10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
   
siemens xm’s! is een xm rijker! en wat problemen
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 08 januari 2009 02:18 PM
  [ # 136 ]

in een vraagbaak stond dit geschreven

Controle voedingsspanning
Controleer vooraf de staat van zekering 34 (is heel)
zet de voltmeter over de aansluitingen 1(+) van de zwarte stekker en 8 (-) van de witte stekker. zet contact aan
herhaal de meting voor de aansluitingen 2 van de zwarte stekken en 15 van de witte stekker.
u dient nu in beide gavallen circa de accuspanning te meten!

en die heb ik niet! dus hij heeft helemaal geen stroom!!!
dus weer een stap verder!
hoe moet ik dit nu oplossen?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 08 januari 2009 03:10 PM
  [ # 137 ]

Zoeken naar kabelbreuken. Misschien is de computer gezekerd via meer zekeringen dan alleen in het dashboard>? In het motorruim toevallig?

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 08 januari 2009 03:12 PM
  [ # 138 ]

alle zekeringen gecontroleerd
allemaal heel

kabelbreuk kan ik ook niet vinden dat komt met name door alle kabels gebundeld en verpakt zitten!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 08 januari 2009 08:30 PM
  [ # 139 ]

a fijn

zekering 34 is voor de centrale deurvergrendeling en voor de hydroactief
tussen de polen van zekering keurig 12 volt!

vreemd
op de zwarte stekker van de vc zitten 2 draden die 12 volt moeten leveren, doen ze alle 2 niet.
het lijkt mij wat vreemt dat dan 2 kabels stuk zijn!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 08 januari 2009 09:36 PM
  [ # 140 ]

Probeer dan de draden zover mogelijk te volgen. Het zal een duidelijke oorzaak hebben als beide draden tegelijk geen spanning geven.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 08 januari 2009 09:42 PM
  [ # 141 ]

dan moet ik het dashboard eruit halen….

maar doe ik het wel goed? ik moest van de zwarte stekker nummer 1 en van de witte stekker nummer 8 door meten, heeft iemand hier meer ervaring mee??

of een schema van de bedrading?
citroen heeft de draden keurig genummerd!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 08 januari 2009 10:18 PM
  [ # 142 ]

Als je de draden genummerd ziet op de stekker en je weet zeker dat het nummer 1 en 8 zijn, de spanningsmeter goed is aangesloten, plus op plus en min op min zit en nog meet je niks, dan gaat dat wel goed.

Haal vooral het dashboard er niet uit, maar ga inderdaad op zoek naar een schema waaruit kan blijken welke elementen er op het pad van de voeding van de computer liggen.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 08 januari 2009 11:30 PM
  [ # 143 ]

Op uw wenken bedient…


 


ff via de link ophalen en printen op A4.

succes Wink

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 09 januari 2009 12:03 AM
  [ # 144 ]

hoi mark!
dit schema is dat van citroen xm vanaf 1995?
wat mij opvalt dat er een schakeling voor bij het vooruit zit!
ik ga daar eens kijken!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 09 januari 2009 12:05 AM
  [ # 145 ]
siemenazu schreef:

hoi mark!
dit schema is dat van citroen xm vanaf 1995?

vanaf november 1989 Wink

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 09 januari 2009 12:12 AM
  [ # 146 ]

maar is wel vergelijkbaar neem ik aan

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 09 januari 2009 12:19 AM
  [ # 147 ]
siemenazu schreef:

maar is wel vergelijkbaar neem ik aan

Denk het wel, er is in grote lijnen niet veel aan de Hydractive vering veranderd, alléén links en rechts wat geoptimaliseert.

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 09 januari 2009 12:24 AM
  [ # 148 ]

oke fijn
zal zien dat ik morgen daar een probleem vind!
moet bijna wel omdat de centrale deurvergendeling het wel doet.

hebben ze bij jou het probleem al eens gevonden?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 09 januari 2009 01:27 AM
  [ # 149 ]
siemenazu schreef:

oke fijn
zal zien dat ik morgen daar een probleem vind!
moet bijna wel omdat de centrale deurvergendeling het wel doet.

hebben ze bij jou het probleem al eens gevonden?


Nee…..  Sad

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 09 januari 2009 08:55 PM
  [ # 150 ]

naar drie dagen lopen zoeken naar het probleem sprong ik een uur geleden een gat in lucht!
het sportlampje brand Very HappyVery Happy:D:D:D:D:D

het probleem zat in een stekker rechs onder het dashboard die met een soorte van schuif systeem vergendeld werd, deze zat los!!
na deze vast gezet te hebben hoorde ik eindelijk tik tik tik
joepie!:D

gelijk de computer uitgelezen! en dat lukte!
nu moet ik eerst uit vinden hoe ik de code’s kan oncijferen!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
 
10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook