3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De RDW en een motorombouw..
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 september 2008 04:05 PM
  [ # 31 ]

door een vrachtwagen de vangrail in wordt gehoest

Laughing

Het op kenteken krijgen van TurboD12 is natuurlijk gewoon te doen. Het is meer de vraag of je nu 55 EUR of 55+366 EUR of 44+366+290 EUR kwijt bent (en dan heb ik het nog niet over het tarief voor een weging en bijkomende kosten om dingetjes te fixen die naar boven komen).

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 04 september 2008 04:12 PM
  [ # 32 ]

Maar toch, het blijft spannend wat ze ervan vinden. Ik heb geen ervaring met lelygat. Het schijnt dat ze daar wel aardig streng zijn.

Test

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 04 september 2008 04:18 PM
  [ # 33 ]
Thijsvandebles schreef:

Maar toch, het blijft spannend wat ze ervan vinden. Ik heb geen ervaring met lelygat. Het schijnt dat ze daar wel aardig streng zijn.

Ja, e.e.a is nogal dilemmineus.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 04 september 2008 04:33 PM
  [ # 34 ]
mpostma schreef:
Thijsvandebles schreef:

Maar toch, het blijft spannend wat ze ervan vinden. Ik heb geen ervaring met lelygat. Het schijnt dat ze daar wel aardig streng zijn.

Ja, e.e.a is nogal dilemmineus.

Mocht je er aan willen beginnen, dan weet ge mij te vinden.

Test

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 08 januari 2009 03:08 PM
  [ # 35 ]
Thijsvandebles schreef:

Ik heb geen ervaring met lelygat. Het schijnt dat ze daar wel aardig streng zijn.

Dat zijn ze zeker , het MOET aan alle regeltjes voldoen anders kan je het wel schudden.
Aan de andere kant als je een afkeurpunt ter plekke (e.v.t. creatief) kunt verhelpen dan laten ze dat wel toe

Ik volg dit draadje met belangstelling , ben de spullen aan het verzamelen om een BX break met een xud11atc op te waarderen

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 januari 2009 03:29 PM
  [ # 36 ]

Nog even over de versnellingsbakwissel automaat naar handmatig of andersom of wat dan ook. Ik heb laatst nog contact gehad met de RDW om te vragen hoe dat zat vanwege mijn 6-bak, maar dat maakte ze geen moer uit. De motor vinden ze interessant de aandrijving verder boeit ze niet. Althans, mij werd letterlijk verteld dat je het maar uit moet zoeken wat je er van bouwen wilt. Als het geheel bij de APK wordt goedgekeurd dan is het goed.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 januari 2009 03:54 PM
  [ # 37 ]
mpostma schreef:

door een vrachtwagen de vangrail in wordt gehoest

Laughing

Het op kenteken krijgen van TurboD12 is natuurlijk gewoon te doen. Het is meer de vraag of je nu 55 EUR of 55+366 EUR of 44+366+290 EUR kwijt bent (en dan heb ik het nog niet over het tarief voor een weging en bijkomende kosten om dingetjes te fixen die naar boven komen).

weging zit er volens mij bij in, als ze uitgaan van TZD turbo naar D12 is het optie 1 (dus 55+366) als ze van orgineel uitgaan (waarschijnlijk) dan ben je dus veel meer kwijt.

nanko schreef:

Ik volg dit draadje met belangstelling , ben de spullen aan het verzamelen om een BX break met een xud11atc op te waarderen

En welk blok is dat?  Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 08 januari 2009 03:56 PM
  [ # 38 ]

Vorlgens mij is dat een TurboD12.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 08 januari 2009 04:36 PM
  [ # 39 ]
Mechuccio schreef:

Nog even over de versnellingsbakwissel automaat naar handmatig of andersom of wat dan ook. Ik heb laatst nog contact gehad met de RDW om te vragen hoe dat zat vanwege mijn 6-bak, maar dat maakte ze geen moer uit. De motor vinden ze interessant de aandrijving verder boeit ze niet. Althans, mij werd letterlijk verteld dat je het maar uit moet zoeken wat je er van bouwen wilt. Als het geheel bij de APK wordt goedgekeurd dan is het goed.

Wat de RDW aan de telefoon vertelt klopt lang niet altijd !
Dan zou ik voor mijn diesel motorfiets even bij de lokale
RDW vestiging langs moeten gaan en het kenteken werd
gewijzigd.
In de praktijk heb ik de kostbare zelfbouwroute moeten volgen.

Het handigste lijkt mij met de omgebouwde auto naar de lokale
RDW en kijken wat er gebeurt

APK is geen probleem , een 205 met een XM CT motor kwam er
probleemloos door

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 januari 2009 04:42 PM
  [ # 40 ]

Nou ja, ik laat het maar gewoon zo, ik ben inmiddels 2 succesvolle APK’s verder, en op mijn kentekenbewijs staat niets over het aantal versnellingen.
Bij een ombouw naar automaat zou ik dat evt. wel nog doen dan denk ik.
Maar ik werd door de telefoonmevrouw die ik in eerste instantie de vraag stelde wel doorverbonden met iemand van de technische afdeling die mij deze informatie gaf. De 1e lijn wist het mij iig niet te vertellen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 09 januari 2009 04:15 PM
  [ # 41 ]
Mechuccio schreef:

Ik heb laatst nog contact gehad met de RDW om te vragen hoe dat zat vanwege mijn 6-bak

Een 6-bak? Daar heb ik ook al eens over zitten fantaseren. Wat voor bak is dat?

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 09 januari 2009 05:59 PM
  [ # 42 ]

Bak van een Peugeot 305 GTi als ik het goed heb. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 januari 2009 06:25 PM
  [ # 43 ]
Autofan schreef:

Bak van een Peugeot 305 GTi als ik het goed heb. Wink

Goh, een 305? Nooit geweten dat ze in 1983 een 305 Gti met 6-bak maakten Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 09 januari 2009 06:29 PM
  [ # 44 ]
waterman771 schreef:
Autofan schreef:

Bak van een Peugeot 305 GTi als ik het goed heb. Wink

Goh, een 305? Nooit geweten dat ze in 1983 een 305 Gti met 6-bak maakten Laughing

309 Wink sorry

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 09 januari 2009 06:38 PM
  [ # 45 ]
Autofan schreef:
waterman771 schreef:
Autofan schreef:

Bak van een Peugeot 305 GTi als ik het goed heb. Wink

Goh, een 305? Nooit geweten dat ze in 1983 een 305 Gti met 6-bak maakten Laughing

309 Wink sorry

Ook niet Laughing

Het is een versnellingsbak van een 306 GTI16-6
Ze zijn erg zeldzaam maar als je goed rondvraagt en kijkt kom je ze zo af en toe wel eens tegen. In Nuenen reed tot een maand of 2 geleden een ZX rond met 6bak, maar dis is inmiddels verkocht aan iemand die de onderdelen wel kon gebruiken Sad

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook