Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ok, dus de vraag blijft zou de Aisin automaat aangepast zijn voor 600Nm ?
De 3.0HDI 275pk-600Nm versie heeft mooie parallel sequentieel bediende turbo`s en zo`n mooie dieselmotor zie ik graag in de C5 en de C6.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
*
Vraag is alleen wat ben je ermee.
Volgens mij zal de zwakkere versie zeker even goed rijden. Als je niet van rood licht naar rood licht sprint dan zal je volgens mij eigenlijk geen verschil merken.
De “zwakke” versie heeft al zo veel vermogen dat de motor al erg rustig en erg lage toeren zal draaien.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het gaat om marketing, als fabrikant moet je genoeg keuze in aandrijflijnen kunnen aanbieden. De techniek is er, dus gebruik het ook. PSA wil graag tot de “premium” merken gaan behoren en daar hoort ook “premium” aandrijflijnen bij. Dit is ook goed voor het imago van het merk en dus de verkopen van vooral de C6.
Waarom komt de Jag XF wel met de 275pk/600Nm uit? Juist om potentiële klanten over te halen om geen Audi, MB of een BMW te kopen. Dat moet PSA ook doen met de C6, het onderstel kan dat vermogen en koppel makkelijk aan. De motoren zijn gezamenlijk ontwikkeld dus kunnen de kosten makkelijk worden gedeeld.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
*
Maar dan komen we weer direct bij het probleem van die versnellingsbak. Jag heeft gn probleem, maar door de voorwielaandrijving moet het bij citroen weer compacter zijn wat dan weer wil zeggen dat je de bak van bvb die jag niet kan gebruiken.
En dit kost weer geld.
En een extra motor aanbieden zal meer premium zijn, maar de vraag is weer of men deze motor kan slijten. Persoonlijk denk ik niet dat er velen voor die zware versie zullen kiezen, omdat de gewone 3.0HDI al vermogen zat heeft.
Dus wil dat ook weer een extra kost zeggen door deze motor aan te bieden, een kost die men er waarschijnlijk niet zal kunnen uithalen (vooral aan de versnellingsbak denk ik dan)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Daarom was mijn vraag of de nieuwe Aisin automaat ook is aangepast voor 600Nm, dan gebruik je 1 type automaat voor beide versies.
Soms moet je extra kosten maken voor een bepaald topmodel, dat doet ieder autofabrikant. Als daarmee ook meer van de mindere C6 modellen of kleinere modellen van het merk worden verkocht, wordt het indirect (beperkt) terugbetaald.
Ik snap niet waarom Jaguar de 275pk/600Nm versie zich wel kan veroorloven en Citroën niet. Alsof Jaguar heel veel van dit type motor gaat verkopen .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik ben geen kenner, maar volgens mij stelt het probleem van een juiste versnellingsbak ontwikkelen (die 600 nm aankan) zich niet of toch veel minder bij jaguar.
Verder ben ik het grotendeels met je eens.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Even een eng berichtje…
Het verhaal van Autointernationaal is ook grote onzin mbt de CO2 uitstoot: ze hebben waarden van de XF gebruikt voor de C6. Indien de C6 3.0HDi 15%(!) minder verbruikt (2.7=230 gr/km, motor -10%, betere bak etc. -5%) wordt de uitstoot 196 gr/km. Volgend jaar betaal je dan 7020 euro aan CO2-tax. Inclusief 27,4% BPM en 19% BTW betaal je dan bij gelijkblijvende netto prijs (van de 2.7), 63282 euro, wat bijna 2580 meer is dan we nu voor de instap-2.7 betalen. Indien het minderverbruik net als bij de Jag maar 10% is wordt het nog erger: 64602 voor de instap-C6 3.0 HDi vanwege 8340 euro CO2-tax. Ongeacht een prijsverhoging vanwege de dikkere motor wordt elke 3.0HDi dan dus 3900 euro duurder in 2010 en stijgt ze tov de concurrentie (zo’n 180 gr tegen 205) 3000 euro in prijs waardoor de concurrentiepositie van de C6 zwaar verslechtert. De C5 (eigenlijk vooral de 2.2/2.7) zal ook moeten oppassen qua meerverbruik tov de concurrentie en heeft voor ons land dringend nieuwe motoren nodig. Elke gram boven de 155 wordt bij de diesels in 2010 namelijk met 120 euro belast maar bij de benzine versies (gelukkig) pas boven de 180 gr/km. In de jaren daarna wordt de BPM lager en CO2-tax hoger
Op mijn XM zou trouwens komend jaar 12650 euro CO2-tax komen en in 2013 zelfs 30960 euro wat al 400 euro meer is dan de bruto catalogusprijs van de auto in 1996.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
De overheid is nederland is zeker helemaal gek geworden, dit zijn nu toch geen prijzen meer
Je zou denken dat jullie in een cummunistisch land leven. Iedereen die iets meer wil dan een prius gigantisch belasten.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Hoe het hier belast wordt is irrelevant voor de ontwikkeling, hooguit houdt men nog wat C6 2.7 productie achter de hand voor landen met zo’n hoge CO_2 malus.
Die malus is er in Frankrijk ook, maar minder extreem (-800 à +1200 bonus/malus)
Ik ben geen kenner, maar volgens mij stelt het probleem van een juiste versnellingsbak ontwikkelen (die 600 nm aankan) zich niet of toch veel minder bij jaguar.
Die noodzaak is er in het geheel niet omdat de ZF bak tov de 2.7HDi flink overgedimensioneerd is, denk aan auto’s als de XF-R (supercharged) of de BMW X6M, die ook een ZF 6bak hebben en de eerder genoemde RR V8HDi.
Ik snap niet waarom Jaguar de 275pk/600Nm versie zich wel kan veroorloven en Citroën niet. Alsof Jaguar heel veel van dit type motor gaat verkopen
Scheelt bij hen dat dan de wens naar een V8HDi verdwijnt. Let wel deze motor is er niet alleen voor de XF, maar XJ, RaRo en LaRo. Auto’s van een ton of meer. 50k voor een C5/ 75k voor een C6V6 is dan peanuts.
Aisin (onderdeel van Toyota btw) heeft die bak niet exclusief voor Citroën ontwikkeld, dus kijk met een schuin oog naar andere fabrikanten met een dergelijke behoefte.
Maar bijv de D5 is net opgeschroefd naar 420Nm en Ford levert geen V6HDi in de Mondeo. Toyota zelf heeft geen V6d. VAG bouwt de V6tdi ook alleen langs in.
Soms moet je extra kosten maken voor een bepaald topmodel, dat doet ieder autofabrikant. Als daarmee ook meer van de mindere C6 modellen of kleinere modellen van het merk worden verkocht, wordt het indirect (beperkt) terugbetaald.
Eens, maar dat is nu juist wat ik momenteel niet goed zie gebeuren bij Citroën, het merk wordt wel sterker door C4p, C5 en C6, maar echte kruisbetuiving van de successen zie ik niet. Er is geen integrale aanpak, ook de C1 en C3p hangen er maar wat bij.
Waarom geen C2/3 facelift in C4p stijl?
Waarom geen C4 facelift à la C6 danwel C5 (dat lukt zelfs Dongfeng nog met de zoveelste ZX restyle)
Waarom wordt de WRC winst niet uitgebuit om het merk een extra, sportieve, dimensie te geven?
Waar blijft start-stop? Diesel hybride?
Waarom verkoopt men zo veel minder C-Crossers dan Outlanders, Citroën heeft toch ook een briljant Dakar verleden?
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 7767
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Laten we het er op houden dat ze bij PSA geen sterren zijn in (product) marketing.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
eviltwin schreef:Eens, maar dat is nu juist wat ik momenteel niet goed zie gebeuren bij Citroën, het merk wordt wel sterker door C4p, C5 en C6, maar echte kruisbetuiving van de successen zie ik niet. Er is geen integrale aanpak, ook de C1 en C3p hangen er maar wat bij.
Waarom geen C2/3 facelift in C4p stijl?
Waarom geen C4 facelift à la C6 danwel C5 (dat lukt zelfs Dongfeng nog met de zoveelste ZX restyle)
Waarom wordt de WRC winst niet uitgebuit om het merk een extra, sportieve, dimensie te geven?
