??

Die zit er ook niet, er is een klein draatje die van grond/borgplaat naar je veer comp of de ecu loopt dat weet ik even niet zeker, maar je kan er wel zelf een naar toe trekken, van een aardepunt naar die grond/borgplaat toe, heb ik ook gedaan, daarbij heb ik ook een extra massa van de accu naar het motorblok getrokken en van dat punt weer een dunnere draat naar de grond/borgplaat van de veercomp getrokken, dat heeft bij mij tot nu toe goed geholpen om van die kleine storingen af te zijn., misschien een tip voor U??

En anders kun je een veercomp uit een slopert trekken van het zelfdebouwjaar of type, heb ik ook gedaan voor 20€, altijd makkelijk voor later. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 08 januari 2009 03:50 AM
  [ # 130 ]
siemenazu schreef:

mark zit jij namelijk ook met het zelfde problemen als mij??

Jep, kan ook niet uitlezen…..

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 08 januari 2009 03:53 AM
  [ # 131 ]
eXpelliarMus schreef:

maar je kan er wel zelf een naar toe trekken, van een aardepunt naar die grond/borgplaat toe, heb ik ook gedaan,


Vraag me af of dat wel werkt, de printplaat ligt bij mij weten geisoleerd in de kast…... op kunstof nokjes of zo, dacht ik Confused

Zal morgen eens 1 van de 3 lostrekken.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 januari 2009 11:37 AM
  [ # 132 ]
Mark Nijenhuis schreef:
eXpelliarMus schreef:

maar je kan er wel zelf een naar toe trekken, van een aardepunt naar die grond/borgplaat toe, heb ik ook gedaan,


Vraag me af of dat wel werkt, de printplaat ligt bij mij weten geisoleerd in de kast…... op kunstof nokjes of zo, dacht ik Confused

Zal morgen eens 1 van de 3 lostrekken.

Klopt, maar die bedoel ik niet, ik bedoelde de plaat waar de twee comps op vast gezet zijn, die is bij mijn 2.0i geaard.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 januari 2009 11:41 AM
  [ # 133 ]
Mark Nijenhuis schreef:
siemenazu schreef:

mark zit jij namelijk ook met het zelfde problemen als mij??

Jep, kan ook niet uitlezen…..

Bij mij leest ie wel de veercomp uit Cool  maar niet de ecu Evil or Very Mad

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 08 januari 2009 01:24 PM
  [ # 134 ]

zo heb een extra massa draadje gemaakt en gemonteerd
voor de cumputerkast zit een blauwedraad die tegen het spatbord geschroeft zit heb ik ook schoongemaakt.
zal straks weer evenproberen dat het me lukt!

is het meschien ook mogelijk dat bv de sensor van de deur of achterklep niet goed werkt dat ie ook niet wil uitlezen??

kan ik meschien de stekkers die op de computer zitten doormeten?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 08 januari 2009 02:15 PM
  [ # 135 ]
eXpelliarMus schreef:
Mark Nijenhuis schreef:
siemenazu schreef:

mark zit jij namelijk ook met het zelfde problemen als mij??

Jep, kan ook niet uitlezen…..

Bij mij leest ie wel de veercomp uit Cool  maar niet de ecu Evil or Very Mad

Ik heb lekker geen ecu Razz

Profiel  
 
 
9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook