centrale vergrendeling probleem
Fred Visser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

Gepost: 10 januari 2009 03:39 PM

Hoi,

Heb pas een Citroen Xsara Coupe 1.9D aangeschaft uit 1999. Heb daarmee een probleem met de cv en hoop dat iemand mij daarmee (op weg) kan helpen.

De cv werkt niet als ik de bestuurdersdeur met sleutel open, gaat alleen die deur op slot. Als ik hetzelfde doe bij bijrijderskant gaat die deur op slot samen met de achterklep en bestuurdersdeur, maar ontgrendelt dan ook meteen weer. De pieptoon voor vergeten verlichting werkt alleen op bijrijdersdeur, zelfde geld voor binnenverlichting. Als ik de ab gebruik werkt er volgens mij niets, zie alleen de binnenverlichting erop werken.

Heel verhaal zo, maar heeft iemand een idee of dit zelf ook al gehad. Weet liefst waar ik het moet zoeken voor ik blind van alles ga losschroeven.

Groeten Fred,

Citroen Xsara Coupe 1.9D 1999

Profiel  

tosh51
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
Gepost: 11 januari 2009 11:00 PM
  [ # 1 ]

vergrendeling

Hallo Fred,

Is de dradenbundel tussen de linkervoordeur en de deur stijl wel

breukvrij Confused:  en is de stekkerverbinding ok?

Zoiets lijkt het mij wel, vooral omdat hij via de andere kant weer

gelijk ontgrendeld.

Succes, Tosh51

Profiel  

Fred Visser
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 januari 2009 02:34 PM
  [ # 2 ]

Re: vergrendeling

Hoi Tosh51,

Naar die dradenbundel/stekkerverbinding heb ik nog niet gekeken. Maar ik kan in dit geval misschien 2 problemen tegelijk (laten) oplossen. Mijn linkerdeur heeft lichte schade en ik krijg net een telefoontje dat een sloperij hem voor me heeft liggen en waarschijnlijk ook nog in goede kleur. Ik ben van plan om die deur eerdaags op te halen en die er door een schadebedrijf of Citroen garage in te laten zetten. Op die manier moet de boel toch al los en kunnen ze meteen die vergrendeling meenemen als oa het slot toch al wordt overgezet.

Bedankt voor je reactie!

Groeten Fred,

Profiel  

katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 12 januari 2009 06:26 PM
  [ # 3 ]

ik denk dat je motortje stuk is van je linker voordeur. dat het systeem de deur herkent als dicht of open terwijl dat niet het geval is.
je kunt een xsara niet op slot doen als er nog een deur open is (joh!)dan springen de deuren meteen weer van slot.

motortjes kosten hooguit 15 e op de sloop en het is nooit weg die eens te vervangen! (daarbij is het wel een goede tip ook je kabels eens langs te lopen Wink)

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  

Fred Visser
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 januari 2009 08:09 PM
  [ # 4 ]

centrale vergrendeling probleem

Heb na controle niets kunnen vinden. Sinds gisteren werkt het allemaal plotseling gewoon weer…??? Op zich mooi, maar nog geen oorzaak…

Groeten Fred,

Profiel  

Fred Visser
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 januari 2009 03:42 PM
  [ # 5 ]

Hoi Kees,

Blijkt bij mij inderdaad ook dat hij het onregelmatig werkt…Bedankt voor je tip!

Groeten Fred,

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook