2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Hoeveel BX’n rijden er nog in Nederland en Belgie?
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 10 juni 2005 12:01 PM
  [ # 16 ]

Ja..Ik zie hier in en om Nijmegen ook wel veel minder BX’en dan een paar jaar geleden,maar ik zie ze nog vrij regelmatig. Sowiezo bij mij in de straat,daar staat al maanden een donkergroene 16TZI automatic en daar wordt niet in gereden.  Confused  Om de hoek staat een wit 1400’tje type 2,dat dagelijks gebruikt wordt.  Vrij regelmatig zie ik er nog in het wild rijden,vooral in de stad. Op snelwegen kom ik ze veel minder tegen. Toen ik in 1994 en 1995 in GSA’s reed waren ze al uiterst zeldzaam op de wegen. Als ik toen al een andere GS(A) tegen kwam wist ik zeker met een liefhebber te maken te hebben. Bestuurders van een GS(A) zwaaide danook al naar elkaar. De BX is natuurlijk vele malen meer verkocht dan de GS(A) en ik denk dat de meerderheid van de BX’en die nu nog rondrijden niet door liefhebbers bereden wordt Crying or Very sad Maar door mensen die goedkoop willen rijden. Het kaf zal zich vanzelf van het koren scheiden. Helaas betekend dat vaak ook weer een BX minder Crying or Very sad

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 10 juni 2005 12:23 PM
  [ # 17 ]

in Breda zie ik er nog regelmatig langskomen.

Mijn eigen BX blijft in ieder geval voor altijd Cool—> komt over een paar weken nieuwe hdpomp, motorsteun 4 nieuwe banden, adals en airco riem op Shocked maar dan hoop ik dat ik weer klaar ben Surprisedops:

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 10 juni 2005 12:35 PM
  [ # 18 ]

Je kunt er hier prima de straten mee plaveien in Groningen. Ze zijn natuurlijk niet allemaal in even mooie staat, er zitten ook een hoop wrakken tussen. Maar het zijn er behoorlijk veel. Zelfs Breaks zie ik hier dagelijks; soms wel 6/7 (schatting, ik tel ze niet) op een dag.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 10 juni 2005 12:48 PM
  [ # 19 ]

In Apeldoorn rijden nog behoorlijk wat BX-en rond. Het heeft nog geen “hé, een BX”-gehalte.
GSA’s (om even licht offtopic te gaan) zijn hier nog dunner gezaaid dan een willekeurige bedreigde diersoort: bij mijn weten rijden er hier 2 (!) rond. Een beige ‘82-er die er nog heel behoorlijk uitziet en en grijsblauwe ‘84-er, waarbij het roestspook inmiddels behoorlijk heeft huisgehouden.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 10 juni 2005 12:56 PM
  [ # 20 ]

In Hoensbroek rijden ook nog wel wat BXen rond, te weten 3 Chics in behoorlijk nette staat, verder een donker blauwe TGI in best wel ruk staat. De motor klinkt bijzonder ongezond, toch rijdt ie al jaren hier rond. Of het een liefhebber is, geen idee. Ik zie hem erg vaak bij de Citro specialist staan.
Verder zijn er natuurlijk nog een hele hoop BXen (ik ga ze niet een voor een opnoemen). Een aantal type 2’s (een mooie donkerrode rijdt hier rond, echt een nette bak. Volgens mij is het een 14). Type 1’s zijn erg schaars hier. Er staat er een bij een doe-het-zelf garage hier in de buurt, maar die BX is overleden Sad. Wel een mooie zilvergrijze type 1, ik heb eens contact gehad met de eigenaar. Hij was ook op de meeting in friesland.
Echte wrakken zie ik niet echt vaak. Ik weet niet of dat goed is of juist niet. Gister wel een break gezien die ERG vuil was. ‘t valt me op dat er weinig deukenbakken rondrijden.

Al met al denk ik dat ik er zo rond de 5 a 6 spot per dag, exclusief de mijne. (ik zit niet veel op de weg, dus…).

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 10 juni 2005 01:05 PM
  [ # 21 ]

te weten 3 Chics in behoorlijk nette staat,

En dan die van jou nog…. 4 chiccen dus? Wink

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 10 juni 2005 01:09 PM
  [ # 22 ]
Harm schreef:

te weten 3 Chics in behoorlijk nette staat,

En dan die van jou nog…. 4 chiccen dus? Wink

Razz laat me het anders formuleren (wijsneus).
2 Chics in behoorlijk nette staat, en de mijne (die heeft een aparte categorie Wink)

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 10 juni 2005 02:58 PM
  [ # 23 ]

Kijk eens op Marktplaats, Autotrader, Autotrack enz. Je zal zien dat er nog honderden te koop staan! Sommige in erbarmelijke staat en andere in goede staat.

Ik heb me de laatste weken eens iets verdiept in het Sport register van Harry Prins. Hij heeft een overzicht van bijna alle sports in Nederland. Daaruit blijkt dat bijna de helft van de Sports in de periode 1998 tot 2001 zijn gesloopt! Dat zal ook gelden voor de andere type 1 modellen denk ik. Type 1 wordt nu al schaars, maar type 2/ 3 zal voorlopig nog wel te zien zijn!

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 10 juni 2005 03:13 PM
  [ # 24 ]
BXsport1986 schreef:

Kijk eens op Marktplaats, Autotrader, Autotrack enz. Je zal zien dat er nog honderden te koop staan! Sommige in erbarmelijke staat en andere in goede staat.

Ik heb me de laatste weken eens iets verdiept in het Sport register van Harry Prins. Hij heeft een overzicht van bijna alle sports in Nederland. Daaruit blijkt dat bijna de helft van de Sports in de periode 1998 tot 2001 zijn gesloopt! Dat zal ook gelden voor de andere type 1 modellen denk ik. Type 1 wordt nu al schaars, maar type 2/ 3 zal voorlopig nog wel te zien zijn!

Vermoedelijk wel, de meeste BX’en die ik nu nog zie rijden zijn type 2 of 3 maar ook daarin zijn onderling verschillen. De meeste BX’en die ik tegen kom zijn géén GTi’s. 16TZ’s zie ik ook betrekkelijk weinig. Deauville en Progress moddelen zie ik het meest voorbij tuffen TZD modellen trouwens ook vrij vaak. Maar een type 3 GTi zie ik dus bijna nooit!

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 juni 2005 03:32 PM
  [ # 25 ]

Tsja, de GTI was natuurlijk ook een van de duurste modellen, en het prestatieverschil van de latere schone GTI’s t.o.v. de 19 TZI was ook niet zo groot meer. Het verschil zat ‘m vooral in de extra dashboardmetertjes en mistlampen, dat soort werk. En de meeste zakelijke rijders gingen dan waarschijnlijk toch maar voor een 19 TZI, scheelt weer een stukje in de kosten.
Overigens, iemand riep kort geleden op dit forum dat de Turbodiesels vrij schaars worden. Heb er eens op gelet, maar ik zie inderdaad ook nog maar nauwelijks andere BX-turbodiesels, en dan eigenlijk alleen maar TZD’s, geen TRD’s…  Sad  Van mij hoeft de BX heus nog geen zeldzaamheid te worden hoor, alleen maar onvoordelig voor de onderdelenvoorziening. Ik heb een BX om er lekker mee te rijden, niet om me te onderscheiden van de rest van autorijdend Nederland. Dan kun je beter in een Lomax gaan rijden… Wink

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 10 juni 2005 03:39 PM
  [ # 26 ]
TinusTussengas schreef:

Vermoedelijk wel, de meeste BX’en die ik nu nog zie rijden zijn type 2 of 3 maar ook daarin zijn onderling verschillen. De meeste BX’en die ik tegen kom zijn géén GTi’s. 16TZ’s zie ik ook betrekkelijk weinig. Deauville en Progress moddelen zie ik het meest voorbij tuffen TZD modellen trouwens ook vrij vaak. Maar een type 3 GTi zie ik dus bijna nooit!

Inderdaad, nu je het zegt. Het valt mij op dat je veel 14’s ziet, dus Cannes’, Deauville’s. 16’s zie ik eigenlijk haast nooit (af en toe een TGI, maar veel minder vaak dan de 14’s), en 19’s zie ik echt nooit. Ik heb al heel lang geen 19TZI meer gezien. Laatst wel een vert trinton GTi trouwens (echt een plaatje), maar ook GTi’s zie ik niet vaak.

Die Deauville’s en Cannes’ zijn het langste gemaakt (ja, de breaks nog langer, weet ik), dus die zullen ook het langste blijven rijden. Over een tijdje (lees: 2 jaar) zullen ook die uit het straatbeeld zijn verdwenen, en zullen vooral liefhebbers zich nog in BXen verplaatsen… zonde Sad

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 17-02-2005

Gepost: 10 juni 2005 08:15 PM
  [ # 27 ]

Hier in delft rijden er nog heel veel rond. Veel halfgare 1400’s, maar ook een aantal heel mooie
De mijne ziet er redelijk uit, (witte TZD) en ik weet hier ook een witte TZI te rijden (precies dezelfde opties, ook wit, ook blauw interieur)


Zolang mensen onderhoud blijven plegen blijven die bixjes toch eeuwig rijden? De GSA loste langzaam in het niets op confused

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 10 juni 2005 08:20 PM
  [ # 28 ]

Weet iemand mischien ongeveer hoeveel BX’n er nog rond rijden in NL & Belgie?

Teveel… Wink


Jeroen

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 10 juni 2005 08:30 PM
  [ # 29 ]
toniclight schreef:

Weet iemand mischien ongeveer hoeveel BX’n er nog rond rijden in NL & Belgie?

Teveel… Wink


Jeroen

Twisted Evil .......Om over Xantia’s nog maar te zwijgen Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 10 juni 2005 08:43 PM
  [ # 30 ]
TinusTussengas schreef:

....Vermoedelijk wel, de meeste BX’en die ik nu nog zie rijden zijn type 2 of 3 maar ook daarin zijn onderling verschillen. De meeste BX’en die ik tegen kom zijn géén GTi’s. 16TZ’s zie ik ook betrekkelijk weinig. Deauville en Progress moddelen zie ik het meest voorbij tuffen TZD modellen trouwens ook vrij vaak. Maar een type 3 GTi zie ik dus bijna nooit!

TZD TURBO’s waren erg duur, en werden dus door veel mensen gekocht die veel kilometers rijden, dat verklaard een hoop denk ik .

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook