Goed, waar kan ik deze krijgen of heeft iemand um liggen? Het betreft een sproeier als op de afbeelding beneden, aangeduid met `2`. Een zelfde bx opzoeken, ik weet het, maar deze carburateur is er later opgezet, de originele is een keer vervangen.
Komt deze carburateur dus van een type 2 BX met 150 blok? Hebben andere merken ook toevallig een zelfde onderdeel?
Ik heb het tijdelijk opgelost door de voorkant (met schroefdraad) eraf te zagen, naald er uit, aan de achterkan dicht gemaakt, want anders wordt er valse lucht aangezogen. Kan het kwaad dat de sproeier nu niet kan sluiten?
nb de sproeier was niet verstopt, ook heb ik naald getest, werd niet meer aangetrokken zodra er stroom opstond.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
peugeot 205 heeft ze ook!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Probeer het eens via BCCP (link), moet gek lopen als ze je niet kunnen helpen daar. Zoek wel eerst even jouw carb-type op.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Als je de elektroklep nr.2 bedoeld, das een anti diesel klep.
Heeft dus niks met je stationair regeling te maken.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ja ik bedoel de nadiesel klep. Ik heb nog geen last van nadieselen gehad. Heb het provisorisch opgelost, maar het moet wel weer in orde gemaakt worden. Heeft niemand zo’n klep thuis op de plank liggen?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
noops…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Hej,
Die heb ik ook al eens vervangen bij deze auto, ik heb er eentje van een 205 opgezet geloof ik…
Emiel
aha, die peugeots met dezelfde blok zijn er niet zoveel meer. Ik zal eens aan het speuren gaan!
Een updateje:
ik ben veel aan het speuren geweest, BCCP is bezig om het voor mij te zoeken. Ook ben ik zelf op pad gegaan. Heb 2 exemplaren gevonden op de sloop. In een oude peugeot zag ik hem liggen, ja die moet ik hebben, kijk ik goed, is de motor afgefikt en dat ding ook… beetje jammer. Later ben ik naar een peugeot sloper geweest, daar vonden ze 1 maar die deed het niet.
Ik ben mij nu andere dingen gaan afvragen waarom de laatste, die goed leek, het toch niet doet. Ik ben mij gaan verdiepen in het technische deel.
Technische hersenspinsels:
De nadieselklep is een magneet met een pinnetje die het pinnetje naar zich toe trekt als er stroom op staat en wanneer dat er af is, valt het pinnetje terug in de stationair sproeier, de auto gaat dan uit. Bij het van het contact afhalen gaat het pinnetje dus weer terug.
Er moet dus een stroomkring zijn om het verhaal hier boven te kunnen realiseren. Een stroom moet een spoel magnetisch maken, waardoor het pinnetje (voorzien van een magneet) wordt aangetrokken. Ik heb het draadje (komt uit kabelboom) gemeten of het een - of een + was. Het was een -. Op een andere manier moet de + er dus komen. Maar hoe? Dat snap ik niet.
Ik heb met een acculadertje een getest (die dus kapot bleek, de eerste) dus een - op de pin van de magneetschakelaar en de plus op de voorkant en ik zag dat de pin werd aangetrokken, maar later niet terug kwam en eigenlijk erg in de war was, wat mij dus vrij vaak in de steek liet bij het starten.
Ik kom niet meer uit mijn eigen gedachtengangen en redenaties! Welke frisse geest kan mij het es vertellen?
Een acculader is een stroombron en niet geschikt voor dit soort testen.
Ich bin ein Breaker
Hoe werkt een dergelijke schakelaar dan? Heeft die geen bron nodig?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
+ op het kabeltje, pinnetje achteruit, benzine stroomt door.
+ niet op het kabeltje, pinnetje naar voor, benzine doorgang word onderbroken…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Bij negen-van-de-tien carbs die ik ben tegengekomen is óf deze naald al stuk óf op zijn weg ernaartoe…
Remedie:
-vervangen (á 90 euri…),
-puntje van naald afknippen.
Mocht je auto gaan nadieselen bij afzetten contact, dan motor afwurgen.
Werking naald: bij het omdraaien van het contact komt er spanning op de voedingsdraad, waardoor de naald wordt ingetrokken.
Contact af, stroom weg, naald terug.
test hem maar rechtstreeks op de accu: huisje tegen min, draad tegen plus.
‘Spirit of avant-garde’
Goed jullie schrijven dat er een plus op het klepje moet staan. De draad er na toe is bij mij een -. Net nog gemeten.
En Pascal zegt dat spanning genoeg is. Of moet dat een spanningsverschil zijn dus een stroompje?
Een nieuwe 90 eu?! shitttt, is dat niet ietwat overdreven?
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Visa Ventje schreef:zijn dus een stroompje?
Een nieuwe 90 eu?! shitttt, is dat niet ietwat overdreven?
Moet je voor de lol eens vragen wat een nieuwe carburateur kost
Ik zou het neit weten. Maar als surfende kom ik dit tegen: http://www.sucarb.co.uk/ProductDetail.aspx?Id=31221
dat valt enigszin mee vergeleken 90 euri!