LHM vat
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 12 januari 2009 06:51 PM

Hallo mensen.

Ik heb een vraag over de hydrauliek van de snoek. Ik heb onlangs het vloeistof nivo gecontroleerd. En daarbij met draaiende motor de dop van het vat gehaald. En ik zag in het vat een een contineu stroom olie naar beneden komen. Via een retoer leiding denk ik. Heb ik dan last van een interne lekage?? of hoort dit zo. De auto zakt niet snel door de veeren.Duurt wel een uur voordat je ziet dat hij iets gezakt is. Maar als ik ook maar even stuur Dan slaat de pomp wel aan. Verder slaat de pomp heel even aan om de minuut. en op warme dagen is de tussen pauze soms wel 15 seconden.
Ik heb al een lange tijd het vermoeden Dat het stuurhuis niet goed is. In hoevere is het stuurhuis gescheiden van het remsysteem en veersysteem.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2975
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 januari 2009 09:20 PM
  [ # 1 ]

Re: LHM vat

patri schreef:

Hallo mensen.

Ik heb een vraag over de hydrauliek van de snoek. Ik heb onlangs het vloeistof nivo gecontroleerd. En daarbij met draaiende motor de dop van het vat gehaald. En ik zag in het vat een een contineu stroom olie naar beneden komen. Via een retoer leiding denk ik. Heb ik dan last van een interne lekage?? of hoort dit zo. De auto zakt niet snel door de veeren.Duurt wel een uur voordat je ziet dat hij iets gezakt is. Maar als ik ook maar even stuur Dan slaat de pomp wel aan. Verder slaat de pomp heel even aan om de minuut. en op warme dagen is de tussen pauze soms wel 15 seconden.
Ik heb al een lange tijd het vermoeden Dat het stuurhuis niet goed is. In hoevere is het stuurhuis gescheiden van het remsysteem en veersysteem.

Er hoort altijd een flinke retour stroom LHM van de drukregelaar te komen via de zgn treiter slang. Met een spiegeltje etc kan je er achter komen welke retour leiding in het vat veel LHM geeft.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
patri
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-04-2005

Gepost: 13 januari 2009 01:00 AM
  [ # 2 ]

Thanks voor je antwoord egbert. Met het spiegeltje is inderdaad een goede truc om te proberen. Ik zag me al alle retour leidingen los halen van het vat.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 januari 2009 01:09 AM
  [ # 3 ]

Nadeel van de “spiegel”-methode: sommige retouren komen onder het vloeistofpeil uit.
Misschien heb je ook iets aan het plaatje dat je vindt op
deze link en dan pagina 14 van 74

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 januari 2009 11:32 AM
  [ # 4 ]

Als je pomp ‘aanslaat’ moet het straaltje even ophouden. Gebeurt dat niet dan is de ontluchtingschroef niet helemaal dicht!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook