: Bij mijn C4GP lijkt er vrijwel geen lucht te komen uit de (grote-regelbare) ventilatie-openingen links en rechts op het dashboard. De middelste 2 ventilatieopeningen werken echter perfect. Tot nog toe lette ik daar niet zo erg op, maar het is niet zo handig als je de zijruiten snel wilt laten ontdooien. Maakt niet uit in welke stand ik het verwarmings -airco-systeem zet. Heb een automatisch aircosysteem in de auto.
Is dit normaal of heb ik weer eens een afwijkend exemplaar ?
Was me bij mij ook al opgevallen maar heeft volgens mij toch met het automatische systeem te maken. Merk bij mijzelf ook vaak dat ik een koude linkerhand heb na een aantal uurtjes sturen in de kou.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Viel ons ook op na een weekje Oostenrijk vorige week.
Wil er nog een tweede aan toevoegen:
Met name de “middelste"openingen” in de deurstijlen voor de passagiers op de 2e rij hebben geen heel warme luchtstroom, terwijl we een uurtje of 8 hebben gecruised met de auomatische temp op 20,5 graden…
Meer mensen die dit hebben :
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Mij is al opgevallen dat men linkerhand vaak kouder aanvoelt dan men rechter hand. Maar dit is mss ook mogelijk omdat de linker ventilatiemond naar de ruit gericht is terwijl de linker midden ventilatiemond naar mij is gericht.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
hey,
doe me de laatste 8 van het chassisnummer eens van 1 van de auto’s…
kijk ik even of er bij citroen wat van bekend is…
gr. mark
Ik zit zelf nooit achterin (zijn mijn benen en armen net even te kort voor ) maar ik merk wel dat de roosters door mijn passagiers vaak dicht gezet zijn (zonder dat ze me dat vertelden) waaruit moge blijken dat de luchtstroom achterin niet altijd als plezierig wordt ervaren.
Ik zal er morgen eens op letten.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
er is een info rapid bekend over de airco van een c4 picasso, heb ik net even bekeken…
alleen deze is in het engels/frans nederlands geschreven…
dus ik kan niet bepalen of dit 100% hier mee te maken heeft…
Lack of effectiveness of the air conditioning, the operation returning to normal after a stop of 10 minutes.
dit staat er als kop bij.
zoals hier bij staat moet er een update van de bsi voor zijn.
maar nogmaals, 100% zeker weet ik dit niet doordat het niet volledig nederlands of engels is…
gr. mark
Lack of effectiveness of the air conditioning, the operation returning to normal after a stop of 10 minutes.
Dit heeft volgens mij betrekking op de ijsvorming op de verdamper bij warm en vochtig weer. Dan helpt een stop van ca. 10 minuten om de verdamper weer ijsvrij te maken. Hier is ergens een ander topic over.
Heeft dus mijns inziens weinig te maken met het probleem waar het hier over gaat.
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)
Heb hier vanmorgen toevallig ook extra op gelet en uit de Li kant komt vrijwel geen warme lucht terwijl dit uit de midden lucht uitlaten wel het geval is.
Ik weet niet of dit te maken kan hebben met de auto stand, want daar staat ie bij mij altijd op.
Wil nog eens gaan spelen met de verschillende standen om te kijken of dit iets uit maakt.
C4GP 1.6 HDIF EB6V
ja klopt ik heb hem vandaag ook door gelezen dus dat klopt wel.
maar als je het eerste stukje leest dan lijkt het ermee te maken te hebben, gezien de kop.
maar goed wij hebben er nog geen klachten over gehad.
indien hier wat van bekend wordt laat ik het weten.
gr. mark
Verschil in temperatuur midden en links/rechts
Hallo,
Dit verschijnsel heeft niets te maken met het automatische syteem. Ik heb een C4 Prestige, dus hand bediend. In deze auto heb ik ook last van dit verschijnsel. Mijn vorige auto een Renault Megane Grand Tour, met automatische airco, deed dit ook. Het probleem is heel gemakkelijk op te lossen door de middelste roosters ongeveer op 3/4 te zetten. Nu stroomt er mee lucht naar de zijkanten.
De ventiltie naar achteren heeft hetzelfde probleem. een automatische airco zal eerst de ventilator sneller laten draaien. daarna als het systeem meet dat de temperatuur op orde is zal de luchtsnelheid naar beneden gaan.
Volgens mij lopen de ventilatiekanalen naar achteren over de bodem van de auto. Hierdoor zal de warme lucht afkoelen doordat de bodem van buiten af koud is. door nu de luchtstroom handmatig iets hoger te zetten zal ook de lucht naar achteren weer warmer worden.
Ik heb dit afgelopen week tijdens een rit vanaf Hilversum naar Groningen vast gesteld, omdat ik iets van de vloer achter de voorstoelen moest pakken. Hierbij merkte ik dat de lucht uit de sleuven van de voeten verwarming koud was terwijl er voor warme lucht uit kwam. Nadat de ventilator snelheid verhoogd was, was het probleem over.
De buiten temeratuur was op dat moment -3 graden.
succes.
Ton Rozema
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Met achter heb ik geen ervaring, wel valt me op dat de ruiten steeds bedampen nu (hier is het -8 graden op dit ogenblik)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Nee bedampen heb ik geen last van, ja als we met zeven man in de auto zitten nadat we in het zwembad zijn geweest. Nee, de ramen blijven eigenlijk altijd goed schoon, ook bij deze moeilijke omstandigheden
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Bij mij valt het vooral op bij korte ritten.
Werkt de airco niet in het begin?
Ik weet het niet, maar telkens ik kortere ritten doe heb ik er last van. Op langere ritten dan weer niet.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
bij deze buitentemp werkt de airco helemaal niet…
Voordat de motor warm is komt er meer luchtvochtigheid in de auto. De aircoa staat volgens mij wel aan, ook bij koudere temperaturen maar dan alleen om de ingeblazen lucht minder vochtig te maken
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus