In mijn zoektocht naar een goede BX Sport ben ik op een witte uit Frankrijk gestuit! Erg mooi en speciaal, zeker omdat er in Nederland nog maar 4 witte rijden! Het is, als ik de beste man moet geloven, een erg goede van eerste eigenaar met nauwelijks roest en altijd onderhouden bij Citroën garage. Vanwege mijn gebrekkige Frans heeft “CitroenBX” alias Ruben mij geholpen met Franse berichten maken en vertalen. De auto staat in Noord-Frankrijk (gelukkig) in de buurt van Calais. Maar das toch zon 5 uur rijden, dus even kijken is niet makkelijk.
Ik verkeer nu in een grote twijfel en heb jullie advies nodig! Hoe moet ik dit aanpakken? Iemand tips and tricks? Auto en ambulance zijn makkelijk te regelen (vader , is zijn C4 ook gelijk ingereden, en verhuur) en je kunt in één dag heen en weer rijden. Maar wat voor mij een groter probleem is dat je niet weet wat je aantreft. Is hij wel zo goed?
Dus wat vinden jullie? Doen of niet doen? Hoe moet ik dit aanpakken enzovoort! Zie avatar voor een impressie van de witte schoonheid!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Re: Citroën uit Frankrijk importeren
BXsport1986 schreef:In mijn zoektocht naar een goede BX Sport ben ik op een witte uit Frankrijk gestuit! Erg mooi en speciaal, zeker omdat er in Nederland nog maar 4 witte rijden! Het is, als ik de beste man moet geloven, een erg goede van eerste eigenaar met nauwelijks roest en altijd onderhouden bij Citroën garage. Vanwege mijn gebrekkige Frans heeft “CitroenBX” alias Ruben mij geholpen met Franse berichten maken en vertalen. De auto staat in Noord-Frankrijk (gelukkig) in de buurt van Calais. Maar das toch zon 5 uur rijden, dus even kijken is niet makkelijk.
Ik verkeer nu in een grote twijfel en heb jullie advies nodig! Hoe moet ik dit aanpakken? Iemand tips and tricks? Auto en ambulance zijn makkelijk te regelen (vader , is zijn C4 ook gelijk ingereden, en verhuur) en je kunt in één dag heen en weer rijden. Maar wat voor mij een groter probleem is dat je niet weet wat je aantreft. Is hij wel zo goed?
Dus wat vinden jullie? Doen of niet doen? Hoe moet ik dit aanpakken enzovoort! Zie avatar voor een impressie van de witte schoonheid!
Op zich leuk maar bedenk wel dat je hem moet laten goedkeuren en importeren door het rdw en dat kost geloof ik aardig wat.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
je kunt via de site van de rdw precies berekenen wat je kwijt bent aan invoerbelastingen en kosten voor de RDW keuring. Maar ik zou lekker eerst gaan kijken als ik jou was…het is best een leuk uitje en voor 2 volle tanks weet je meer wat je koopt, dan dat je eerst kosten gaat maken voor huren van ambulances etc terwijl het een slechte auto blijkt te zijn…
ik zou eerst eens heenscheuren en de boel inschatten, kan je later altijd nog eens op en neer karren en dat ding ophalen…..zoveel kost het nou ook weer niet.
Maar dat puntje van de RDW is wel een goeie, die keuring is best wel pittig naar het schijnt, en met een auto van circa 15 jaar oud is de kans heel groot dat je zo’n keuring niet in 1 keer haalt. Dat kan je dan mooi inschatten als je eerst gaat kijken, kan je volgens mij een hoop kosten schelen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:je kunt via de site van de rdw precies berekenen wat je kwijt bent aan invoerbelastingen en kosten voor de RDW keuring. Maar ik zou lekker eerst gaan kijken als ik jou was…het is best een leuk uitje en voor 2 volle tanks weet je meer wat je koopt, dan dat je eerst kosten gaat maken voor huren van ambulances etc terwijl het een slechte auto blijkt te zijn…
ik zou eerst eens heenscheuren en de boel inschatten, kan je later altijd nog eens op en neer karren en dat ding ophalen…..zoveel kost het nou ook weer niet.
