Bedankt voor de complimenten!
We zijn zelf ook nog even aan het meten geweest net. De computer krijgt op geen enkele draad spanning als contact aan is (uit ook niet uiteraard). De computer staat ook VISA op (handgeschreven). Is een motorola.
Het zou erg fijn zijn als je weet welke draad op de computer een plus moet hebben.
Citroen Sherpa
Citroen Berlingo
Totaal aantal Berichten: 149
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Komt ie:
1 is de massa van de vacuüm vervroeger zit aan de massa en aan de vacuümdoos
2 is de draad die naar de vacuümdoos loopt
3 is niks zit niet aangesloten.
4 is de schakeldraad van de TWEEDE sensor dit is de bovenste sensor het dichts bij je startmotor.
5 is de schakeldraad van de EERSTE sensor die dus het verst naar beneden zit.
6 is de plus die de plus op de sensoren de bobine en dus de computer is, komt dus waarschijnlijk van je contacktslot.
7 is de massa extra goed aansluiten van de massa scheelt in problemen bij deze motor. Kan je dus aan 1 en masssa vastmaken
8 is de min van de bobine en dit is dus de pulsgever voor de bobine.
De sensoren hebben drie of twee draden in geval van drie is 1 de massa 2 de plus vanaf het contackt dus en 3 de schakeldraad die naar de computer gaat. in geval van twee draads sensoren mist volgens mij gewoon de massa draad. Hieraan kun je zien dat die massa voor deze motoren dus als zeer belangrijk wordt ervaren.
De laatste versie visa motoren zijn gemaakt voor euro 95 ongelood. De naam van deze motor is de v06/664. de motoren v06/630 en v06/644 zijn nog van voor het loodvrij tijdperk. Volgens mij ook nog voor euro 98 maar dat weet ik niet helemaal zeker. Maar of dat nodig is zijn de meningen zeer verdeeld over…..
Ik hoop dat je hier iets verder mee kan komen.
Succes!!!!
Groet,
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Leuk en apart autootje zeg Zo te zien komt de kilometerteller uit een oud type eend, het stuur uit een Club of een Dyane en die slijklappen… Succes en veel plezier ermee!
Yvar.
@Yvar Dank je, waar alle onderdelen precies wegkomen weet ik ook niet. Schijnt dat de koplampen ook in vw zijn gebruikt en de grill komt geloof ik uit een fiat vrachtauto/bestelauto.
@Feiko, bedankt voor de info. Dit was precies waar ik naar zocht. We hadden al een vermoeden dat dit de plus was, aangezien hier nogal wat draden op aangesloten waren. Maar om hier nou zomaar een plus op te zetten op de gok… Na jouw bevestiging een plus erop gezet, en direct starten! Bedankt!
De draden zijn nogal een warboel en er is van alles aan elkaar geknoopt. Ik zal voordat ik de accu weer aansluit alles nalopen en diverse draden opnieuw trekken. De knal die ik hoorde is vast van een plus geweest die ergens tegen massa is aangekomen
O ja, ik heb de bobine even beetje schoongemaakt. Deze is inderdaad bruin.
@Patje Zijn jullie vaker aan het sleutelen daar? Lijkt me weleens leuk een keer langs te komen. Lijkt me leuk eens mee te kijken bij het sleutelen, en kennis te maken. Altijd leerzaam. Kom ik uiteraard wel met de sherpa!
Citroen Sherpa
Citroen Berlingo
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Sherpa schreef:@Patje Zijn jullie vaker aan het sleutelen daar? Lijkt me weleens leuk een keer langs te komen. Lijkt me leuk eens mee te kijken bij het sleutelen, en kennis te maken. Altijd leerzaam. Kom ik uiteraard wel met de sherpa!
Sinds enige tijd bestieren wij daar een heuze sleutelclub om te stallen en te sleutelen. Je bent van harte welkom om eens een bakje te komen halen. Dinsdagavond is onze vaste sleutel/klets-avond.
Eindelijk ben ik er achter wie de fabrikant is van deze kitcar! FiberFab! Vooral bekend van de sportwagens op keverbasis, maar dus ook een Mehari-lookalike Amerikaans merk.
Foto’s van de auto uit dit topic staan hier
Totaal aantal Berichten: 1154
- C5 2.0 16v Comfort
Kom ik zomaar mijn autootje tegen op een aantal foto’s. Grappig. Lag zelf helaas plat (ziek) met de meeting.
Volgens mij is FiberFab duits? Zie ook onderstaande linkjes.
Verder niet erg veel info te vinden over deze auto.
http://www.geocities.com/fiberfabcars2/sherpa.html
http://www.djharvey.de/FF_Sherpa_pics.htm
Citroen Sherpa
Citroen Berlingo
Nee, Amerikaans, maar 9 van de 10 keer op keverbasis. Zie ook de andere fiberfabs in het topic op BuzzyBee. Volgens mij is er zelfs een fiberfab club in Nederland, maar dat weet ik niet zeker….