Hallo
wie heeft er nog een goede gebruikte AG DGI 500.009 injector liggen voor mijn xant uit 1997.
Ik rij nu op benzine en wordt hier van
Autsj, ik vrees dat het antwoord daarop zal zijn: niemand. De meeste gasboeren kunnen er nog wel aankomen. Bij mijn vader is de injector ook overleden. Die was 320 euro voor een nieuwe of gereviseerde of zo kwijt…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Gebruikte DGI injectoren zijn door het niet in gebruik zijn ook vaak vuil, niet aan beginnen is mijn advies!
Nieuwe bestellen en monteren, het liefst met nieuwe rubbertjes.
Eigenlijk veel beter is alle 4 vervangen, maar dat zal een dure zaak worden.
Succes
Emiel
Volgens mij haal je een SGI en DGI door elkaar Emiel. Bij een DGI instalatie heb je 1 injector die alle 4 de cilinders afzonderlijk inspuit. De SGI instalatie heeft 4 losse injectoren.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Volgens mij multipoint…
DGI is ook multipoint, alleen het werkt via 1 injector. Elke cilinder krijgt afzonderlijk gas ingespoten. Hier staat wat meer info over de 3 AG systemen (DGC, DGI en SGI).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 25618
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Schop!!
Ik zoek ook zo’n injector! Wie o Wie?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Niemand in eerste instantie ben ik bang….
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Helemaal niemand meer. Ik ben er ook naar op zoek geweest. Deze injectoren worden al vanaf januari 2008 niet meer geleverd. Nergens meer te krijgen. Uiteindelijk heb ik er een andere installatie in laten bouwen.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Autsj. Wat zit er nu in dan? AG SGI?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Is het niet om te bouwen naar een klassiek gasmengstuk? Ik heb een Xantia G3 gewoon met een gasmengstuk in het inlaattraject en nooit problemen. (met dit deel althans )
Op de sloop kom ik zat soortgelijke systemen tegen in Peugeot en Citroen dus er is vast wel aan te komen voor weinig.
Weet niet hoe het APK en wettechnisch zit overigens.
gr Jaap
Je hebt een AG DGC installatie? Kan het niet aanraden. Man wat heb ik een gezeik gehad met een Xant met die installatie. Auto is op dit forum bekend als “de refobak”
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb ook zo’n DGC-hok gehad. Wat een vreselijke rampenkar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste