Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Is het al bekend wat de problemen waren met de huidige pakking?
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:Is het al bekend wat de problemen waren met de huidige pakking?
nee, we zijn nog niet verder gegaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
yuri, en lekt je sm nog ?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou, de Sm is dus weer thuis. Hulde voor Walter en z’n echtgenoot die haar vrijdagavond hebben thuisgebracht.
Helaas heeft Walter, nadat de auto eerst bij hem wél flink lekte, geen lekkage meer kunnen vinden. Alleen de radiateurdop was flink brak, dus daar zit nu een nieuwe op. Afgelopen weekend zo’n 250 km gereden, steeds zonder lekkage van welk onderdeel dan ook
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Toch gek. Ik houd niet zo van die karaktertrekjes. Van die dingen die zichzelf oplossen. Die dop zit toch ergens anders dan de pomp.
Tja, het kan zijn dat doordat met de nieuwe dop wat meer drukopbouw ontstond de pakking goed op zijn plek gedrukt is en nu dus wel dicht zit.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wat voor een dop zit er nu op? Welke druk?Minder vermoed ik?
Ik begreep van Yuri dat er een dop op gekomen was met een wat hogere druk.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er is een dop op gegaan met een druk van 500mbar. Die hoort er ook op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
garagestmarien schreef:Toch gek. Ik houd niet zo van die karaktertrekjes. Van die dingen die zichzelf oplossen. Die dop zit toch ergens anders dan de pomp.
Hmmm vieze toyotarijdster. Alle citroens hebben dat natuurlijk.
Maar Yuri, het ding ging dus gewoon koken omdat de druk niet hoog genoeg kon oplopen?
Wel mooi dat het daarmee opgelost is. Doet de reputatie van de SM alleen geen eer aan, je zou toch willen dat minimaal de motor er nog drie keer uit moest, dan was alles weer zoals het hoort .
Maar goed, mooi zo.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Er is een dop op gegaan met een druk van 500mbar. Die hoort er ook op.
Die vorige was maar 280mbar zeker?
Hmm,moet ik bij mij ook is naar kijken voor die vervangen word.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:garagestmarien schreef:Toch gek. Ik houd niet zo van die karaktertrekjes. Van die dingen die zichzelf oplossen. Die dop zit toch ergens anders dan de pomp.
Hmmm vieze toyotarijdster. Alle citroens hebben dat natuurlijk.
Maar Yuri, het ding ging dus gewoon koken omdat de druk niet hoog genoeg kon oplopen?
Wel mooi dat het daarmee opgelost is. Doet de reputatie van de SM alleen geen eer aan, je zou toch willen dat minimaal de motor er nog drie keer uit moest, dan was alles weer zoals het hoort .
Maar goed, mooi zo.
Nou, koken deed ie niet. Gelukkig niet Maar nee, gewoon lekken. Ordinair lekken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zit die Amerikaanse pakking er nu in? Was de oude beschadigd??
Waar vind je die doppen nog,Yuri?
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Bij de skoda dealert.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hij kan toch alleen maar gaan lekken als ie gaat koken?
Gesloten systeem, temperatuur gaat omhoog, druk stijgt, zolang de druk kan stijgen kan ie niet gaan koken, zodra de druk bij de ventielwaarde van de oude dop komt, gaat ie open, als de temperatuur dan hoog genoeg is om bij de openingsdruk van de oude dop te koken, gaat ie dat doen, en allemaal vloeistof er uit mikken. Dat is ook de enige verklaring voor het soms wel/soms niet lekken via de dop. Misschien was de dop ook gewoon oud en opende sneller dan de aangegeven openingsdruk.
Andere dop met hogere druk, en lekt niet, in dat geval wordt er niet genoeg warmte afgegeven (of snel genoeg afgevoerd) door de motor om het kookpunt @ +500mbar te bereiken (dat zou iets van 125 celsius moeten zijn), en functioneert alles zoals het systeem ontworpen is.
Lekte de auto eigenlijk KVS voor de hele motor ingreep?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!