14 van de 32
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
CX’en van Rik prestige en Marieke
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 11 september 2008 02:13 AM
  [ # 196 ]

Hmm… ik meen mij te herinneren dat het niet optimaal meer was maar nog redelijk dicht… Maar komt er normaal door de grill en onderkant niet al genoeg water binnen?

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 11 september 2008 02:09 PM
  [ # 197 ]
garagestmarien schreef:

Altijd lastig ja. Wat je kunt doen, is zoveel mogelijk contacten opsporen, schoonmaken en lekker in de vaseline zetten. Niet zuinig zijn met dat spul. Het wordt er allemaal wat viezig van, maar vocht heeft dan geen kans. Er zijn spuitbussen in de handel die ook afsluiten tegen vocht. Een soort haarlak lijkt dat. Dat zou je ook kunnen gebruiken. Meestal zijn dit soort problemen inderdaad het gevolg van slechte contacten.

Succes.

Ik denk ook dat dit het is, massa contacten schoonmaken en goed invetten!

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 03 november 2008 08:30 PM
  [ # 198 ]

Zo… ik zal hier weer eens updaten.
Het weer wordt weer slechter maar de dame houdt zich goed. Het wordt rap kouder, en dat voel je tijdens het reizen erg goed. Wink
Het dashboard moet er binnenkort toch echt eens uit, even controleren of alle ventilatie slangen er wel aan zitten en of er niks los achter het dash ligt. Ik wil dit graag zelf doen maar heb er de ruimte niet echt voor om het te doen, dus ik moet eens iemand vinden met een garage oid en de knowledge om mij een stapje op weg te helpen.
Verder moet ik nog steeds de diravi stellen… Er staat iets in de CX En Route van een tijdje terug over hoe dat te doen. Maar wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of je dan gewoon de bevestigingsbouten los moet draaien, die centerbout wat moet bijstellen, bevestigingsbouten weer vast draaien en dan gewoon een stuk rechtuit moet rijden om te kijken of het goed is. Of dat het toch net anders moet…

En verder… sja… Het beestje is nog in afwachting van de verkoop van de BX… dan kunnen we dr trakteren op een anti-roest-behandeling. En 23 November loopt haar APK ook weer af (spannend!!). Daar verwacht ik niet te grote problemen voor. De banden zijn er in de zomer nieuw op gezet, zit een vrijwel nieuwe uitlaat onder, roest is volgens mij ook niet echt een probleem. Het enige wat ik mij kan bedenken is het remverschil. Maar binnenkort dus maar even bij Sans Pareil langsrijden voor een afspraakje voor de keuring. Cool
Tot zover weer een updateje wat betreft mijn heerlijke voiture Very Happy
Mocht iemand tips hebben voor de puntjes waar ik mee zit, laat maar horen!

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 11 januari 2009 07:03 PM
  [ # 199 ]

Zo, weer eens een update. De dame is nou al meer dan een jaar in mijn bezit en ze zweeft alweer een tijdje rond met nieuwe APK. Er waren wat kleine dingetjes als een ashoes en een fusee die vervangen moesten worden, maar dat was het wel zo’n beetje. Erg netjes dus. Het slechte lopen bij nat weer heb ik ook niet meer meegemaakt. Verder wel wat problemen met de lampen, maar dat wordt wss verholpen als ik een dimlicht-relais in ga bouwen of in laat bouwen. Wil het graag zelf eens proberen.  Verder bleek gisteren op weg naar Berlikum dat ze nog altijd erg enthousiast is en een SM op snelheid ook prima bij kan houden. De lange rit deed haar uberhaupt erg goed merkte ik. De dynamo laadde de laatste dagen slecht, maar deed het nu met die lange rit weer perfect en meer van dat soort kleine dingetjes.

De blower blaast echter nog weinig lucht maar maakt wel veel kabaal. Waarschijnlijk is het de re-circulatieklep die niks meer doet. (met dank aan Wassermann voor deze diagnose Smile ) Die heb ik dus maar opgezocht en het tandwieltje zag er niet echt uit alsof het recent gedraait had. Ik heb het maar ff verdraait met een klein tangetje. Sleutel op het contact, blower aan en woesj! Very Happy
Kunnen we eindelijk weer lekker warm zitten in de CX. Tot zover deze update maar weer.

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 januari 2009 07:24 PM
  [ # 200 ]

Waar een meeting al niet goed voor is.  Very Happy

(maar had je niet ook een foto beloofd van die klep?)

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 12 januari 2009 12:57 AM
  [ # 201 ]

Haha ja daar heb je helemaal gelijk in.

Hier staat een foto van de aandrijving voor die klep, zo staat ie in de (net niet) dicht-stand. Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 januari 2009 01:01 AM
  [ # 202 ]

Erg duidelijk, Rik.  Confused

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 12 januari 2009 01:03 AM
  [ # 203 ]

Ja… das dus zo’n dingetje onder het kvs-vat… Wink
Het zit ook op een erg onhandige plek om een foto van te maken. Ik heb mn best gedaan. Wink

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 12 januari 2009 01:06 AM
  [ # 204 ]

Ik denk dat je deze bedoelde:

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 januari 2009 01:06 AM
  [ # 205 ]

Aha, die foto is een stukje duidelijker.

Dat soort vuiligheid is meestal het gevolg van het morsen van KVS, maar zeker ook ruitensproeiervloeistof, bij het bijvullen. Dat drupt op de onderliggende delen en gaat daar liggen etteren. Vandaar ook, dat dat klipje van het kachelhuis helemaal verroest is. Ruitensproeiervloeistof is akelig spul. Daar moet te voorzichtig mee omspringen.

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 12 januari 2009 01:10 AM
  [ # 206 ]

oeps… ik doe te veel dingen tegelijk… Surprisedops:
Ik liet tegelijkertijd even aan iemand op msn die foto zien. Dus toen stond dat linkje nog onder de plakken-toets. Wink

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 06 april 2009 05:17 AM
  [ # 207 ]

Goed, nog maar weer eens updaten. Mn dametje is zeer trouw, start in één keer, heeft vrijwel meteen laadstroom en bovenal heeft ze de afgelopen maand veel kilometers zonder noemenswaardige problemen afgelegd. Ik ben de 66666 kilometer gepasseerd en volgens mij staat de teller nu 2 weken later alweer rond de 69000. Flinke stukken 160 rijden in het holst van de nacht vindt ze nog het prettigste, en de bestuurder is het daar roerend mee eens. Smile

Ze markeert helaas wel haar territorium waar ze ook heen gaat. Ze laat overal waar ze staat een paar drupjes olie achter. Ik ben er nog niet echt achter waar dit vandaan komt, maar het zit ergens bij de V-snaren en al die rotzooi. De olie lekt namelijk ook op al die zooi waardoor er een mooi spoor van olie zit over de motorkap, het reservewiel en alles daartussen. Een puntje van aandacht dus.
Verder gaat ze nog steeds niet rechtuit en moet dus nog eens uitgelijnt worden. De Diravi staat namelijk al in de uiterste stand.
Verder zuipt ze nog erger dan haar bestuurder zelf. Ze was eerst erg afgeknepen en dat is even bijgesteld bij mijn vaste specialist. Sindsdien loopt ze nog mooier dan ze al deed.

Maar goed, al dat moois moet natuurlijk gecompenseerd worden. Zo is ze onderhand behoorlijk toe aan een beurt. En aangezien ik bijna jarig ben valt dat waarschijnlijk wel te regelen op korte termijn. Maar nog rotter is dat ik laatst een flinke deuk heb gemaakt. Toen ik in parkeerde in het centrum van Leiden ‘s nachts zag ik een hekje voor een boom over het hoofd. Uiteraard zit dat hekje dan nog weer boven de bumper waardoor mijn achterlicht in stukken lag en er naast een dikke deuk zat. De volgende dag overigens maar direct de gelegenheid genomen de deuk in de primer te zetten tegen het roesten en direct de kofferbakklepdingus goed opgeschuurd en in de primer gezet.

Maar goed, al met al rij ik alweer meer dan een jaar met veel plezier rond met deze geweldige dame. Elke kilometer is weer genieten, en het wordt alleen maar beter. Een foto is natuurlijk het minste wat ik er verder nog bij kan zetten. En aangezien ik laatst een mooie sfeerfoto van het ‘s nachts rijden heb gemaakt, zal ik die jullie niet onthouden…

Groetjes, Rik en zijn dame. (ze heeft nog steeds geen naam, moet ik nog bedenken… Surprisedops: )

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 april 2009 11:01 AM
  [ # 208 ]

Lady Tena?

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 07 april 2009 07:48 PM
  [ # 209 ]

Zou toepasselijk zijn… Laughing
Ik zit nu erg in mn hoofd met Mme Isabelle.
Gister overigens nog even bij Van der Laan langs gezweeft, nieuw achterlicht gescoort. Dus we mogen weer legaal de weg op. Smile
Verder denk ik dat ik na mn verjaardag wel een beurt voor dr kan bezorgen. Haar 30ste verjaardag is immers ook al bijna (27 april). Wink

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 25 april 2009 03:41 AM
  [ # 210 ]

En tussen mijn en haar verjaardag heeft ze die grote beurt inderdaad gehad! En daar was ze ook wel aan toe…
Alles weer een beetje bijgesteld en werkend gemaakt enzo. Het was weer een mooi lijstje. Direct daarna met mede-forummer Japv in het rond gaan toeren voor een fotoshoot met de dame. De resultaten wil ik jullie natuurlijk niet onthouden, dus bij deze vast de hoogtepunten van de fotos die ik gemaakt heb. Wink

Groetjes, Rik.

Profiel  
 
 
14 van de 32
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook