Vanmorgen weer vrolijk naar mijn werk getuft in mijn 2400 GTI uit 1982 echter nu bij de afslag begon in een scherpe bocht het STOP lampje kort op te lichten….
Nu ga ik er simpel gedacht vanuit dat dit aan moet duiden dat mijn Hydraulische vloeistof peil te laag is….?
Heb ik gelijk?
Thanks voor jullie hulp!
Even je vloeistoffen peilen en datgene bijvullen wat te laag is. Waarschijnlijk staat de sensor even droog doordat het peil te laag is als je een bocht doorgaat.
Thanks, maar nu een stomme vraag…. hoe peil ik mijn hydraulische vloeistof…
En wat is de beste manier om je olie te peilen, ik meen mij te herinerren van vroeger dat de auto dan in zijn hoogste stand moest staan…?

Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Het kan ook goed zijn dat het KVS peil te laag is..
Se concentrer sur l’essentiel

Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Juist en check de CX ook even op een lekage als ze toch hoog staat, enkel kijken en er NIET ondergaan liggen.
En er zijn geen stomme vragen, je bent nooit te oud om te leren, al werkt het niet bij iedereen zo.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Kan iemand dan ook een antwoord geven?
Zet de auto in de hoogste stand en kijk op het groene reservoir (die grote groene trommel) of je parapluutje zo staat als op de foto. Zit het parapluutje onder de randen, dan mag er LHM bij, tot het parapluutje tussen de twee streepjes zit.

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
... Ik dacht altijd dat het om het onderste rondje ging!
Archi schreef:Het kan ook goed zijn dat het KVS peil te laag is..
Wat is het KVS peil??
En thanks voor de duidelijke uitleg voor het peil controleren!!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Een veel gemaakte fout. Dat onderste randje is het contact. Als dat de bodem raakt, maakt dat, dat je lampje gaat branden.
Ik heb er even eentje voor je open gemaakt, zodat je het kunt zien.

- BX 1.9 TURD, de Euro
KoelVloeiStof.
garagestmarien schreef:KoelVloeiStof.
.
haha ooeps!

- C5 2.0 Break Exclusive
Geeft niet..
Morgen weet je altijd meer dan vandaag..
(als het goed is)

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
garagestmarien schreef:Een veel gemaakte fout. Dat onderste randje is het contact. Als dat de bodem raakt, maakt dat, dat je lampje gaat branden.
Ik heb er even eentje voor je open gemaakt, zodat je het kunt zien.
Ah, bedankt. Dan moet je wel heeel weinig LHM meer hebben. Maar dan heb ik dus eigenlijk iets te veel LHM in het vat, gelukkig niet zo erg…

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
een beetje teveel is denk ik niet erg, maar ik heb een keer een kortstondige relatie gehad met een XM waar ik ietsje meer dan een beetje teveel had bijgevuld en dat gaf toch een paar vreemde reacties… (niet dat daarom de relatie is/was beëindigd, maar toch )
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- C5 2.0 Break Exclusive
25trd schreef:een beetje teveel is denk ik niet erg, maar ik heb een keer een kortstondige relatie gehad met een XM waar ik ietsje meer dan een beetje teveel had bijgevuld en dat gaf toch een paar vreemde reacties…
Stuiteren? Of was de kertsboom aan in het dash? Ik weet van de BX dat het overtollig LHM gewoon eruit wordt gekiept (geheel automatisch )

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
25trd schreef:een beetje teveel is denk ik niet erg, maar ik heb een keer een kortstondige relatie gehad met een XM waar ik ietsje meer dan een beetje teveel had bijgevuld en dat gaf toch een paar vreemde reacties… (niet dat daarom de relatie is/was beëindigd, maar toch
)
Teveel LHM pist ie uit…
Het is dus vooral zonde van je geld en het milieu
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi