Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien verpest de ophangen ing de XM wel het veergedrag, waardoor de vergelijking niet klopt.
Maar de nieuwe C5 en C6 hebben toch een soort gelijke ophanging?
Deze zijn ook niet veel comfortabeler dan een XM?
Waarschijnlijk kan alleen de praktijk het vertellen of het echt goed werkt op een CX
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het is erg waarschijnlijk dat het goed werkt. Ten eerste heeft een CX superieure voorwielophanging. Nieuwe C5 en de C6 hebben ook double wishbone, en de C6 vind ik dan ook veren zoals het hoort op een Citroen.
De MacPherson strut op de XM, BX en Xantia is wel een beetje jammer ja, maar hydractief is niet heel gecompliceerd. Je hebt gewoon extra veercapaciteit door de centrale bol, en die extra capaciteit kan aan of uit en bij Hydractief II kunnen voor en achter onafhankelijk van elkaar schakelen, wat fijn is als je hard op een drempel afgaat, dan kan de achtervering op stug nadat de voorveringsensor de drempel heeft geregistreerd waardoor je niet met de bodem op de drempel klapt. De combinatie CX onderstel met hydractief lijkt me geweldig. Citroen was er duidelijk ook tevreden over want de tests met de CX Regamo’s hebben duidelijk geen redenen gegeven om het niet te gebruiken op de XM.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
wie of wat schakelt de hydractief aan/uit zoals jij dat wilt? ik neem aan dat die computer nog niet in open source variant verkrijgbaar is?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee, dat is eigenlijk ook nog een beetje het probleem. De regelset van hydractive II is nogal ondoorgrondelijk naar mijn mening. Hydractive I is makkelijk, als een van de sensoren iets opvangt wat boven een bepaalde waarde ligt gaat ie gewoon de centrale bol uitzetten. Alleen doet ie dat voor en achter tegelijk. Hydractive II is onafhankelijk voor en achter..
Maar goed, misschien wordt phase een dat toch gewoon met een hydractive II computer… weet het nog niet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Hoho, eerst bollen op de picasso bouwen he
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja en een ES9J4. Lever maar af . Ik heb nog wel een leen-BX voor je tot hij af is ergens in 2011..
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:tot hij af is ergens in 2011..
Optijd voor EuroCitro en ICCCR.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Rene van Maren schreef:Hoho, eerst bollen op de picasso bouwen he
Koop er ook gewoon een T2 bij
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja hij moet niet zeuren. Ik heb nog wel een leuke start Gti T2. Moet je hem gewoon om de hoek parkeren, dan merkt je vrouw er niets van .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hij doelt vast op deze:
Laat jezelf overtuigen zou ik zeggen
Je weet in elk geval waar die vandaan komt
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, gisteravond nog even zonder benzine komen te staan. Ik was mijn portefeuille in Abbenes vergeten, en was met reserve lampje aan nog even heen en weer gereden om hem te halen alvorens te tanken. Niet dus. 300m voor het benzinestation was het toch echt op. Blijkt toch dat je van die reserve van een liter of 8-9 toch maar 5 liter ofzo kan gebruiken alvorens ie niet meer aanzuigt. Maar goed, even wandelen en jerrycannetje kopen heeft het weer opgelost, maar ‘t blijft lastig.
Verder heb ik inmiddels nieuwe reactiestangen getraceerd, ze kosten wel een paar euro’s, maar ze zijn te krijgen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Kom er maar eens een rondje mee rijden .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!