Nu het terug aan het dooien is en we regelmatig onze voorruit moeten sproeien, is het reservoir van de ruitenwisservloeistof leeg geraakt.
Ik heb het al terug gevuld met speciale antivries ruitenwisservloeistof, maar de sproeiers willen niet meer werken.
Ik vermoed dat er ergens lucht in de pomp zit die de vloeistof door de sproeiers doet spuiten.
Heeft er iemand enig idee hoe ik de sproeiers terug aan het werk krijg, hoe ik de pomp eventueel kan ontluchten?
Het gaat over een C3 1.6 HDi fase 2.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
valt niks aan te ontluchten, als het pompje draait en hij zit vol gewoon 5 seconden spuiten (echt niet langer) half min wachten een weer ff komt er nog niks uit zal er wel vuil inzitten
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Is het ruitewisserpompje wel te horen tijdens de bediening? Zo niet dan is het pompje stuk.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Binnen in de C3 is de pomp niet te horen. Toen ik het reservoir bijvulde en nakeek was ik spijtig genoeg alleen thuis ...
Donderdag ga ik het probleem voorleggen aan de garage.
Hopelijk vallen de vermoedelijke kosten binnen de (verlengde) garantie van de C3.
In ieder geval al bedankt voor jullie reacties.
Ik hou jullie op de hoogte.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Waarschijnlijk is het pompje stuk als er geen geluid te horen is. Ik neem aan dat je het getest hebt tijdens het lopen van de motor, igv ingeschakelde ecomodus werkt er geen elektrische apparatuur. Dit weet je vast wel, maar toch voor de zekerheid .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Misschien een open deur, maar wellicht is er een zekeringkje gesprongen ?
Ik heb het niet alleen getest met de motor af, maar ook met de motor aan en tijdens het rijden, ... de ruitenwissers deden het telkens wel, maar van het sproeien kwam niet veel in huis ...
Bestaat er een mogelijkheid dat de pomp stuk geraakt is door de negatieve temperaturen?
Voor ik naar de garage ga zal ik zeker de zekeringen eens nakijken.
GuVe schreef:
Bestaat er een mogelijkheid dat de pomp stuk geraakt is door de negatieve temperaturen?
wij Hollanders vinden het vaak heel positief dat de temperatuur onder nul zit
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)