Bijna alle verlichting in orde. Nog een paar kleine zaken. Het grootlicht indicatielampje is behoorlijk donker (lampje ok). Is dit normaal?
Massadraad van het hanschoenenkastje is los. Kan ik daar bijkomen? Ik kan met mijn vinger het draadje wel voelen.
Deurschakelaar bijrijderskant werkt niet. Schakelaar eruit. Draadje zit er gewoon aan. Waar komen de draadjes van deze schakelaars uit. zodat ik ze door kan meten?
Waar zit de schakelaar van de kofferbakverlichting?
Ik heb eens het indicatielampje van het grootlicht vervangen door een met meer Watt, maar dan genieten de onringende indicatielampjes er ook van, dus maar weer omgewisseld! Schijnt gewoon zo te moeten. Blauwe glaasje is erg dik en/of donker.
Ben even wezen kijken in mijn garage naar de schakelaar in de kofferbak, maar kwam tot de ontdekking dat ik een break heb, dikkienogantoe.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Ik heb vanmiddag mijn meters uit elkaar gehaald en kwam inderdaad tot de ontdekking dat er bijna geen licht door het blauwe glaasje komt. Als het zo hoort dan is het niet anders. Wat een verrassing voor je dat er opeens een break in je garage blijkt te staan. Nooit eerder op opgevallen??
Ik vond al dat zij een beetje een vreemde daklijn had…
Misschien kun je er wel een dunner glaasje of zoiets inzetten, als het toch uit elkaar is?
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Heb zojuist nog even gerommeld met de deursschakelaars. Aan de bestuurderszijde zitten er 2 draadjes aan en aan de andere (niet werkende) kant maar 1. Het draadje wat aan de bewegende pen zit ligt dus ergens in de stijl. Hoe kom ik daar bij??
Ik begrijp dat het een massa draad is die naar de lampjes lopen. Waar komen deze samen?
En weet iemand al hoe ik achter mijn handschoenenkastje kom?
Wat wil je achter je handschoenenkastje?
Het lampje dat daarin hoort kun je vinden door voorzichtig wurmend met een schroevendraaier het lampglas rechtsbovenin het kastje eruit te krijgen.
De lamp zit in de fitting die in het glaasje zit gemonteerd. Overigens, het blauwe grootlicht lampje is bij mij ook vrijwel onzichtbaar, de dashboardimmer staat bij mij ook op vollicht en dan heb je nog een zaklmap nodig om km-teller af te lezen, het lampje in het handschoenkastje heb ik ook vervangen, maar doet het na twee dagen ook al niet meer. Zit hopelijk alleen maar los, anders moet er een beter passend lampje in…...
Vergelijk de interieur verlichting maar niet met huidge maatstaven, maar bedenk ook hier dat het ontwerp al meer dan een halve eeuw oud is….
Succes met je verlichting!
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Mink schreef:(A)Heb zojuist nog even gerommeld met de deursschakelaars. Aan de bestuurderszijde zitten er 2 draadjes aan en aan de andere (niet werkende) kant maar 1. Het draadje wat aan de bewegende pen zit ligt dus ergens in de stijl. Hoe kom ik daar bij??
(B)Ik begrijp dat het een massa draad is die naar de lampjes lopen. Waar komen deze samen?
(C)En weet iemand al hoe ik achter mijn handschoenenkastje kom?
-mbv een stevig ijzer/koperdraadje (met zelf gebogen haakje) vis je dat er met een beetje geluk zo uit. lukt dat niet dan kun je overgebleven draadje als trekdraadje gebruiken richting de interieurverlichtingsschakelaar
-dit massadraadje zit ook afgetakt van de interieurverlichtingsschakelaar (zo’n 10 cm achter het dashboard)
-als je het handschoenen bakje verwijderd dmv de 2 parkers boven het bakje (zitten onder het luidspreker roostertje) zie je een moertje zitten welke wordt gebruikt als massa punt en bevestiging dashboard
vanhieruit kun je fff een nieuw kabeltje trekken tbv je verlichting richting dashboardkastje
als extra .........
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Kijk je wel uit! Achter je handschoenen vakje zit inderdaad een moer . MAARRR dat is PERMANENTE PLUS!!!
Steek je auto niet in de fik en meet of het aarde is of plus!
ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Kijk je wel uit! Achter je handschoenen vakje zit inderdaad een moer . MAARRR dat is PERMANENTE PLUS!!!
Steek je auto niet in de fik en meet of het aarde is of plus!
ops:
Ach,... als je een 2e plus draadje op je lampje aansluit zal de auto niet in de fik vliegen ............maar het lampje gaat dan niet branden en daar ging het toch om in dit draadje
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Jaja.. Je trekt een nieuw kabeltje van de permanente plus naar je lampje terwijl je denkt dat het de massa is…Je doet je dashboard kastje open…..
Het gaat ineens erg roken en stinken… Je papieren luchtslang die daar vlak in de buurt ligt vat vlam….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Jaja.. Je trekt een nieuw kabeltje van de permanente plus naar je lampje terwijl je denkt dat het de massa is…Je doet je dashboard kastje open…..
Het gaat ineens erg roken en stinken… Je papieren luchtslang die daar vlak in de buurt ligt vat vlam….
jij mag een PERMANENT PLUS draadje trekken naar mijn dashboardkastlampje ....dan haal ik de min/massa van het lampje eraf
(zitten dus nu 2 plussen op het lampje ) je bent een knappe jongen als je dat kan laten roken en/of stinken.laat staan dat die papieren luchtslang die daar vlak in de buurt ligt vlam vat….
bovedien is ook onze DS voorzien van zekeringen ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Citroen23,
Je moet ontzetten uitkijken met adviezen aan niet zo heel ervaren sleutelaars als het gaat om elektriciteit.
Je moet ze de ksot geven die een radio aanluiten via een gat in het schutbord direct op de accu met de zekering vlak bij de radio…
Verder: Ik ben inderdaad een knappe jongen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
He hallo,
Ik heb moeite om de klokkenunit van het dashboard los te krijgen.
Is toch alleen maar de 4 schroeven en dan voorzichtig eruit trekken… ?
Bij mij komt die maar half van het dashboard en kan niet zien waarom het niet verder eruit wil. Hulp svp!!
Citroen DS23 Break ‘71
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Eerst de motorkap open, dan de km/snelheidsmeterkabel losmaken en DAN PAS je dashbord proberen te demonteren
Succes,
Dago Langen.
Citroen!
Hartstikke bedankt!!
Kom nog maar net kijken, dus weet er nog vrij weinig vanaf ops:
Citroen DS23 Break ‘71
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die tellerkabel is vaak deelbaar in de buurt van de accu. gaat allemaal een stukje makkelijker .
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>