2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Verschil tussen 1.8I en 2.0I?
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 januari 2009 03:04 AM
  [ # 16 ]
CTI Driver schreef:
gompy58 schreef:

welke 2 liter….


Dit is de 8 kleps versie is. De tamste dus. Overigens zijn er nog wel meer mogelijkheden…

er zijn er nogal wat;

2.0 8v 110 pk (?)  zx motor
2.0 16v 135 pk   xm motor, hufter proof
2.0 16v 155 pk   zx 16v motor meest voorkomende versie
2.0 16v 167 pk   zx 16v sterkste motor die ook in de xsara is gestopt (?)

de xm motor past er ook zonder probleem in….


Overigens zou ik nooit op die manier een blok kopen. Je hebt geen idee hoe die loopt. Verkoper kan zoveel zeggen.
Beste is zelf overbouwen uit een sloper die je hebt gekocht en dus alles netjes kan demonteren. Verder kun je toch het beste als je het blok eruit hebt de motor opengooien ( kop eraf) voor inspectie.

Er is 1 2.0 8v geleverd in de ZX namelijk de RFX (‘92-‘96) 122pk, zit ook in de Xantia, 405, 306 XSI.
De 2.0 16v is er maar in 2 smaken, de RFY/RFT 150pk en de RFS 167pk.

In principe kan je alle XU motoren inbouwen, maar zonder problemen….......... Laughing , dat hoor je zo vaak.
Ik heb al diverse conversies gedaan met een RFS motor, maar nog niet één keer een zelfde draadboom gehad. Koop overgens nooit een 16v motor die je niet hebt horen lopen of het moet een koopje zijn. Als er iets aan mankeerd kost het een hoop geld.

Dat klopt dus niet…. de gewone 2 liter 16 klepper die in de Xm zit heeft 135 pk….
De 150 pk versie van de 2 liter is de TCT, een 2 liter 8kleps met turbo.
In de zx zijn 2 types 16v 2liters geleverd. een 155pk, d emeest gangbare en de zware 167 pk.

Profiel  
 
CTI Driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-04-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:08 AM
  [ # 17 ]

Klopt, maar ik had het over de ZX, alleen wat onduidelijk geformuleerd.
Je bent zelfs de mooiste vergeten, maar die kennen jullie niet, de T16 200-220pk. Past ook maar wel erg zeldzaam, dus dan maar zelf eentje bouwen

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:10 AM
  [ # 18 ]

Maar is het niet zo dat je alle motoren die in een zx geleverd zijn kunt inbouwen. Of denk ik nu te makelijk.

Profiel  
 
CTI Driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-04-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:14 AM
  [ # 19 ]

Zonder aanpassingen aan motorophanging kan je in principe alle TU en XU motoren uitwisselen. Daar is een ZX/306 groot genoeg voor. Alleen loop je te knoeien met de uitlaat, die zit bij een TU aan de voorzijde en bij een XU aan de achterkant van het blok. Daarom is een XU motor bijna niet mogelijk in een Saxo/106

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 10 januari 2009 03:15 AM
  [ # 20 ]

Alle ZX motoren kun je in een ZX plempen, alleen zul je voor de jusite motorsteunen moeten zorgen en evt. subframes aan moeten passen, het ligt er maar aan van welk blok je naar welk blok gaat.

Overigens, over die T16 gepsroken.

Bij DP engineering hebben ze een leuke machine weten samen te stellen. Een 205 met XU10J4 motor met Vems, megasquirt, gesmede zuigers, nog heel wat meer en een niet misselijke Garret GT30R turbo.

dat doet dan dit:

http://www.youtube.com/watch?v=MVmd0fG0SQ8

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:15 AM
  [ # 21 ]

Ik heb toch een TU blok?? Bij mij zit i aan de achterzijde hoor.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:17 AM
  [ # 22 ]
Profiel  
 
CTI Driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-04-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:18 AM
  [ # 23 ]

Neeh, jij heb de XU10j4rs

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 10 januari 2009 03:18 AM
  [ # 24 ]

16V RFS is een XU10J4, de oudere (BX/309/405) 16V was een XU9J4

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 10 januari 2009 03:19 AM
  [ # 25 ]
jaimieberkhout schreef:

Ziek Laughing  Laughing  Laughing

Ja das niet misselijk he Laughing

Ik geloof dat dat ding pas bij 273KM/h echte kilometers in de begrenzer slaat Shocked

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
CTI Driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-04-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:21 AM
  [ # 26 ]
Mechuccio schreef:

16V RFS is een XU10J4, de oudere (BX/309/405) 16V was een XU9J4

XU10j4 zegt alleen dat het een 2.0 16v is, daar heb je nog een hoop smaken in

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:22 AM
  [ # 27 ]

Maarrr hoelang gaat dat heel blijven Rolling Eyes

CTI Driver schreef:

Neeh, jij heb de XU10j4rs

Dat was hem ja. Maar ik zou dan toch voor een beetje simpel gaan en het bij een 2.0 8v of 16v houden.

Profiel  
 
CTI Driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 07-04-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:24 AM
  [ # 28 ]

Het ligt eraan wat de bedoeling is van de conversie en misschien nog wel het belangrijkste, wat is het budget.
Het is niet alleen de motor, ook je versnellingsbak moet kloppen, anders heb je er niks aan

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 10 januari 2009 03:25 AM
  [ # 29 ]

Daarom denk ik dat het goedkoopste en makelijkste een andere auto word.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 10 januari 2009 03:26 AM
  [ # 30 ]
CTI Driver schreef:
Mechuccio schreef:

16V RFS is een XU10J4, de oudere (BX/309/405) 16V was een XU9J4

XU10j4 zegt alleen dat het een 2.0 16v is, daar heb je nog een hoop smaken in

Weet ik, maar het is iig een XU10J4 dat daar dan nog in het klein rs achter moet staan dat weet ik dan allemaal niet uit mijn hoofd verder, ging er alleen maar om dat het iig geen TU is Wink

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook