Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
naar aanleiding van dit topic toch maar even poll geopend
ben benieuwd naar de reacties
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Vind ze allebei prachtig, de rvs bumpers ed van de type 1 en het interieur van de type 2.
Geen echte winnaar dus voor mij, doe ze alle 2 maar.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Je kunt ook nog verder differentieren naar smalspoor, met of zonder strips zoals Opron hem ooit heeft bedoeld, enz
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ernst23 schreef:Je kunt ook nog verder differentieren naar smalspoor, met of zonder strips zoals Opron hem ooit heeft bedoeld, enz
ik heb er aan zitten denk om smallspoor ertussen te zetten, maar ik wou het simpel houden
en anders kan je het hier gewoon even posten wat je precies vind natuurlijk
Ik kies voor type 1. En daarbij geldt voor mij…hoe vroeger hoe beter. RVS bumpers,het typische dashboard..echt om te smullen. Nou ja… Need I say more :
[/url]
Maar een mooie type 2 zou mij ook niet onberoerd laten. Een type 2 als dagelijkse rijder en een type 1 om te vertroetelen.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
En ja hoor, ook ik ga voor de serie 1. En dan net als mijn Snoekenvoorliefde (kale ID), gewoon een simpele standaard CX 20. Ik hoef geen Pallas of GTi-toeters en bellen, hoewel ik ze wel heel erg tof vind. Maar ik kijk onbewust ook direct naar de eh, exploiteerbaarheid, als ik er zelf een zou hebben (en dan moet ik misschien juist weer voor een serie 2 kiezen, damn, het valt niet mee. Blij toe dat Citroën geen auto’s meer maakt die op het gevoel werken )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
ik kan niet kiezen rij zelf in een smalspoor maar vind alle cxén mooi
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Wat is er nou weer anders aan een smalspoor? ops:
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Waarom kiezen tussen twee mooie vrouwen…
Thank you for driving my wife
ernst schreef:Waarom kiezen tussen twee mooie vrouwen…
Jij laat zer liever beide schieten?
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Bassman schreef:En ja hoor, ook ik ga voor de serie 1. En dan net als mijn Snoekenvoorliefde (kale ID), gewoon een simpele standaard CX 20.
Helemaal mee eens, hoe simpeler hoe mooier. Zonder strips, zoals Opron het bedoeld heeft. Dat fraaie dashboard, die heerlijke Diravi stuurbekrachtiging, de machtige wegligging, de zalig zachte zetels. Hmm, ik heb al tijden niet meer in een CX gereden (ergens in 1984 voor de laatste keer), maar het gevoel komt in één keer boven. Heeft iemand nog een goede serie I te koop??
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Zojuist nog een schitterende type 1 break gezien, metallic licht groen….
Waar zijn de kwijl smilies hier?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
cx serie ?
Ze hebben allebei hun charme’s,ik vind de oer cx’en een beetje te gedateerd.
Ik vind dat een cx diravie moet hebben en een 5-bak,is eigentlijk ook een stuk confort.In mijn geval zou ik voor een tussenmodel gti turbo gaan.
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Simpele Ziel schreef:Wat is er nou weer anders aan een smalspoor? ops:
De “smalspoor CX” is van voor medio 1981(ik dacht juli 1981). Halverwege 1981 heeft Citroën een grotere spoorbreedte toegepast op de CX. Vanaf 1982 heeft de CX ook bredere spatschermen vóór. Dit is om de montage van TRX-banden mogelijk te maken. Let wel dat een CX met smallere spatschermen dus niet altijd een “smalspoor-CX” is.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik ga absoluut voor de eerste serie; het chrome, het klokkenspel…. zucht….
Niet dat ik de tweede serie niet kan waarderen, maar het is minder mijn smaak. Het zelfde geldt eigenlijk voor de GS en de GSA waarvan ik de laatste ook absoluut minder mooi vind.
Maar het is niet uitgesloten dat ik er eentje zal rijden in de toekomst hoor!
M&M schreef:Alle CX ‘en zijn fraai mijn inziens , maar ik ga voor de 2’de serie .... en dan het liefste een Zwarte ( of zilveren ) GTi Turbo II
sluit ik me graag bij aan serie 1 is mooi ook ik ga voor serie twee scheelt een hoop roest ach beide series hebben hun charme