Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heel goed! ‘s winters klussen, zomers rijden. Daarmee zal je gs een stuk langer “hard” blijven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Maar doe het niet zoals mij; ‘s winters klussen, zomers klussen, en nog een winter klussen, en hopen dat ik aankomende zomer kan rijden…. (te veel projecten, te weinig tijd….)
Goed, de kinnebak. Hoe is je plaatwerk aan de buitenkant? Als dat nog netjes is, zou ik gewoon de binnenkant reconstrueren en conserveren. Die van mij is wel hard op de balken, maar het plaatwerk is erg krokant en gedeukt.
Je hebt een goede keus gemaakt om nu eerst aan de slag te gaan Jasper!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Verstandige keus , doe ik ook. s’winters sleutelen , zomers rijden.
Zijn de bekende plekken waar de keienvangers sneuvelen. Hebben ze allemaal.
Daarom kun je ook beter die van jou laten lassen omdat ze allemaal hetzelfde probleem hebben.
En als je een gave tegenkomt betaal je meestal de hoofdprijs.
Nou kleine update,
http://www.mijnalbum.nl/Album=URXKLA44
Kinnebak is er af, en hij is klaar voor montage van distributieriemen.
nou heb ik ook de T-Mof besteld van de pomp op jullie aanraden.
zijn hier nog dingen waar ik op moet letten of iets anders speciaals wat moet gebeuren als ik zoiets wil monteren?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Ik zie hier een jonge snaak die goed bezig is… TOF !
Leuk topic om te volgen ook al heb ik geen GS.
Suc6 met de verdere werkzaamheden.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Distributie riemen zien er op zich niet slecht uit. Je kunt de tekst nog lezen , dat heb ik wel eens anders gezien bij een GS.
Maar wel vervangen hoor , samen met de spanrollen.
De T- mof is inderdaad ook een aanrader , al zal ik hem wel eerst bekijken , als er scheurtjes inzitten vervangen.
Nu je de voorkant eraf hebt kun je ook mooi kleppen stellen , kun je lekker makkelijk bij.
Hetzelfde geld voor de bougie’s ,en voorremmen.
De C- Matic bakolie had ik al gezegd volgens mij , ook verversen samen met het filter reinigen. Zal nog wel nooit gedaan zijn. Let op , zit seciale fluide T olie in !!
Staat er mooi bij zo de GS , lekker droog in de garage. Zal ie fijn vinden met dit weer , waar ze niet echt tegen kunnen.
Al lid geworden van de verreniging ? Ze hebben een postorder service , lekker makkelijk met deze bezigheden , je weet nooit of je wat onverwachts nodig hebt
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hé Jasper! Zie je nu hoe fijn het werkt als die keienvanger er van af is
Goed bezig!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik heb trouwens slechtere keienvangers gezien…
Goed bezig!
Wat je Tmof betreft. Gebruik weer ligarex klemmen. als vervanging werden ook wel slangklemmen gebruikt maar dat sluit minder goed af en de kans op lekkage is veel groter. En ik vind je keienvanger ook nog best wel meevallen ik heb ze veeeeel slechter gezien en gerepareerd.
Wel volhouden nu en alles rustig aan klaar maken he, het is nu toch geen weer om met deze mooie Gs te rijden
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Ik heb trouwens slechtere keienvangers gezien…
Goed bezig!
Ja, waar de knik zit is hij echt door, en die 2 grote steunbalken zijn beide al door dus vandaar dat ik hem slecht vind, op de foto lijkt hij nog wel okey.
Distributie riemen zien er op zich niet slecht uit. Je kunt de tekst nog lezen , dat heb ik wel eens anders gezien bij een GS.
Maar wel vervangen hoor , samen met de spanrollen.
Ga ik ook doen, heb ze al besteld krijg ze morgen als t goed is
De T- mof is inderdaad ook een aanrader , al zal ik hem wel eerst bekijken , als er scheurtjes inzitten vervangen.
is ookal besteld. zitten geen scheurtjes in toch vervangen? of brengt het meer gezooi met zich mee dan dat je er mee opschiet?
De C- Matic bakolie had ik al gezegd volgens mij , ook verversen samen met het filter reinigen. Zal nog wel nooit gedaan zijn. Let op , zit seciale fluide T olie in !!
Hmm, zal ff moeten zoeken in me boekje waar t filter dan zit want dat weet ik zo eerlijk gezegd niet. en die olie he, hoe kom ik daar aan als ze zo speciaal is :
Al lid geworden van de verreniging ? Ze hebben een postorder service , lekker makkelijk met deze bezigheden , je weet nooit of je wat onverwachts nodig hebt
Nee nog niet ops:
Wat je Tmof betreft. Gebruik weer ligarex klemmen. als vervanging werden ook wel slangklemmen gebruikt maar dat sluit minder goed af en de kans op lekkage is veel groter.
Hoe kom ik aan zulke klemmen en hoe werken ze want ik beun ze nu beetje los, maar echt logica vind ik er nog niet in.
Wat nu nog op me DOE lijstje staat.
De slechte plekken waar ik nu bij kan inspuiten met RX-5. weet niet of dat bekend is maar dat is spulletje spuit je op roest en dat word dan naderhand zwart is goed voor preventie. en dan boel eventjes lekker bijwerken naar kleur.
