1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
2.0 16v AX?
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 13 januari 2009 01:31 PM

een vriend van me heeft een opel corsa waar hij het 2.0 16v blok van een opel calibra in heeft gelegd, de motorsteunen komen exact overeen dus kan het blok er zo in.
is dit met een AX ook mogelijk aangezien ik opzoek ben naar een vervanger voor de BX en ik liever gewoon citroën blijf rijden.

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 13 januari 2009 01:38 PM
  [ # 1 ]

Bij opel gaat dit idd maar bij ax kun je dit vergeten.
Er was toen der tijd niet eens ruimte om de xud7 erin te leggen, laat staan een 2 liter. Max haalbare ? ik denk een 16 16v

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 januari 2009 01:38 PM
  [ # 2 ]

om heel kort te zijn.

NEE Laughing

De ophanging van een Ax is namelijk TU.
Wat wel gelijk past is een saxo 1.6 16V met 120 pk, en daar een turbo bij op zit je ook aan de 160 pk.

Je kan wel experimenteren met een XU blok in een AX maar dan moet je veel pas maken etc…

Volgens mij is het bij een visa makkelijker Rolling Eyes

Maar waarom geen Bx GTI… is toch ook leuk?

edit:
Als je iets kleins en snels wilt…. 205 V6

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 januari 2009 01:57 PM
  [ # 3 ]

Toch zou het wel erg bruut zijn om een RFS blokje in een AX te hebben Laughing
Snij gewoon de neus van je TGI af en plak die aan een AX, dan klopt het wel qua motorsteunen en ruimte.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 13 januari 2009 02:08 PM
  [ # 4 ]

Pak dan een zx neus, daar zijn er nog genoeg van Wink

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 januari 2009 02:16 PM
  [ # 5 ]

Ax neus verbouwen (Bx 4tc idee)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 13 januari 2009 02:28 PM
  [ # 6 ]

Schuif een neus van een ZX in de kofferbak van de AX… Beetje uitbouwen achter maar dan heb je ook wat.

Er is een polo met een audi V8 motor in de kofferbak. Wel even google losgelaten, maar alles eromtrent lijkt dood link

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 januari 2009 02:29 PM
  [ # 7 ]
michel-16v schreef:

Bij opel gaat dit idd maar bij ax kun je dit vergeten.
Er was toen der tijd niet eens ruimte om de xud7 erin te leggen, laat staan een 2 liter. Max haalbare ? ik denk een 16 16v

waar kwam je toen te kort dan?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 januari 2009 02:31 PM
  [ # 8 ]

in de kofferbak is ook een optie inderdaad. kijk naar de clio V6 Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 13 januari 2009 02:37 PM
  [ # 9 ]

Een TCT blokje in de kofferbak van AX….

Grote intercooler, beetje met turbo spelen… 300pk in de kofferbak…

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 januari 2009 02:42 PM
  [ # 10 ]
GoodOldDiesel schreef:

Een TCT blokje in de kofferbak van AX….

Grote intercooler, beetje met turbo spelen… 300pk in de kofferbak…

Voor voorin een blok beton, anders stijgt hij op Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 13 januari 2009 03:13 PM
  [ # 11 ]
McDean schreef:
michel-16v schreef:

Bij opel gaat dit idd maar bij ax kun je dit vergeten.
Er was toen der tijd niet eens ruimte om de xud7 erin te leggen, laat staan een 2 liter. Max haalbare ? ik denk een 16 16v

waar kwam je toen te kort dan?

Bij de ontwikkeling van de ax diesel bedoelde ik hiermee. Daarom hebben ze toen de TUD ontwikkeld.

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Rooney
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 13 januari 2009 03:31 PM
  [ # 12 ]

De TU5J4 1.6 16v, uit een saxo of 106 is het maximale wat met een paar aanpassingen past. De rechtermotorsteun moet je aanpassen. Of je maakt een kleine inkeping in je AX steun of je last stuk carroserie van een 16v auto in je AX dan past de motorsteun die bij je 16v blokje zit. Laatste optie is in mijn ogen de beste optie.

Ben er zelf ook mee bezig. Goed uitlaat syteem, inlaat syteem + catcams nokkenassen (708’s) en laten chippen verwacht ik tussen de 150 en 160 pk te halen.

Verder las ik bepaalde delen van de carroserie door vanwege de stevigheid. Ik heb trouwens een AX GTI waar al een rolkooi in zit. Ps. veel vermogen is leuk maar denk ook aan je remmen en veiligheid Wink

suc6, zulk soort projecten zijn altijd mooi om te volgen Very Happy

AX Soupapes 16 cool smirk 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 13 januari 2009 03:35 PM
  [ # 13 ]
michel-16v schreef:
McDean schreef:
michel-16v schreef:

Bij opel gaat dit idd maar bij ax kun je dit vergeten.
Er was toen der tijd niet eens ruimte om de xud7 erin te leggen, laat staan een 2 liter. Max haalbare ? ik denk een 16 16v

waar kwam je toen te kort dan?

Bij de ontwikkeling van de ax diesel bedoelde ik hiermee. Daarom hebben ze toen de TUD ontwikkeld.

aah ok…

noujah met een beetje bakwerk mischien wel mogelijk…

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 13 januari 2009 05:40 PM
  [ # 14 ]

Niks is onmogelijk lijkt me. Het is alleen het doorzettingsvermogen dat je moet hebben en de handigheid en eventueel het finaciele om zoiets te bouwen.

Zoals Rooney ook schreef moet je natuurlijk wel letten op je veiligheid. Een snelle motor is leuk, maar met standaard AX-remmerij levensgevaarlijk.

Voor een 1.6 16v uit een Saxo/P106 zijn Turbokitjes leverbaar en schijnen makkelijk te monteren te zijn.


Hoezo wil je je BX eigenlijn nu al weer wegdoen?

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 13 januari 2009 10:27 PM
  [ # 15 ]

oke wordt iets lastiger dus, remmen enz. is idd erg belangrijk. een blok achterin leggen lijkt me een erg leuk project maar ik mag geen auto’s op de oprit stallen Confused .
de BX is dusdanig gaar dat ik reparenen niet echt meer zie zitten, althans het is de moeite niet dan steek ik mijn geld liever in een projectje waar je hoogst waarschijnlijk nog veel meer geld mee kwijt bent Cool
ik zal m’n topic maar weer eens gaan updaten.

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook