Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
djmoqua schreef:Het lijkt mij ook het mooist als het helemaal strak is ja! Maar:
1. Wat kost een spuitbus kunststofprimer?
2. Wat kost een zwikkie spuitplamuur?
3. Moet ik dan eerst primeren en dan plamuren, of andersom? En blijft die plamuur wel zitten op het plastic?Het is wel mijn bedoeling om inderdaad alle kunststofdelen dan aan te pakken, dus ook de stootstrips worden dan glad.
Eerst goed schoon en vetvrij maken, dan kunststofprimer, en dan een paar lagen spuitplamuur. En dan schuren (nat ging het mooist vond ik) tot je een ons weegt, of nee, tot het strak is…
Plaatje van mijn bumper:
De prijs van spuitbussen verschilt nogal per winkel, ik haal alles bij GEA automaterialen (eigenlijk een groothandel) in Emmen, en die is zeker niet duur.
Als je ervanuitgaat dat een spuitbus gemiddeld een tientje kost zit je wel veilig. Zal je bij elkaar dus nog geen honderd euro gaan kosten…
Vorige week maar even de schorsing verlengd. Jeroen vertelde me dat hij al druk aan het schuren is. Eens kijken of ik begin volgend jaar weer eens langs kan rijden daar.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Gisteren op de terugweg uit Berlikum nog even langs Heerhugowaard gereden om deze jongens af te leveren.
Originele Visa Morettes.
En gisteren ook even de C15 GV van Joost mogen bekijken en berijden. Die voorbumper is echt superstrak!!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Super die Morettes! Zoals gezegd koop ik graag een setje van die kappen van je als je ze gaat nagieten.
In het draadje van Dappie heb ik gelezen dat er ook een smallere grille bijhoort, maar misschien kun je ‘m ook een beetje inkorten.
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet, die lampies.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
garagestmarien schreef:Ik ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet, die lampies.
Ik denk zelfs op een C15 (GV?) nog wel stoer! Op een Cabrio helemaal
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Ik wil ze op de GV hebben met dubbele Xenon….
C15GrandVolume schreef:Super die Morettes! Zoals gezegd koop ik graag een setje van die kappen van je als je ze gaat nagieten.
In het draadje van Dappie heb ik gelezen dat er ook een smallere grille bijhoort, maar misschien kun je ‘m ook een beetje inkorten.
Klopt, er schijnen 2 soorten Visa Morettes te zijn; voor de Chrono en voor de GTi. Ik heb overigens nog wel een “smalle grill” liggen, maar volgens mij ben jij ook wel handig genoeg om het zelf allemaal passend te maken.
Volgens Jeroen moet ik overigens wel voor 1 kant op zoek naar nieuwe lenzen, omdat ze volgens hem een verstrooid lichtbeeld gaan geven. Dat wordt dus gewoon zoeken naar 2 nieuwe sets, dan zijn ze in ieder geval hetzelfde.
Ik weiger er overigens Xenon in te zetten. Ik heb altijd geroepen dat ik een gloeiende VLEESCHhekel aan die bende heb, dus zet ik het er zelf niet in. Wel leuk om te kijken of er een setje dubbele ‘angel eyes’ in kan.
En dat ze stoer gaan staan: waarom denk je dat ik ze gekocht heb!
Nu nog even uitvogelen hoe je die dingen makkelijk na kan maken. Ik moet toch eens een keer mallen leren maken, er is namelijk een hoop leuk spul vergaren op die manier (als in: je koopt dat onderdeel niet, maar je leent het en maakt er een mal van, zodat anderen er ook nog eens iets aan kunnen hebben).
Project Cabrio
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
De xenon moet wel een goed lichtbeeld geven, anders is het inderdaad erg aso. Maar er zijn dus 2 soorten? Als er maar BMW E30 koplampen in die kappen passen is het geen probleem, daar is nog prima aan te komen…
C15GrandVolume schreef:De xenon moet wel een goed lichtbeeld geven, anders is het inderdaad erg aso. Maar er zijn dus 2 soorten? Als er maar BMW E30 koplampen in die kappen passen is het geen probleem, daar is nog prima aan te komen…
Ja, de lampjes zelf zijn hetzelfde naar ik heb begrepen, alleen de behuizing is licht verschillend. Volgens Jeroen past dat allemaal van geen kant met elkaar, maar ik heb daar een hard hoofd in.
BMW E30 zeg je? Mooi, weet ik ook waar ik naar moet gaan zoeken.
Ben alleen vergeten de diameter even op te nemen. ops:
Project Cabrio
E30 past prima.
Heb ik er ook in zitten.
Het is natuurlijk geen plug & play.
Er zit namelijk een behoorlijke toeter achter die lens lamp
Dus een beetje customizing is wel nodig!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Of anders neem je toch standaard reflectoren met H4 of H1?
Die zijn 5 3/4 inch. Dat is een standaardmaat.
Kosten ook maar een paar euri per stuk
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
BasisBIX schreef:Of anders neem je toch standaard reflectoren met H4 of H1?
Die zijn 5 3/4 inch. Dat is een standaardmaat.Kosten ook maar een paar euri per stuk
Er zit al H4 in, als het goed is. De reflectoren die er nu in zitten zijn van Bosch. Gelukkig ben ik geen fabrieksoriginaliteitsfreak, dus iets anders dat past, vind ik ook goed, als het maar wel symmetrisch is (ofwel: links er rechts moet hetzelfde zijn).
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
garagestmarien schreef:7 ” te groot?
Anders moet je even snel zijn.
Volgens mij wel. Wat ik van Dappieman begrijp, is dat het 5 3/4” is.
Project Cabrio