Waar blijft start-stop? Diesel hybride?
Waarom verkoopt men zo veel minder C-Crossers dan Outlanders, Citroën heeft toch ook een briljant Dakar verleden?
Bij de C4 heb ik ook eerst staan kijken wat het verschil was met de oude
Toen kwam ik erachter dat de kentekenplaat hoger zat…
C6 heeft nieuw dash nodig.
C5 kan even voorruit.
C8 is achterhaald.
C1 heeft ook al een facelift gehad? Als dat zo is een kleine.
C2 Ik denk dat ze die nog sportiever neer moeten zetten, C1 heeft al als voordeel dat die in 4 deurs leverbaar is, voor veel mensen al een rede om de C2 niet te kopen.
C3 draait ook alweer even mee
C4 Picasso deze is een groot succes denk ik
C-Crosser moet zeker Dakker in! Misschien met Carlos Saintz, die doet het nu erg goed
De Diesel hybride is elke keer maar in het nieuws, maar komt maar niet bij de dealer…
Ik vind hybride niet alles, maar qua marketing is het zeker nodig dat het er snel komt.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
C1 is een leuke kar, met idd een kleine facelift
C2 heeft net als de C3 zijn beste tijd gehad
C4 heeft een te beperkte facelift gehad. Men had beter ook een beetje aan de interieurmaterialen gewerkt, want deze lopen nu echt achter op de concurrentie. Verder een prima rijdende auto, die er langs buiten nog fris uitziet.
C4P, loopt goed, goede MPV, kan er nog even tegen
C5 is nog maar pas uit
C6 heeft idd een geheel nieuw dashboard nodig. Vanbuiten is de wagen prachtig maar vanbinnen is zeer duidelijk zichtbaar dat de ontwikkeling traag liep.
C8: heeft idd zijn beste tijd gehad, maar is toch nog altijd een van de beter rijdende MPV’s zeker met de 2.2HDI en automaat. Dit in combinatie met de zeer lage prijs maakt de wagen uiterst gunstig.
Die hybride is zeker dringend nodig. Overal komen de premies op je af als je rond de 100 gram C02 zit, wat perfect haalbaar is bij een C4 1.6HDI in hybride config.
Maar aan de andere kant is hij beter iets te laat dan te vroeg, want een wagen met erg veel nieuwe electronica die snel wordt ontwikkeld door een franse constructeur is om problemen vragen.
Tenslotte zou ik stilaan eens beginnen werken aan de prijzen bij citroen.
Deze liggen soms zo hoog (catalogusprijzen) dat ze vele poteniele klanten afschrikken. Want niet iedereen is op de hoogte van het feit dat citroen gigantische kortingen geeft.
Zo heb ik me ook laten afschrikken door de prijzen van kia en hyundai omdat ik geen gigantische kortingen verwachte.
Wat is er mis met de normale kortingen 5-10% en de catalogusprijs ook gewoon 10% naar beneden trekken.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
volgens mij heeft gewoon eea te maken met het feit dat ze niet te veel concurrend mogen zijn tov peugeot…
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
*
Is mogelijk, maar eigenlijk denk ik van niet.
Als citroen morgen een hybride systeem maakt, zal dit niet gemaakt worden door citroen zelf. Maar zal het eerder door PSA gemaakt worden.
dat zou mij toch verstandig lijken.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
picassoke schreef:Als citroen morgen een hybride systeem maakt, zal dit niet gemaakt worden door citroen zelf. Maar zal het eerder door PSA gemaakt worden.
2011…omdat PSA genaaid is door de Europese Commissie, die de Franse subsidie op het systeem heeft geblokkeerd, wordt het niet in 2010 in de C4 en 308 geintroduceerd maar later en in een duurder model (geen idee welke..C5/408?). Het ging aanvankelijk om een diesel hybride op basis van de 1.6 HDi waarin in 2007 al proefgereden kon worden als ik het me goed herinner. Als we het hebben over Europese hybrides van de komende maanden: de Mercedes S400 BlueHybrid en BMW 750Li ActiveHybrid.