Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
in een vraagbaak stond dit geschreven
Controle voedingsspanning
Controleer vooraf de staat van zekering 34 (is heel)
zet de voltmeter over de aansluitingen 1(+) van de zwarte stekker en 8 (-) van de witte stekker. zet contact aan
herhaal de meting voor de aansluitingen 2 van de zwarte stekken en 15 van de witte stekker.
u dient nu in beide gavallen circa de accuspanning te meten!
en die heb ik niet! dus hij heeft helemaal geen stroom!!!
dus weer een stap verder!
hoe moet ik dit nu oplossen?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Zoeken naar kabelbreuken. Misschien is de computer gezekerd via meer zekeringen dan alleen in het dashboard>? In het motorruim toevallig?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
alle zekeringen gecontroleerd
allemaal heel
kabelbreuk kan ik ook niet vinden dat komt met name door alle kabels gebundeld en verpakt zitten!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
a fijn
zekering 34 is voor de centrale deurvergrendeling en voor de hydroactief
tussen de polen van zekering keurig 12 volt!
vreemd
op de zwarte stekker van de vc zitten 2 draden die 12 volt moeten leveren, doen ze alle 2 niet.
het lijkt mij wat vreemt dat dan 2 kabels stuk zijn!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Probeer dan de draden zover mogelijk te volgen. Het zal een duidelijke oorzaak hebben als beide draden tegelijk geen spanning geven.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
dan moet ik het dashboard eruit halen….
maar doe ik het wel goed? ik moest van de zwarte stekker nummer 1 en van de witte stekker nummer 8 door meten, heeft iemand hier meer ervaring mee??
of een schema van de bedrading?
citroen heeft de draden keurig genummerd!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Als je de draden genummerd ziet op de stekker en je weet zeker dat het nummer 1 en 8 zijn, de spanningsmeter goed is aangesloten, plus op plus en min op min zit en nog meet je niks, dan gaat dat wel goed.
Haal vooral het dashboard er niet uit, maar ga inderdaad op zoek naar een schema waaruit kan blijken welke elementen er op het pad van de voeding van de computer liggen.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
hoi mark!
dit schema is dat van citroen xm vanaf 1995?
wat mij opvalt dat er een schakeling voor bij het vooruit zit!
ik ga daar eens kijken!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
siemenazu schreef:hoi mark!
dit schema is dat van citroen xm vanaf 1995?
vanaf november 1989
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
maar is wel vergelijkbaar neem ik aan
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
siemenazu schreef:maar is wel vergelijkbaar neem ik aan
Denk het wel, er is in grote lijnen niet veel aan de Hydractive vering veranderd, alléén links en rechts wat geoptimaliseert.
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
oke fijn
zal zien dat ik morgen daar een probleem vind!
moet bijna wel omdat de centrale deurvergendeling het wel doet.
hebben ze bij jou het probleem al eens gevonden?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
siemenazu schreef:oke fijn
zal zien dat ik morgen daar een probleem vind!
moet bijna wel omdat de centrale deurvergendeling het wel doet.hebben ze bij jou het probleem al eens gevonden?
Nee…..
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
naar drie dagen lopen zoeken naar het probleem sprong ik een uur geleden een gat in lucht!
het sportlampje brand :D:D:D:D:D
het probleem zat in een stekker rechs onder het dashboard die met een soorte van schuif systeem vergendeld werd, deze zat los!!
na deze vast gezet te hebben hoorde ik eindelijk tik tik tik
joepie!:D
gelijk de computer uitgelezen! en dat lukte!
nu moet ik eerst uit vinden hoe ik de code’s kan oncijferen!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4