Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Het valt me op dat (misschien ook wel logisch) er alleen negatieve topicjes op het forum staan…: “dit kapot, dat doet-ut ook nie”...
Wil wel eens tegengas geven eigenlijk:
‘Pino’ doet-ut uitstekend!
Gewoon starten als ik de sleutel omdraai, wèl de bochten in met het nodige gebonk vanuit het vooronder als ik de volle 42 pk (!!) in de strijd gooi, maar erg weinig problemen eigenlijk.
En een portie lol da’k in dat gebakkie heb…
Okee…haar verbruik is bij stadsgebruik nou niet echt jofel (ongeveer gelijk aan dat van m’n CX bij gemiddeld gebruik), maar ik klaag verders niet!
Gewoon een keer een niet-klaag topic voor de afwisseling..
‘Spirit of avant-garde’
Doe ik ook mee over onze 1.0E, zusje van pino
Weekje meegehad, heerlijke auto, is van 1 op 10 naar 1 op 16,5 gegaan
Omdat ik um mooi had gemaakt en snelweg had gereden dermee, en daarna carb nog iets armer gezet, liep toch te rijk. Zou 1 op 18 haalbaar zijn?
- ID/DS DSuper
Bevestigd dus maar weer de Gouden Regel:
koop gewoon een 1.0 E !
Geen gelazer met ECU’s die gereset moeten worden, geen gedonder met sensors die ineens niet meer weten of de motor nu in BDP of in ODP staan, geen hangende debietmeters (luchtmassameters), geen ..whatever’s.
Gewoon eerlijke pret in een auto die het, maar dat geldt voor elke auto uiteraard (tenzij er een Jaguar-badge opzit) vaker wèl dan niet doet.
Have fun kids!
En ja: 1 op 18 (19 zelfs) is haalbaar, maar alleen bij 100-110 constant.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Goed nieuws over 1.0i ook toegelaten? Die van ons doet het ook nog uitstekend, niets te klagen. Ze staat te stralen naast de BX voor de deur en klaagt niet als ze daar weggehaald wordt voor een ritje
- ID/DS DSuper
Mooi hè?!
‘Spirit of avant-garde’
- ID/DS DSuper
Vanmorgen weer eens helemaal in m’n nopjes:
‘Pino’ heeft al bijna twee weken niet gedraaid, dus de sneeuw was ijs en er moest stevig worden gekrabt.
Terwijl mijn buren hard vloekend hun A4 en aan de andere kant een Toyata (!) busje niet aan de praat kregen, keek men met stomme verbazing toe hoe ik zonder morren ‘Pino’ startte om daarna vrolijk te gaan krabben…
Ik riep nog (nèt iets te hard uiteraard):” Hè sjit: zelfs met dít weer laat ze me niet staan…”
Die koppen: complete boekwerken!
Laat mij maar schuiven met die ouwe franse meuk, hahaha!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 367
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Schitterend
Bij mij in de straat heeft iemand zelfs zijn dikke bmw laten afslepen toen die niet wilde starten…
Zelf het onderhoud doen heeft zo zijn voordelen.
Groet, Rogier
Pascal schreef:Vanmorgen weer eens helemaal in m’n nopjes:
‘Pino’ heeft al bijna twee weken niet gedraaid, dus de sneeuw was ijs en er moest stevig worden gekrabt.
Terwijl mijn buren hard vloekend hun A4 en aan de andere kant een Toyata (!) busje niet aan de praat kregen, keek men met stomme verbazing toe hoe ik zonder morren ‘Pino’ startte om daarna vrolijk te gaan krabben…Ik riep nog (nèt iets te hard uiteraard):” Hè sjit: zelfs met dít weer laat ze me niet staan…”
Die koppen: complete boekwerken!
Laat mij maar schuiven met die ouwe franse meuk, hahaha!
Geweldig! Onze 1.0 is helaas wel beetje nukkig met starten momenteel