1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Emissie storing C5ph2 V6
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 12 januari 2009 01:52 PM

Zondag onderweg opeens een erg trillende motor en even later het storingslampje en de melding storign emissie!

Gelukkig op 5 poten thuis gekomen (waren net onderweg) en vervolgens af laten slepen door de dealer assistance.  Vermoedelijke oorzaak : Bobine gesneuveld.

Dit lees je vaker bij de C5 ph1, maar volgens mij ben ik degene met de twijfelachtige eer als eerste dit met een ph2 te hebben. Dacht dat de phase 2 V6en niet meer aan dit euvel leden. Helaas weer een illusie armer.

Gelukkig wel garantie, maar toch weer erg vervelend. Dit loopt overigens via dealermobiel, een bovag service voor auto’s die uit de fabrieksgarantie zijn. Auto wordt naar dichtsbijzijnde merkdealer afgesleept en die repareert. Rekening gaat via de “Bovemij”, dus geen gezeur dat je “eigen” dealer alleen de garantie geeft. Dat is dan wel weer positief.

Enfin auto staat nu bij het Motorhusi in den Haag en die zullen zo wel diagnose stellen. Hoop dat ze hem snel weer gefixt hebben.  Als het inderdaad alleen een bobine is moet dat lukken….

Dit is mijn derde C5 en ook de derde die afgesleept is. Grrrr

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2009 08:11 PM
  [ # 1 ]

Controleer als die bobijn vervangen is of het inderdaad wel de laatste(gemodificeerde) versie is…

En idd, een C5 moet je echt niet kopen voor de betrouwbaarheid spijtiggenoeg…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 januari 2009 08:51 PM
  [ # 2 ]

*
De HDI’s doen het toch vrij goed dacht ik.
Ik ken iemand die met zijn C5 2.2 HDI al rond voorbij de 300.000km zit zonder problemen.
(heeft nu een nieuwe C5 2.2 HDI gekocht)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2009 08:56 PM
  [ # 3 ]

Het tijdperk van de betrouwbare diesel is spijtiggenoeg al lang gedaan.
Ik heb liever kosten aan men V6 je dan aan de C8 HDi van men moeder, vervang daar maar eens een serietje injectoren en een Hogedrukpomp…

Betrouwbaarheid heeft natuurlijk ook te maken met… dat het Frans is Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 januari 2009 09:35 PM
  [ # 4 ]

*

Frans is natuurlijk niet het beste land als je geen problemen wil.
Maar toyota heeft met de vorige avensis toch ook een ferme stap achteruit gezet.
En om nu te zeggen dat vw en audi probleemloos zijn?
Een franse auto is eigenlijk best betrouwbaar zolang je hem het 1e jaar dat hij uitkomt maar niet koopt.
Zeker als er veel nieuwe technieken inzitten blijf je er beter even af.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2009 09:51 PM
  [ # 5 ]

Ik zeg zeker niet dat andere merken het niet hebben, maar bij de Fransen is het veelal door domheid en ondoordachtheid (sorry maar het is zo Laughing )

En idd, koop pas na 3 jaar een nieuw model, of lease er 1, dan heb je meer zekerheid Cool

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 12 januari 2009 10:10 PM
  [ # 6 ]
Citroenbx schreef:

En idd, een C5 moet je echt niet kopen voor de betrouwbaarheid spijtiggenoeg…

geen klachten hier van de c5… Wink

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2009 10:14 PM
  [ # 7 ]

Unmistakably German…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 12 januari 2009 10:15 PM
  [ # 8 ]

ook de ph2 die ik bijna 4 jaar heb gehad… Wink

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2009 10:16 PM
  [ # 9 ]

maar dat is, zoals hiervoor getypt, niet meer één van de eerste, en dat moet je hebben

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 12 januari 2009 10:19 PM
  [ # 10 ]

die van mij wel, dat was een van de eerste ph2 1.6 hdi…
gebouwd aug 2004 geleverd jan 2005
dus het was een hele vroege…

en die van menno een van de eerste 2001 die doet het ook al dik 3 ton voortreffelijk…

de c5 heeft een slechtere naam dan ie verdiend.. Wink

Profiel  
 
Gepost: 12 januari 2009 10:22 PM
  [ # 11 ]

Jazeker, maar de C5 zelf was toen al 4 jaar oud, de grote basis is onverander gebleven, Citroën leert toch nog uit het verleden Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 13 januari 2009 01:31 AM
  [ # 12 ]

Om even terug te komen op de bobines, ja ook op de C5 ph2 V6 en zelfs C6 V6 en C8 V6 gebeurt dat de bobines stuk gaan Sad .

De bobines van de voorste cilinderbank zijn goed te vervangen, van de achterste cilinderbank moet echter het inlaatspruitstuk eerst weggehaald worden. Dit geldt ook als alleen de bougies vervangen moeten worden.

Vanaf ongeveer 2000 was PSA heel erg gemotiveerd om op alle onderdelen te bezuinigen met als gevolg ranzige onderdelen en dito afwerking Crying or Very sad .

Vanaf de C4 Picasso en ook de C5-3 zie ik gelukkig een grote ommekeer in kwaliteit Very Happy .

Als er mensen zijn die tevreden zijn over hun C5 is dat alleen maar goed Wink , maar PSA heeft wel veel klanten verloren met voornamelijk de C5 ph1 en C8.
Dit was ook de reden om de introductie van de C6 uit te stellen en hierdoor verouderd was toen die uitkwam.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 13 januari 2009 08:44 PM
  [ # 13 ]
Citrophile schreef:

Als er mensen zijn die tevreden zijn over hun C5 is dat alleen maar goed Wink , maar PSA heeft wel veel klanten verloren met voornamelijk de C5 ph1 en C8.
.

mijn mening is dat citroen vooral klanten verliest door starheid qua garantie naar klanten en door onkunde van veel dealers waardoor klanten uit wanhoop elders gaan… Confused

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 13 januari 2009 09:01 PM
  [ # 14 ]
ronama schreef:
Citrophile schreef:

Als er mensen zijn die tevreden zijn over hun C5 is dat alleen maar goed Wink , maar PSA heeft wel veel klanten verloren met voornamelijk de C5 ph1 en C8.
.

mijn mening is dat citroen vooral klanten verliest door starheid qua garantie naar klanten en door onkunde van veel dealers waardoor klanten uit wanhoop elders gaan… Confused

Volledig juist.. overlaatst vroeg ik aan een citroen-dealer of je veel verschil voelt tss de C5 en de C6 door de amvar.. Die bekeek mij alsof ik iets Chinees vroeg.

Maarja.. wat doen we eraan? strenger reglementeren?

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 13 januari 2009 09:45 PM
  [ # 15 ]
ronama schreef:
Citrophile schreef:

Als er mensen zijn die tevreden zijn over hun C5 is dat alleen maar goed Wink , maar PSA heeft wel veel klanten verloren met voornamelijk de C5 ph1 en C8.
.

mijn mening is dat citroen vooral klanten verliest door starheid qua garantie naar klanten en door onkunde van veel dealers waardoor klanten uit wanhoop elders gaan… Confused

200% gelijk, ik spreek uit ervaring. Citroen is prima maar de miserie die bij mij maar niet opgelost raakt.
Men vader is er ook kwaad voor, hij zegt 1 citroen en noiit geen meer.
Problemen blijven duren raken niet opgelost omdat men niet verder wil gaan met te zoeken en vervangen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook