Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die serie 2 wel, maar zo’n smalspoor zie ik toch het liefst in wit. Ook zonder strips en strepen en flauwekul, overigens.
sans-pareil schreef:Volgens mij kan je bij een tachtig de veren gewoon vervangen door een stuk pijp, ik kan me niet voorstellen dat je het verschil zou voelen.
Mag deze op een tegel?
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuke foto zo in het ijs
Wordt wel vervelend als je er mee wil geen rijden..
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Rene van Maren schreef:sans-pareil schreef:Volgens mij kan je bij een tachtig de veren gewoon vervangen door een stuk pijp, ik kan me niet voorstellen dat je het verschil zou voelen.
Mag deze op een tegel?
Zou het wat zijn voor audi merchandising afdeling, denk je?
@Ach, beetje ijs, hij was niet dichtgevroren ofzo en hij start, zij het na een beetje veel omwentelingen, helemaal prima. Dat is eigenlijk nog mijn enige lastige dat ik heb met de VEMS, starten duurt wat lang.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo hebben vanmiddag maar even de thermostaat vervangen. Dat was toch wel flink nodig. Vanochtend onderweg naar Abbenes zakte de watertemperatuur weer terug onder de vijftig graden toen ik de stad uit reed. Niet de bedoeling.
Gelijk maar de KVS ververst. Er gaat echt elf liter in ofzo, als je hem echt helemaal leeg laat lopen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
valt tegen he, ik neem aan dat je ook die bout op het cilinderblok hebt afgetapt?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Maar is hydractive niet heel erg nep?
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hydractief rules. Zwaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Maar als je naar het principe kijkt, is het toch helemaal niet actief? Eigenlijk juist passief?
waterman771 schreef:Hydractief rules. Zwaar.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
@Evan. Bout op blok uiteraard ook afgetapt.
Hydractief is wel degelijk actief. Het maakt schakelingen op basis van sensorinformatie, hij reageert dus actief op veranderende rijomstandigheden. Hydractief gaat misschien niet de wielen in andere richtingen duwen, maar het past zich wel actief aan.
Maar hydractief is zwaar koel. Ik zou alleen graag invloed willen hebben op de logica die beslist wanneer voor en achter aan en uit gaan. De VEMS kan dat in theorie ook doen, en heeft ook al een van de sensoren (de TPS), en berekent ook al hoe snel je hem intrapt dus helemaal ideaal zou het zijn als de VEMS ook de hydractief gaat regelen. Ik moet daarvoor alleen nog een van de VEMS ontwikkellaars zover krijgen om mee te werken, maar ze zijn allemaal aardig gestoord dus wie weet lukt dat. Op zich hoeft het niet heel gecompliceerd te zijn.
Maar we beginnen wel zover te komen dat we kunnen gaan denken aan de plaatsing van hydractief. Ik wil eigenlijk alleen wel dat voor en achter apart aan en uit kan schakelen. Dat doet Hydractief I niet, II wel (zo vertelt de hydractief guru Lucas mij), maar hydractief II heeft allemaal eigen ideeen over wanneer het aan en uit moet. Dat vind ik ook niet geweldig als ik tenminste niet zelf kan bepalen wat die ideeen zijn.
Maar goed, om te beginnen een uitgebreid schema van de leidingen van Hydractief denk ik, zodat ik kan kijekn wat erbij moet komen en welke diameters dat moeten zijn. Dan de hydrauliek inbouwen, en draadjes maken. Dan denk ik testgewijs kijken welke bollencombinatie wenselijk is. Met de hydractiefbol ingeschakeld wil ik hem iets soepeler dan nu (beetje s1 CX achtig), en met de hydractief uitgeschakeld wil ik hem een fractie stugger dan nu hebben..
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb altijd nog mijn twijfels bij hydractief…
In de korte ritten bij een XM die ik heb gemaakt werkte het wel redelijk. Maar de CX is veel comfortabler.
In een C5 merk ik altijd ze het systeem wel probeert alles op te vangen, maar het eigenlijk net niet lukt. Als rustig rijd gaat het wel prima, maar als je een keer wat pittiger van een drempel af rijdt dan heb ik altijd het gevoel dat het systeem achter de feiten aan loopt
Goed deze auto’s hebben natuurlijk ook een compleet andere ophanging en er zijn vast nog wel wat zaken die hier invloed op hebben.
Ik ben erg benieuwd hoe dit op een CX zal werken.
Ik geloof wel dat het voor het snelle bochtenwerk een goed effect kan heben.
Maar ik heb mijn twijfels bij het drempel werk, waar de CX (DS en waarschijnlijk ook SM, geen ervaring) hier naar mijn idee nog steeds heer en meester in zijn
Is de XM niet geleverd met hydractive I & II en ook op sommige modellen zonder hydractive?
Mooie test zal zijn om ze alle 3 naast elkaar te zetten (liefst met vergelijkbare motorvermogens en gewichten) en een aantal lange testritten te maken
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik denk juist dat hydractive op een cx geweldig zal werken: de CX heeft namelijk een heel mooie voorwielophanging, die met hydractief tot hoge snelheden aan zal kunnen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Precies, de voorwielophanging van een XM deugt niet, het is een wonder dat het apparaat daarmee nog veert zoals het veert. Ik denk ook dat hydractive op een CX veel beter kan zijn dan op een XM.
Groet,
L