zit er binnenin niet een “lepeltje” (citaat Pascal), dat het juiste vloeistofniveau aangeeft? (Kan me even geen rode merkjes voor de geest halen ...)
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
Tinfoil schreef:zit er binnenin niet een “lepeltje” (citaat Pascal), dat het juiste vloeistofniveau aangeeft? (Kan me even geen rode merkjes voor de geest halen ...)
Daar zit inderdaad een soort lepeltje of spateltje. (heb goed bestudeerd)
Ik heb wel een lampje nodig om fatsoenlijk in de kleine vulopening te kijken.
De overloop komt weer uit op een klein potje. Zit daar een verklikker o.i.d. in?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
garagestmarien schreef:Een veel gemaakte fout. Dat onderste randje is het contact. Als dat de bodem raakt, maakt dat, dat je lampje gaat branden.
Ik heb er even eentje voor je open gemaakt, zodat je het kunt zien.
Voor de XM zijn er instructieboekjes die het parapluutje tussen de rode streepjes laten zien en er zijn boekjes die het onderste schijfje aangeven als niveau-indicator. Ook op het forum zijn de meningen verdeeld. Nu weet ik eindelijk zeker wat het moet zijn, thnx!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Sable Doré schreef:Tinfoil schreef:zit er binnenin niet een “lepeltje” (citaat Pascal), dat het juiste vloeistofniveau aangeeft? (Kan me even geen rode merkjes voor de geest halen ...)
Daar zit inderdaad een soort lepeltje of spateltje. (heb goed bestudeerd)
![]()
Ik heb wel een lampje nodig om fatsoenlijk in de kleine vulopening te kijken.
De overloop komt weer uit op een klein potje. Zit daar een verklikker o.i.d. in?
Dat zwarte potje? Dat is een ontluchtingspotje, dat op de later types is toegepast. ( Geloof ik.)
goed….. gisteravond lang met mijn vriendin gekletst en zij is de CX meer dan zat en wil een “normale” auto….
Ze heeft mij kunnen overtuigen dus vandaar dat de CX vanaf vandaag te koop is
http://link.marktplaats.nl/221116926
Misschien iemand hier interesse….?

- BX 1.9 TURD, de Euro
Jammer voor je.
Daar ga je spijt van krijgen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
garagestmarien schreef:Jammer voor je.
ja en niet leuk….
Punt is dat zij niet in deze auto durft te rijden door de gebruiksaanwijzingen en formaat…. + dat zij de financien beheert en het allemaal niet zo grappig meer vindt…..

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Pimmus schreef:garagestmarien schreef:Jammer voor je.
ja en niet leuk….
Punt is dat zij niet in deze auto durft te rijden door de gebruiksaanwijzingen en formaat…. + dat zij de financien beheert en het allemaal niet zo grappig meer vindt…..
Niet durven rijden…... hmmm mijn vrouw laat zich altijd lekker rijden, ze gaat nog net niet achterin zitten met een hoedje op
Mijn dame heeft ook haar gebruiksaanwijzing, mijn vrouw ook…... zoek de verschillen…....
Allemaal heel jammer voor. Sterkte!!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Zoveel groter dan een ‘gewone’ auto is een CX toch niet?
Nou ja, ik ben dan ook echt geen doorsnee vrouw, het blijkt elke keer weer.

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Als je het geld hebt, hou de CX en koop een normaal blikje voor je vriendin. Als je het geld niet hebt, kun je de CX maar beter meteen wegdoen.
Haha nee, zoveel GROTER is het ook niet….
Maar het rijdt wel allemaal net even wat anders dan een “gewone” auto…
Tja, kijk als ik een schuur had waar ik mijn CX kon stallen en handig genoeg was om alles zelf te doen en lekker van kan genieten als tweede auto zou ik haar nooit weg doen maar helaas woon ik op Rotterdam Zuid en staat ze langs een drukke weg en is ze mijn enigste vervoersmiddel…

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik vraag me ‘en passant’ nog even af wat je bedoelt met een “gewone” auto…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- BX 1.9 TURD, de Euro
Geen HP? Geen Diravi? Geen gebruiksaanwijzing?
25trd schreef:Ik vraag me ‘en passant’ nog even af wat je bedoelt met een “gewone” auto…
een golf…. haha
Nee maar neem aan dat iedereen hier heel goed begrijpt wat ik bedoel…!
LHM Vloeistof bijgevuld, was aan de lage kant…..
Koelvloeistof weer gecontroleerd, zelfde niveau als gisteren, toch alweer 200km gereden sinds gisteren.