Mijn zx 1.6i avoriaz van 11-1996 heeft vanaf het begin al wat rammelende geluiden rechts voor, nu heb ik daar de stabalisator stang vervangen (die was gaar) en het geluid is vele malen minder.
Alleen is er op zeer korte oneffenheden nog nog een “ruis"achtige rammel, als ik echt over een flinke hobbel rijdt hoor je niks, ook niet door een gat in het wegdek.
Na uitgebeide inspectie kan ik nergens speling kunnen vinden, ALLEEN de rechter remklauw heeft speling terwijl de linker dit totaal niet heeft.
Is dit bij jullie bekent als euvel en geluidmaker? en weten jullie of een remklauw van een 1.8 (van alle jaren) het zelfde is?
C3 Pluriel 2003
De stabalisator stang vervangen?
Die van links naar rechts onder de wagen loopt?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Heb ik uitvoerig aan staat sjorren en op de kogelpunten gewrikt, kon er geen speling aan vinden, maar als jij zeker denkt dat dit het geluid kan zijn ga ik hem morgen vervangen.
C3 Pluriel 2003
Nee, ik vraag of je die stang bedoeld.
Of bedoel je de kleine stabistokjes met 2kogelpunten?
Wat heb je juist vervangen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
De rechtsvoor stabalisatorstang die van boven naar beneden met 2 aansluitingen.
C3 Pluriel 2003
Dan zou ik inderdaad eerst naar die remklauw zien.
Dacht dat de pennen (2stuks), waar de klauw over schuift, los te krijgen zijn.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Dan zou ik inderdaad eerst naar die remklauw zien.
Dacht dat de pennen (2stuks), waar de klauw over schuift, los te krijgen zijn.
Dat zal mooi zijn als die los te krijgen zijn,..zat al te denken aan een nieuwe remklauw.
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
misschien je stuurkogels ook aan vervanging toe?
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
markwerkman schreef:misschien je stuurkogels ook aan vervanging toe?
Heb ik gecontroleerd., zijn droog en op het het gevoel zonder speling.
Maar het geluid is ook maar enkel bij zeer korte oneffenheden, en de auto spoort goed en bij sturen zijn geen extra geluiden te horen.
C3 Pluriel 2003
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Tja, dat had ik ook niet, ik had alleen een vervelend ratelend geluid als ik over een klinkerweg reed, of iets anders wat oneffen was.
Heb toen de stuurkogels vervangen, links en rechts, opnieuw uit laten lijnen en het geluid was geheel weg.
Een genot voor mijn oren.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Dat vervelend ratelen had ik ook, bij mij was het een combi van de onderste chappen en de stabistangetjes (welke met de hand in orde leken).
Ik zit alleen maar te denken op die : een “ruis"achtige rammel.
En ook omdat er spel zit op die remklauw.
Eerste bij een rammel is bij mij de stabistangetjes en wat zit er los.
Beide kosten niet veel en kunnen zeker geen kwaad om vervangen te worden.
Niet veel is betrekkelijk, ik denk een 40€ voor die geleidebussen.
Als je niet bang bent om eerst een te werken voor je iets koopt kun je de geleidingen even demonteren en met dik vet terug plaatsen, is het rammelen de eerste 10km weg dan weet je dat het dat inderdaad is.
Het vet moet wel achter de rubbers zitten, het moet niet op de remblokken komen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Ja ik heb het ook gecombineert, stabi stangetjes en stuurkogels, dat was bij mij voldoende. en voor de prijs hoef je het niet te laten, stabilisator stangetjes 19 euro per stuk en de stuurkogels 11 euro per stuk, alleen het uitlijnen koste mij 62 euro maar dat is echt nodig als je alles los hebt gehad.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Ik heb hem niet uitgelijnd maar alles met de schuifpasser ernaast gemonteerd, dus eerst opmeten en dan demonteren, monteren op exact dezelfde maat.
Ik zie geen sporing op de banden en hij trekt ook niets.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
fuseekogels komen ook regelmatig voor.
controle door met een bandijzertje de draagarm te bewegen thv de fusee
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
dat is ook goed mogelijk, maar de sporing was bij mij voor de reparatie ook al niet goed dus kon het geen kwaad.
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
paso schreef:Dat vervelend ratelen had ik ook, bij mij was het een combi van de onderste chappen en de stabistangetjes (welke met de hand in orde leken).
Ik zit alleen maar te denken op die : een “ruis"achtige rammel.
En ook omdat er spel zit op die remklauw.Eerste bij een rammel is bij mij de stabistangetjes en wat zit er los.
Beide kosten niet veel en kunnen zeker geen kwaad om vervangen te worden.
Niet veel is betrekkelijk, ik denk een 40€ voor die geleidebussen.Als je niet bang bent om eerst een te werken voor je iets koopt kun je de geleidingen even demonteren en met dik vet terug plaatsen, is het rammelen de eerste 10km weg dan weet je dat het dat inderdaad is.
Het vet moet wel achter de rubbers zitten, het moet niet op de remblokken komen.
Ik ga zeker die bussen van de remklauw vervangen, morgen via brezan of anders bestellen, dit moet zowiezo.
C3 Pluriel 2003