Maar dat puntje van de RDW is wel een goeie, die keuring is best wel pittig naar het schijnt, en met een auto van circa 15 jaar oud is de kans heel groot dat je zo’n keuring niet in 1 keer haalt. Dat kan je dan mooi inschatten als je eerst gaat kijken, kan je volgens mij een hoop kosten schelen!
15 jaar? 20!! Wat de keuring kost enzo weet ik allemaal inmiddels. Op de site http://www.bxsport.com heeft Remko zijn ervaringen haarfijn uitgelegd. Daardoor kan ik de berkeningen precies overnemen. het enige wat je niet weet is hoeveel het je kost aan reparaties om dat ding door de keuring te krijgen!
Heen en weer rijden is wel een leuk uitje, maar ja, weinig tijd! Misschien een leuk weekendje van maken?
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb je al gekeken hoeveel de trekauto mag trekken? Een autoambulance heeft al een flink gewicht namelijk, daar komt de BX dan nog bij…
Het is ook mogelijk om de auto zelf te rijden met een eendagskenteken. De RDW kan je er alles over vertellen. Zorg natuurlijk wel even voor een eendags verzekering, de meeste verzekeraars hebben zulke mogelijkheden wel.
Verder krijg je met zo’n oude auto een behoorlijke korting op de BPM die je nog moet afdragen, volgens mij zelfs 90%!
Dus het kan zeker aantrekkelijk zijn. Succes!
ik weet het niet zeker maar tot de dag dat hij 25 is betaal je altijd die laatste 10% (vanaf 10 jaar als ik me niet vergis)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Klopt. Ik heb even gezocht en dit zijn de kortingspercentage’s;
1 jaar of meer, maar minder dan 2 jaar 37%
2 jaar of meer, maar minder dan 3 jaar 47%
3 jaar of meer, maar minder dan 4 jaar 57%
4 jaar of meer, maar minder dan 5 jaar 66%
5 jaar of meer, maar minder dan 6 jaar 72%
6 jaar of meer, maar minder dan 7 jaar 77%
7 jaar of meer, maar minder dan 8 jaar 82%
8 jaar of meer, maar minder dan 9 jaar 86%
9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar 90%
25 jaar of meer 100%
Ijs schreef:ik weet het niet zeker maar tot de dag dat hij 25 is betaal je altijd die laatste 10% (vanaf 10 jaar als ik me niet vergis)
Helemaal juist! Bpm valt erg mee, slechts € 330,-. Het is meer de keuring met de bijbehorende reparaties die het erg duur kunnen maken. Maar aan de andere kant heb ik gisteren bij een vriend geregeld dat ik de Sport eventueel in zijn kapschuur (tussen het stro van de paarden, lekker droog!!) mag stallen. Dus als het tegen valt en mijn financiën het niet toelaten kan ik hem ook weg zetten tot volgende zomer.
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
patje74 schreef:Klopt. Ik heb even gezocht en dit zijn de kortingspercentage’s;
1 jaar of meer, maar minder dan 2 jaar 37%
2 jaar of meer, maar minder dan 3 jaar 47%
3 jaar of meer, maar minder dan 4 jaar 57%
4 jaar of meer, maar minder dan 5 jaar 66%
5 jaar of meer, maar minder dan 6 jaar 72%
6 jaar of meer, maar minder dan 7 jaar 77%
7 jaar of meer, maar minder dan 8 jaar 82%
8 jaar of meer, maar minder dan 9 jaar 86%
9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar 90%
25 jaar of meer 100%
Het vervelende is dat dit stelsel helaas op de schop gaat. Voor de Sport waar het hierover gaat maakt het niet uit, maar jongere importwagens moeten flink meer gaan aftikken
Zie http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=38.
Exacte invoerdatum van de nieuwe berekeningstabel zou 01-07-2005 zijn.
Re: Citroën uit Frankrijk importeren
BXsport1986 schreef:In mijn zoektocht naar een goede BX Sport ben ik op een witte uit Frankrijk gestuit! Erg mooi en speciaal, zeker omdat er in Nederland nog maar 4 witte rijden!
