Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Zoveel mensen zoveel meningen zoals ik al zei. Maar gekookte lijnolie kan je prima met je compressor verspuiten in de holle delen van je auto.
Ik kwam vanmiddag iemand tegen die zijn gehele carosserie met owatrol had ingesmeerd.
Rechter 2cv.
Jeroen
Over Owatrol gesproken:
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
De eend op rechts ziet er super uit en de eend op links heeft hele gave slijklappen
Ooit een schipper met een 12 pk ontmoet die zijn auto ieder jaar geheel met olie insmeerde. Dat deed hij al jaren en er was geen roest te zien.
Yvar.
Ik ken ook een verhaal van iemand die zijn oldtimers om de zoveel tijd met lijnzaadolie insmeerde en nergens last van had. Het enige wat nodig was, was dat het wel met regelmaat gebeurde. (2x per jaar). En al zijn oldtimers stonden gewoon buiten!
Rens
even de zoveelste opmerking hierover:
goede verhalen over lijnolie, hele goede verhalen over mike sanderson vet (maarja dat verwarmen tot 100 graden he? dat druipt dan lekker in je overall), owatrol is naar mijn mening goed om al roestige delen te impregneren. daarna idd afsluiten met iets. ik zou daarvoor geen lak gebruiken omdat owatrol niet echt goed uithard, dus lijnolie oid. uitwendig (wat je zonder vernevelen kan doen) behandel ik alles met RLS, dit is loodmenie met owatrol er door. dit kun je makkelijk zelf maken. loodmenie kun je nog wel her en der vinden.
wat ik heb gekocht op de citromobile en waar ik wel benieuwd naar ben is een product van fluid film (weet even niet uit mn hoofd welk product). dit is een soort vet (volgens mij ook met lijnolie ed) wat je moet verwarmen tot 40 graden voor je het in je chassi spuit. blijft bij kamertemeratuur “drillerig” en warm dan kruipt het overal tussen. heb er nog geen ervaring mee maar de vrouw gaf een goed verkooppraatje. ik geloof er wel in en het was ook niet schrikbarend duur. ik hoop van de zomer mn chassis klaar te hebben. dan even een paar uur in de zon leggen, spul verwarmen en volkledderen maar
Citroenbx schreef:Mike Sanders hollraumwax, beste dat je kan hebben, als enigste product uit vele die een 3jaar durende test heeft “overleefd” incl zoutnevel!
Op de site vind je genoeg info, enigste lastige is dat je het moet aanbregen opgewarmd tegen de 100graden.Als je het makkelijker wil, Dinitrol, ook zeer goed, heeft zich al lang bewezen.
Wat je niet moet gebruiken is Valvoline ML Tectyl…
Waarom geen ML Tectiel, ik heb daar werkelijk heel goede ervaringen mee.
Maar het is juist wat hier al eerder over is geschreven, dat iedereen zijn eigen favoriete middel heeft.
Ik vind van ML dat het redelijk goedkoop is, makkelijk overal te verkijgen en goed zelf is te verwerken.
ZX 1.4 break ‘95
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Tectyl is rommel daar het niet vloeibaar blijft.
Het gaat breken en er komt vocht tussen, laat maar komen die roest dus.
Dit heb ik én meermaals gelezen, én is bewezen in de 3jarige Duitse test én het er zelf ervaring mee in onze DS.
Genoeg redenen dus.
Goedkoop is relatief, Dinitrol is een paar euro duurder, is alleen niet in spuitbussen te verkrijgen als ik me niet vergis.
Mike SanderS is ook niet gek geprijsd, alleen zit dat goedje héélemaal niet in een spuitbus uiteraard.
Valvoline Tectyl is er gewoon jaar en dag, is overal te verkrijgen en dàt is wat het bekend/gebruikt maakt, niet de kwaliteit.
Waar ik het wel voor gebruik voor de moment is voor boutjes te monteren enzo, maar wees maar zeker dat er geen druppel van die rommel aan men CX komt
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Voor mensen die op zoek zijn naar dinitrol in een spuitbus….
Of gewoon een zeer goed bedrijf in dinitrol behandeling zoeken….
Ze zitten in Leeuwarden, dat is het enige nadeel.
Super service
Het zijn vakmensen die jaren ervaring hebben met het behandelen van auto’s afkomstig van onze “zoutige” wadden eilanden.
Ik heb er mijn eend laten doen.
CX GTI 1986 Rouge florentin
2cv6 1978 Vert Jade
2cv6 1982 Bleu
Wat kost zoiets?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
En óók over Gosliga zijn mij alweer verschillende verhalen ter ore gekomen. Van zeer goed tot zeer slecht. Geen touw aan vast te knopen dus. Net als bij de middeltjes. Behandeling van mijn GSA zou er trouwens 650 euro gaan kosten.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Als Dinitrol goed aangebracht wordt is het het beste product samen met Mike SanderS
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.