Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ik krijg van de Franse verkoper als VIN (chassis - identificatie-nummer) “6CA1985” opgegeven
Ik ken van mijn XM als VIN een ander formaat: dan zou het er zo uit zien: “VF7xxxxxxx6CA1985” (hier staat “VF7” voor “citroen” )
Kan iemand mij helpen hoe de VIN van een Mehari eruitziet?
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 480
- Xantia Turbo Diesel Break
Gefeliciteerd met je 4X4 Mehari,wees er heel zuinig op en schakel de 4 wiel drive en de hoge en lage gearing alleen stilstaand in.En laat hem goed taxeren.Ik denk dat het chassis nummer VF7AYCE enz moet worden
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gerard Maas schreef:Gefeliciteerd met je 4X4 Mehari
Dank Gerard, maar zó mooi is het leven ook weer niet: het is een twee-wiel aangedreven, maar WEL de voorwielen!
De motorkap moet ik nog even uitzoeken hoe die erop komt. De verkoper zegt dat het een officiële serie is geweest. Ik kom er nog wel achter.
foto’s rode sweef:
Totaal aantal Berichten: 480
- Xantia Turbo Diesel Break
Ik zie het nu ook,De bumpers kloppen niet,maar volgens mij waren die
motorkappen speciaal voor de 4X4,Maar je heb gelijk,want het vin no.
geeft aan dat het een 2 wiel aangedreven is.En die motorkap kan je zo bij
MCDA kopen en dat wieldeksel ook
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Maandag vroeg op pad, lekker Frankrijk in Sweven, 4 uur heen, 8 uur terug? Véél warme kleren mee in ieder geval. Daarna post ik meer foto’s. Leuk, heb er zin in!
foto’s rode sweef:
Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Heel veel suc6 en plezier!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Leuke onderneming!
Veel plezier!
Citroënloos
Totaal aantal Berichten: 140
- Dyane 6
- GS/GSA Spécial
- C5 1.8 16V - Berline
- Dyane Acadiane
Prachtig
Vind het echt grappige karretjes, en mooi natuurlijk
Citroën Dyane ‘81
Citroën Acadiane ‘82
Citroën C5 ‘02
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Nou, hij is in Nederland.. 5 uur weg, 10 uur daar. Terug was een hele tocht, 8 uur over gedaan, maar reed lekker, wel kkkkoud, en lang met m’n benen in m’n nek gezeten. Morgen wat foto’s, nu slapen.
foto’s rode sweef:
Totaal aantal Berichten: 841
- Dyane 6 Commerciale
Ik wilde nog even terugkomen op die chassisnummers,
6CA1985 kan heel goed kloppen, want CA is de afkorting die men bij citroën gebruikte voor de mehari. Zo heeft mijn dyane CB in het chassisnummer staan. Pas in -ik meen- 1983 kregen de chassisnummers het VF7** nummer.
Mijn LNA is van april ‘84, en heeft in iedergeval wél een VF7-nummer.
Totaal aantal Berichten: 8160
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
sweef schreef:Nou, hij is in Nederland.. 5 uur weg, 10 uur daar. Terug was een hele tocht, 8 uur over gedaan, maar reed lekker, wel kkkkoud, en lang met m’n benen in m’n nek gezeten. Morgen wat foto’s, nu slapen.
Goed zeg! Dat zijn de verhalen natuurlijk. Met deze temperaturen een Méhari naar Nederland rijden. Heb je nog meewarige blikken gekregen onderweg?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Benieuwd naar het complete verhaal (en de foto’s)!
Citroënloos
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
hogervp schreef:
Heb je nog meewarige blikken gekregen onderweg?
Patrick
Nee… viel mee. In Frankrijk kijken ze er niet erg van op geloof ik. In belgië was het donker en hing ik achter een vrachtwagen -zuiging-..
Wel even in NL de schrik toen wegsmeris in Volvo me voorbij kwam! Bang dat hij zou komen vragen wat ik met franse platen zo in de kou in NL deed.
Bij te tunnel van Roermond: daar is het kilometrers 70km per uur. Ik dus netjes 70 (dat kàn ie!) en toen na het weer normaal werd getoeter van wagens die sneller hadden gewild. Ze zullen wel gedacht hebben: “gekke fransman die zich zo aan de regels houdt”
foto’s rode sweef:
Totaal aantal Berichten: 383
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
sweef schreef:Ik krijg van de Franse verkoper als VIN (chassis - identificatie-nummer) “6CA1985” opgegeven
Ik ken van mijn XM als VIN een ander formaat: dan zou het er zo uit zien: “VF7xxxxxxx6CA1985” (hier staat “VF7” voor “citroen” )Kan iemand mij helpen hoe de VIN van een Mehari eruitziet?
Ik heb even op de site van jeroen cats gekeken. (http://www.cats-citroen.net/home.html)
Met de gegevens uit het boek van John Vernooi (Dyane - Godin van de A-types) zou je chassisnummer
VF7AYCA0006CA1985 moeten zijn, waarbij 06 staat voor modeljaar 1975.
Leuk detail, officieel is de Mehari een Dyane en geen 2CV !!! Vandaar de modelcode AY ipv AZ in het chassisnummer.
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Super Joost, gefeliciteerd met je aankoop!!!!
Ben je alweer een beetje ontdooit
What’s next….. DS of misschien wel een SM ?
Of toch liever aan ambulance, kun je de Mehari mooi achter rooie of groene sweef meeslepen
(moeten binnenkort eens wat afspreken, ik wil je wagenpark nu wel eens bewonderen)