Witte Citroen’s uit Frankrijk zijn blijkbaar erg in trek
(Zie mijn Avatar)
rb schreef:Het vervelende is dat dit stelsel helaas op de schop gaat. Voor de Sport waar het hierover gaat maakt het niet uit, maar jongere importwagens moeten flink meer gaan aftikken
Zie http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=38.
Exacte invoerdatum van de nieuwe berekeningstabel zou 01-07-2005 zijn.
Als dat zo zou zijn wacht ik nog even met invoeren cq importeren!! Volgens die tabel mag je bij een auto ouder dan 18 jaar 97% leeftijdskorting op de BPM toepassen! Dat scheelt ruim € 200 voor een Sport!! Ik hoop dat ze het 1 juli gaan invoeren, maar zal helaas wel 2006 worden. Nadeel is wel dat je altijd iets moet gaan betalen aan BPM. Nu zijnauto’s ouder dan 25 jaar helemaal vrijgesteld.
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Ijs schreef:ik weet het niet zeker maar tot de dag dat hij 25 is betaal je altijd die laatste 10% (vanaf 10 jaar als ik me niet vergis)
pa was, toen ie zn eend invoerde, 12 euro BPM verschuldigd!
Maar omdat de RDW de BPM niet mag incasseren als deze onder de 25 euro ligt… Kan je dat mooi in je zak houden (eend was 20 toen ze ingevoerd werd)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik zie het probleem even niet. Ik ben ooit eens met Citroen23 naar eppenbach(duitsland vlakbij Koblenz) gereden in een dag vanuit Leeuwarden. Hij had daar geboden op een BX 16v. Ook dat was een gok. Het bleek gewoon niks te zijn,maar je bent er wel leuk even uit. Het is altijd de moeite waard. Frankrijk is op zich al mooi, vindt ik dan. En als het, als de auto in goeie staat is, je lot uit de loterij is ga je er toch gewoon naar toe. Is het niks ben je een leuke dag weg. Misschien als je tijd hebt kijk je verder om je heen en kom je wel iets interessants tegen. Ik zou gewoon gaan. Maar goed dat ben ik dan. Ik denk dat dat ook de sport is van het importeren. En anders ga je eerst zonder ambulance. Als het iets is haal je hem later op.
Peter
Zoals ik je al mailde: zie http://www.bxsport.com/importeren.htm
BX 14 TE - RIP
BX GTi 1989 - SOLD
BX GTi 1987 RY-95-JH - SOLD
BX Sport 1985 45-NB-GS - SOLD
XM 3.0 V6 24v 1991 - SOLD
C4 Coupé 1.6 HDi 110 pk VTR+ 2005 77-RV-TL - WEG
C5 Tourer 1.6 THP 2010 ??-???-?? - Oktober 2010
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Alleen al het id dat je auto uit een ander land komt vind ik op zich wel iets hebben..ook al is dat slechts in je hoofd. Het maakt het voor het gevoel wel specialer als je je bx uit Frankrijk importeerd. Ik kan best begrijpen dat het verleidelijk moet zijn…..hou het hoofd erbij..als het goed is ken je inmiddels aardig wat BX kwalen ..
Rien
Peteryed schreef:Ik zie het probleem even niet. Ik ben ooit eens met Citroen23 naar eppenbach(duitsland vlakbij Koblenz) gereden in een dag vanuit Leeuwarden. Hij had daar geboden op een BX 16v. Ook dat was een gok. Het bleek gewoon niks te zijn,maar je bent er wel leuk even uit. Het is altijd de moeite waard. Frankrijk is op zich al mooi, vindt ik dan. En als het, als de auto in goeie staat is, je lot uit de loterij is ga je er toch gewoon naar toe. Is het niks ben je een leuke dag weg. Misschien als je tijd hebt kijk je verder om je heen en kom je wel iets interessants tegen. Ik zou gewoon gaan. Maar goed dat ben ik dan. Ik denk dat dat ook de sport is van het importeren. En anders ga je eerst zonder ambulance. Als het iets is haal je hem later op.
Peter
Hier ben ik het helemaal mee eens ik zou het erop wagen en als je haar hebt kom ik kwijlen
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl