Totaal aantal Berichten: 1419
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Opa wil een andere auto, maar heeft code automaat op zijn rijbewijs staan. Kom je met een sensodrive C3 daarmee weg of moet dat dan persee een volautomaat zijn?
Het verschil tussen een start&stop; ambiance senso drive en een exclusive volautomaat is 3000 euro. Verder heeft de Sensodrive een 5 bak wat meer de voorkeur heeft.
Weet iemand dit, is er een lijst van het CBR ofzow waar geschikte auto’s opstaan?
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Wat ik zo een beetje rondlees op het net en in verschillende verkoopsites is dat alle auto’s die niet beschikken over een koppelingspedaal gereden mogen worden met een automaten-rijbewijs.
Ik weet het dus niet 100% zeker, maar dat is wat ik op verscheidene plaatsen lees.
Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
In Belgiê worden dergelijke auto’s gezien als automatische versnellingsbakken en mogen dus gereden worden met dergelijk rijbewijs. Ik vermoed dat dit zo wel Europees zal bepaald zijn en buh jullie ook zal mogen aangezien het Europees rijbewijs al een ganse tijd in voege is.
mvg
Totaal aantal Berichten: 7581
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De auto is te rijden zonder zelf te schakelen, toch? Dus is het een automaat. Dat je wel zelf de schakelmomenten kunt bepalen doet daar niets aan af, dat kan met de meeste automaten (DAF en alle vervolgen daarop uitgezonderd).
In elk geval was ook in Nederland het altijd zo dat het ontbreken van een koppelingspedaal reden was om met een ‘automaat-rijbewijs’ te mogen rijden. Zoals met halfautomatische Simca 1000’s en 1100’s en Kevertjes, om eens een ander voorbeeld te geven dan de DS en de GS.
Totaal aantal Berichten: 1419
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Tnxz voor de reacties!
We zijn met een C3 senso weeste rijden en dat rijdt heel goed. Opa is er een soort van weg van
Als we meer weten laat ik het weten!