Wat kleine onderdelen die los zijn gekomen ontroesten en inspuiten.
Boutjes in de cola gooien, afwassen in de olie leggen.
Ontsteking vervangen.+bougiekabels+bougie doppen enzo.
Olie verversen. Motor+versnellingsbak.
Handrem maken.
Distributieriemen vervangen natuurlijk.
Kleppen stellen denk ik niet. namelijk geen klep of iets gehoord tijdens t rijden.
Kinnebak ff onder handen nemen(maar mischien pak ik die van t zomer wel aan even heel Grondig aan laten lassen enzo)
En dat grote ijzeren ding waar ook je koplampen in zitten. en me ventilateurhuis enzo ff mooi schoonmaken in anti roest zetten en mooi spuiten.
me uitlaat Y stuk nog vervangen.
owja en me T mof vervangen.
en dat was t wel z ongeveer geloof ik ops:
als ik nog iets belangrijks mis hoor ik t graag
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jasper08 schreef:
Kleppen stellen denk ik niet. namelijk geen klep of iets gehoord tijdens t rijden.
Dus wel kleppen stellen, want als je een klep niet hoort tikken kan ie strak staan, en dan kan die klep verbranden…..
Te kleine klepspeling zorgt er namelijk voor dat de klep niet lang genoeg (of in extreme gevallen zelfs helemaal niet) in rusttoestand tegen de klepzitting komt. Hierdoor kan de hitte van de klep onvoldoende afgevoerd worden. Het risico hierbij is dus dat de klep verbrandt. Tijdens het rijden kan een te krappe klepspeling niet tot nauwelijks worden opgemerkt. Een te krappe klepspeling is dus het meest risicovolle aangezien dit ernstige schade kan opleveren, veel meer dan te ruime klepspeling!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Als de T- mof er nog goed uitziet gewoon laten zitten. Pas als er scheurtjes inkomen vervangen. Zal hem wel op voorraad leggen want hoelang die nog leverbaar is weet ik niet , maar ik vermoed niet lang meer.
Tja , ik zet ze ook altijd vast met smalle slangen klemmen i.p.v. ligarex. Bij mij lekken ze (nog) niet. Maar orgineel is het inderdaad met ligarex. Zo’n setje kun je kopen bij de verenigings magazijn. Goedkoop is het niet.
Het filter va de C- matic zit vlak achter het koppelingshuis , als je van onder de auto naar boven kijkt zit ie net boven de balk waar de motor op rust.
De olie kun je o.a. kopen bij de vereniging , als je lid bent . Zie , weer een voordeel om lid te zijn
Kleppen zal ik zeker controleren of ze goed staan , je kunt er nu mooi bij en veel werk is het niet. Als je het later eens doen wil als het front erop zit is het echt een takke klus.
De koplamphouder en koelfront kun je mooi krijgen door het te laten poedercoaten. Goed en goedkoop. Bij Bonhof weten ze wel waar het kan in de omgeving.
De koplamphouder en koelfront kun je mooi krijgen door het te laten poedercoaten. Goed en goedkoop. Bij Bonhof weten ze wel waar het kan in de omgeving.
Goedkoop? denk niet dat de prijs op kan tegen middagje staalborstelen en spuitbusje denk ik of wel ops:
En ik ben nog geen lid ops: , Als je lid word krijg je dan ook maandblad of iets? dat heeft me pa wel bij citroen ds club. maar dat zal wel niet of wel? en zo postorderservice. hoe kom ik er achter wat ze hebben en wat het kost enzo?
groeten
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
citro-power schreef:...
Tja , ik zet ze ook altijd vast met smalle slangen klemmen i.p.v. ligarex. Bij mij lekken ze (nog) niet. Maar orgineel is het inderdaad met ligarex. Zo’n setje kun je kopen bij de verenigings magazijn. Goedkoop is het niet.
....
Of bij http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=257 , heb ik ze gekocht en dat was heel nette service.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:De koplamphouder en koelfront kun je mooi krijgen door het te laten poedercoaten. Goed en goedkoop. Bij Bonhof weten ze wel waar het kan in de omgeving.
Goedkoop? denk niet dat de prijs op kan tegen middagje staalborstelen en spuitbusje denk ik of wel ops:
En ik ben nog geen lid ops: , Als je lid word krijg je dan ook maandblad of iets? dat heeft me pa wel bij citroen ds club. maar dat zal wel niet of wel? en zo postorderservice. hoe kom ik er achter wat ze hebben en wat het kost enzo?
groeten
Duur is poedercoaten niet.
Ik heb laatst alles weg gebracht aan koelluchtbeplating , koplamphouder , wielbakplaatjes enz. en was 100 euro kwijt.
Dan heb je niet het geknoei ermee en perfect duurzaam resultaat.
Het blad van de verreniging komt zo rond de 1 keer in de 3mnd uit , genaamd de Gazette.
In de Gazette staat een lijst met de onderdelen die de postorderservice op voorraad heeft. Hoeveelheid is niet groot , op is op.
Ik heb het lidmaatschap geregeld voor je , zoals je wilde.